Hurry up

1.3K 19 2
                                    

*POV DANA*
"DANA WE HEBBEN NOG EEN KWARTIER SNEL!" Ik doe het laatste make-up op en haal een hand door mijn haar. Ziet er goed uit. Ik pak mijn tasje en vlucht naar beneden. Daar stonden de andere drie meiden, al helemaal aangekleed. Puck keek op haar horloge. "Ja de Uber komt dus over een kwartier. Damn it, nu zijn we weer heel vroeg. Gaan we nog iets van een cola drinken?" "Nah, laten we onze dorst sparen voor zo." Maud keek even in haar handspiegeltje, en keurde zichzelf goed. Ik begon een groot gesprek over of ze de nieuwe film Don't Look Up, met verdorie Leonardo Di Caprio én Timothée Chalamet. Bo is erg stil, merk ik. "Bo? Gaat alles goed?" Ze kijkt op. "Nou eigenlijk-" er word hard getoeterd, de Uber is er. Ik word meegetrokken door Puck, en we lopen met z'n vieren naar de Uber. Ik offer me op om voorin te zitten, waar ik dus helemaal geen zin in heb. De chauffeur is ongeveer onze leeftijd, 26 zegt 'ie. Ik 24, vertel ik hem. We hebben een goed gesprek over onze toekomsten. Hij wilt bioloog worden, ik onderzoeksjournalist. Ik stap al pratend uit de Uber, zodra we bij de club zijn. We wisselen snel nummers uit, en dan loop ik arm in arm met de rest de club binnen. Showtime.

We lopen naar de kapstok en hangen onze jassen eraan. De tassen houden we bij ons. Meteen lopen we naar de DJ en verzoeken we ons nummer. Hij zet het op, dus we lopen naar het midden van de zaal. Alle ogen op ons. Onze vier ruggen tegen elkaar. De beat start dus ik loop naar voren. Een kleine radslag, verleidelijke blik, hand langs mijn been, lippen aflikken en een split. Langzaam loop ik terug naar de andere meiden. Maud is aan de beurt. Ook zij doet haar deel. Deze dans doen we al 3 jaar, ik kan hem zo dromen. Altijd gaat de aandacht naar ons, nu ook. Ik zie de jongens kwijlen. Mijn blik valt op een paar jongens, en eentje kijkt mij aan met een schattende blik. Ik vang zijn blik en kijk even sexy naar hem, ook al is hij niet echt mijn type. Ziet er uit als een arrogante gym-pomper. Ik zie zijn vriend naar Bo kijken met een hongerige blik. Ik lach in mezelf.

Het nummer is klaar, dus we gaan in de eindpositie staan. Terwijl we uithijgen, krijgen we een mega applaus. We buigen en splitsen ons op. Maud gaat naar links, Puck heeft al iemand gezien, Bo gaat naar die ginger die haar net zo aankeek, en ik ga naar de bar. Even een lekkere wodka nemen hoor.

"Een wodka graag". Verveelt zit ik aan de bar. "Hey, deed jij niet net die dans?" De barman kijkt me vragend aan. "Eh, ja, dat was ik". Hij knikt goedkeurend, zijn felblauwe ogen lachen naar me. "Het was goed hoor. Wat is je naam, als ik vragen was?" Ik stel me voor, en we raken aan de praat. Hij heet Danny. Ik vertel hem dat ik opzoek ben naar een leuke jongen, hij verteld me dat hij dat ook is. Eerlijk? Ik ben daar blij mee. Want ik zie hier misschien wel mijn volgende beste vriend staan. En dan wil ik geen afleiding als "eH, iK dEnK dAT iK Je leUk viNDt". Ik verlaat hem even om naar de wc te gaan.

Ik spoel de wc door en ga het hokje uit om mijn handen te wassen. Ik zie Bo staan. "Hey schat. Hoe gaat het met die jongen?" Ze glundert. "Goed, zijn naam is Koen. Hij is erg aardig, en... single". "Goodluck schat!" Ze rent de wc weer uit. Ik ben nu alleen. Ik zucht en kijk mezelf aan in de spiegel. Terwijl ik mijn polsen onder de kouden kraan houd, vraag ik me af waarom ik nooit zo'n mazzel heb. Waarom ik nooit een leuke jongen vind. Het zal wel aan mij liggen. Ik droog mijn handen af, loop de wc uit maar ik bots tegen iemand aan.

"Au!" Ik voel tegen mijn hoofd, en ik denk dat er een blauwe plek komt. "Sorry, sorry, ik zag je niet" zegt een lagere stem. Ik kijk op en zie de jongen uit het publiek staan, die mij zo had aangekeken. Van dichtbij is hij toch wel knapper... maar met zijn polo, blond strakgekamt haar en bekakte gezicht is hij nog steeds niet mijn type. "Hey, jij deed toch die dans?" Ik knik. "Zo hé. Jullie hadden echt veel aandacht." "Ja, ook van jou. Jaloers, dat jij geen aandacht hebt?" Hij lacht. "Nee hoor, ik vind het wel rustig dat ik het juist eindelijk niet hebt. Ik ben YouTuber, met bijna 850k." Ik zucht. Dit bedoel ik nou met arrogant. "Hoe heet je?" Nou wil ik hem opzoeken ook. "Matthy" "op YouTube bedoel ik. "Matthy alsnog". Ik trek een wenkbrauw omhoog. "Poh, lekker origineel om je eigen naam te nemen." Hij haalt zijn schouders op. "Eerst heette ik Fifalosophy. Hoe heet jij?" "Dana. En als ik er nu even langs mag? Ik zoek naar mijn vriendinnen". Ik stap langs hem, maar hij houd mijn schouder vast. "Wat?!". Hij kijkt me even aan. "Niks. Leuk je te ontmoeten, Dana". Ik schud me los en loop terug naar de bar, om Danny te vertellen.

*POV MATTHY*
Ik loop terug naar de andere Bankzitters. "Yo Matt. Waar was je?" Ik zie dat naast Koen een chick staat, Koen heeft z'n arm er over heen geslagen. Iedereen grapt wel altijd dat ik de relahopper ben, maar ik ben al een jaar single. "Pissen. Nog een leuk meisje tegengekomen, maar ze had geen interesse." "Hoe heet ze?" "Dana" ik kijk de chick van Koen aan. "Hoe weet jij dat nou?" "Omdat dat typisch Dana is. Mijn beste vriendin." Nu herken ik haar ook van de dans. Ik glimlach even, en geef haar dan een hand. "Matthy" "Bo". Ik mag die Bo wel. Ik zeg de jongens gedag, en loop naar de bar. Ik heb zin in bier.

Eerste deel is uit whoepwhoep.

Lost in my Dreams // ft. BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu