A szemében égő kín minden korábbinál ezerszer rosszabb volt. Eszét vesztette a gyötrelemtől, csak fetrengett a porban, miközben a fülében az az otromba nevetés visszhangzott.
Mégis létezik ennél nagyobb szenvedés, jött rá később.
Az a soha szűnni nem akaró sajgás a mellkasában, a szíve tájékán, ami hol erősebb, hol gyengébb, de nyugtot sosem hagy neki. Mintha újra és újra kitépnék a szívét... Nem is. Mintha újra és újra saját maga tépné ki a szívét.
Hisz végül is ezt tette.
Még most is tisztán élt az emlékezetében, milyen méregtől csöpögő, gyásztól terhes szavak hagyták el a száját, amire az sem lehet mentség, hogy hirtelen felindulásból mondta őket. Nincs az a körülmény, ami felmentené a tette alól.
Tönkre tetted az életemet, minden a te hibád! Átkozom a napot, amikor megismertelek! Soha többé nem akarlak látni...
Valahányszor eszébe jutott, mit tett, ökölbe szorult a keze, és kényszert érzett rá, hogy kivájja a szemét. Azt, ami egykor az övé volt. Nem érdemli meg, de azt már nem teheti meg vele, hogy eldobja magától ezt az áldozatot. Legalább a látása emlékezteti rá, mit nem feledhet.
A fájdalom azonban minden új városban reménnyel keveredett. Már egy éve annak, hogy Xiao Xingchen kutatására indult, ám ezidáig sehol sem lelt a nyomára.
– Elnézést, nem láttak egy kardot viselő, vak kultivátort a környéken? – kérdezte Song Lan, mint mindig.
És mint mindig, most is nemleges választ kapott.
Song Lan felsóhajtott, lelkébe az örök reménytelenség költözött. Sosem fogja megtalálni...
– Miért keresed a másik daozhangot? – szólalt meg valaki mögötte.
Song Lan megpördült.
Egy alacsony, fiatal lány állt előtte, pupilla nélküli, fehér szeme egyenesen rá meredt. Song Lan már sok mindennel találkozott, de szégyenszemre megborzongott a látványtól. Azonban hamar túltette magát rajta.
– Talán tudod, hol van? – Song Lan szíve hevesebben kezdett verni, úgy érezte, mindenki tisztán hallja.
– Talán... Előbb válaszolj néhány kérdésemre. Milyen magas? Jóképű? Milyen a kardja?
Song Lan nem habozott a válasszal.
– Olyan magas, mint én. Jóképű. Jégvirágokat véstek a kardjába.
A lány túlságosan sokáig hallgatott, Song Lan már azt hitte, nem fog felelni, amikor végre megszólalt:
– Gyere, elviszlek hozzá!
Song Lan szíve hatalmasat dobbant a mellkasában, el sem akarta hinni, amit hall. Az nem lehet, hogy megtalálta! Vagy mégis?
A lány már rég elindult, amikor Song Lan képes volt utána sietni.
***
Xiao Xingchen a koporsószoba udvarán ült, a földön, és egy kosarat font. Ujjai rutinosan fűzték az újabb és újabb bambuszszálakat a helyükre, miközben gondosan ügyelt rá, hogy ne sérüljön meg. Egy óvatlan pillanatban mégis megvágta magát, és felszisszenve kapta a szájához a mutatóujját. Ahogy tudatosult benne a mozdulat, elmosolyodott.
Felrémlett előtte, amikor Song Lant tanította bambuszkosarat fonni, aki legalább egy tucatszor szúrta meg magát. Folyton dühöngve nyalta le a kicsorduló vérét, de nem adta fel. Keserédes boldogság öntötte el Xiao Xingchent.
ESTÁS LEYENDO
Szívjátszma (MDZS ff, Song Lan x Xiao Xingchen) /Befejezett/
FanficA The Untamed című filmsorozathoz és az alapjául szolgáló könyvhöz íródott fanfiction. Song Lan miután felépült a sérüléséből, Xiao Xingchen keresésére indult. Ennek már egy éve. Minden város egy újabb esélyt jelent a számára, de ennyi idő elteltéve...