1. Până aici am fost Ríona

1.5K 79 28
                                    

Ríona Zaphyr

     Luăm cina în liniște, fără ca cineva să spună ceva. Și nu pentru că nu există subiecte comune, ci pentru că nimănui nu îi face plăcere de prezența celuilalt. Mason e la stânga mea, mâncând din felul principal mai încet decât a făcut-o vreodată, iar în fața mea stă mama, aceeași privire rece străbătându-i chipul îngândurat. Liniștea e mai tulburătoare decât un râu lipsit de pești și încep să cred că nu sunt singura care simte asta; Mason îmi aruncă o privire trecătoare, înghițindu-și numai în noduri bucata de piept de pui.
     Tușește. Nu mă obosesc să îl ajut.

     ── Mason, dragule, ești bine? se interesează mama pe un ton prefăcut, lăsând, pe șervețelul perfect împăturit, furculița. Ríona, se îneacă! Aju...

     ── Asta e și ideea! i-o tai repede, indignată. E vina mea că nu știe cum se mănâncă?

     Pufnetul tatei ajunge până la mine, alarmându-mă în legătura faptului că am sărit limita de cuvinte disprețuitoare. Fără tragere de inimă, tocul pantofului meu îl lovește pe Mason peste picior, învinețindu-i gamba. Iar tușitul încetează.

     ── Doamne Dumnezeule, Ríona! De când ai devenit atât de lipsită de bun simț? întreabă mama exasperată, toată pofta de mâncare pierindu-i.

     Însă nu cred că cineva a avut-o vreodată de la începutul cinei acesteia până acum. Mâncarea e mai groaznică decât untul de arahide. Nu îl displac, dar nu am voie să îl consum din cauza alergiei ce mi-o provoacă. Și pentru asta îl consider groaznic, la fel ca atitudinea pe care mama crede că o am.
     Mason își drege vocea.

     ── E în regulă, sunt sigur că Ríona a dormit prost astă noapte. Ce-i drept e că salteaua canapelei nu e foarte confortabilă.

     Cuvintele îi alunecă afară asemenea untului topit, vrând, parcă, să mă afunde cu totul în iad. Tata îmi aruncă o privire trecătoare. E incredibil cât de tăcut a fost astăzi. De obicei țipă și sparge, iar acum doar stă; degetele albindu-i-se pe coada furculiței argintate.

     ── Cum adică? se trezește mama într-un final, înghițind aproape întreagă îmbucătura ce era pe cale să o mestece. Ríona, ți-am repetat de mii și mii de ori. Când cererile mele își vor găsi un loc în creierul tău?

     ── Atunci când și cererile mele își vor găsi locul în al tău.

     ── Iar începem...

     ── Nu! Niciodată nu am început pentru că niciodată nu ai ascultat ce am avut de zis! M-ai întrebat vreodată ce vreau? Ceea ce vreau eu, nu tata, nu tu, nu... Mason. Eu!

     Tata se ridică de la masă cu un zgomot puternic, cât spătarul scaunului se izbește de marmura albă.

     ── Ríona, ajunge! Du-te în cameră și nu mai ieși până ce nu ai de gând să îi ceri scuze mamei.

Înainte să mă pot împotrivi, Mason se ridică și el, întinzându-mi mâna.

     ── Haide.

     Îl privesc dezgustată și mă ridic de una singură de la masă, făcându-i înconjurul. De ce avem nevoie de una atât de mare, când suntem numai cinci persoane în întreaga casă? Mă opresc când ajung în dreptul tatei și inspir profund.

     ── Ai iubit-o pe mama? îl întreb încet.

     Tata se uită nedumerit la mine, un mic strop de furie conturând sentimentele care plutesc în jurul său. Aștept un răspuns și sunt în stare să îl aștept până ce luna nu va mai fi lună, iar soarele va deveni cenușă.

Șoapta StelelorUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum