Tarihi Açıdan Doğruluk:18
Okunabilirlik:17
Sürükleyicilik:17
Emek:18
My Opinion(benim fikrim):17
Total Puan:100 Üzerinden 87
Aldığı Derece: "Zaman Yolculuğu Tadında"
Genel Değerdendirmem:
Yine ilk kategorim olan tarihi doğruluktan başlayalım.Kitabın gerçekçiliği ve verdiği detaylar wattpad te bulabileceğinizin ötesinde evet ama hataları da yok değil.
Bu hatalara değinmek gerekirse gördüğüm en bariz hatalardan bir tanesi çok tanrılı bir toplumda normalde karakterlerimizin "tanrılar" demesi gerekirken devamlı "tanrıya" şükretmesi oldu.
İkinci bir hata ise kitabın dönemi ile ilgili olmasa da kısmen yanlış bilgi içeren bir cümleydi.Evet iskandinavya da m.s 800 ler civarında muhtemelen insanlar tuvalet ihtiyaçlarını yazarın hikayede belirttiği gibi gideriyorlardı ama yine de antik Roma'da-söz konusu tarihten 900 sene önce bir kanalizasyon sistemine bağlı umumi tuvaletler vardı.Yanisi şunu demek gerekir ki en azından hikayede geçen "tuvalet kültürü hala bulunamamıştı" ifadesi tüm dünya açısından doğru değil.
Gördüğüm son hataya gelirsek kısaca şunu söylemek isterim-muhtemelen köy Erl'i Bjorn'dan çok daha zengin ve güçlü olan vikingler bile kendilerini kral ilan edebilmek için daha fazla zenginlik ve şana ihtiyaç duydular-bu sebeple da sakson ve angılların hüküm sürdüğü siyasi birliği olmayan İngiltere'ye seferler düzenlediler.Tüm bunlardan yola çıkarak şunu söylemek isterim ki bir Erl'in kendini "köyün" kralı ilan etmesi bile zor.
Kitabı tarihi doğruluk açısından değerlendirilmesi bu kadardı.Zaten verdiğim puana da bakacak olursak bir iki küçük hata hariç beni tarihi açıdan tatmin ettiği ortada.
Gel gelelim bu durum okunabilirlik açısından da böyle.Kitap anlaşılır ve düzgün yazılmış.Anlatım bozukluğu-karmaşık cümleler-gramer hataları az.
Bir başka kategori olan sürükleyicilik hakkında bir çift söz söylemem gerekirse şunları demek isterim:Kitabın sade anlatımı ve başarılı kurgusu ile beni çekti ve kendine okuttu.Zaten seneryosu v.s bakacak olursanız yazarın işinin ehli olduğunu görürsünüz.AMA yine de bu noktada getireceğim bazı negatif eleştirilerde olacak.Öncelikle kitabın kurgu ve seneryosu iyi demesine dedik fakat az önce söz ettiğim bu iki kavramında ilerleyişi-gelişimi FAZLA klasik.Sanki elli kere izlediğimiz her zaman belli başlı tahmin edilebilir olayların olduğu bir dizi gibi.Aynı şey diyaloglarda da biraz var ve bu hikayeyi yavanlaştırıyor.(Aynı durum severek izlediğim Spartaküs dizisinde de vardı-ama dizi bu açığını kapatacak başka niteliklere sahipti-bu kitapta keza öyle ama eleştirimi de getirmeden edemedim)
Kitaba harcanan efora gelirsek-kitabın bölümleri uzun ve ortada bir emek olduğu bariz.Yazarı bu açıdan tebrik ederim.
Son olarak "My Opinion" kategorisine ve kitabın bana yaşattığı şahsi deneyime gelirsek:Vikingler-zaman yolculuğu ve savaş teması zaten bana hitap eden bir temaydı ve yazarın da becerisi buna eklenince ortaya keyifle geçirdiğim birkaç saat çıktı.
Artık toparlayıp yazıyı sonlandırmam gerekirse şunu diyebilirim ki kitap "87" puanı-hakkında yapılacak yada yapılan ayrıntılı bir incelemeyi hak ediyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tarih Kitabı-Eleştirileri Ve Önerileri
Historical FictionTarihle şahsen ilgilenen ve daha önce bir adet tarih konulu hikaye yazmış biri olarak bazı tarih temalı romanları eleştiriyorum.Ayrıca beğendiklerimi-benden geçer not alanları da öneriyorum.Hikayelerde zamanda yapılan yolculuk dışında fantastik öğe...