"ALLIE!!!!!!" bergegar satu rumah kecil itu kerana jeritan Ellie mengejutkan Allie yang berada dimimpi indah "hish apa ni kakak orang nak tidur kacau je" "tidur!? hoi Allie buka mata luas2 dah pukul berapa hari ni kau sekolahlah" Allie membuka mata luas2 apabila kak ellie menyebut perkataan 'sekolah' "alamak kak dah pukul 8!!!" "ha tau pun cepat mandi sana" "mana kak Alice" "dia dah pergi" kata kak Ellie sambil menyapukan jem di atas roti "apakah!!!" Allie terus berlari memasuki 'tandas'
.
.
.
"huh...hah...huh...hah" ngeluh Allie "eh!!? kenapa kunci!" shrek...shrek.. "eh dik kamu tak tahu ke harini kan dah start mula cuti sekolah" kata tukang sapu ternganga mulut Allie 'kak Eliie!!! balik ni aku penggal kepala kau!!!' panas hati Allie dibuatnya tiba2 Allie ternampak Miki(kucing) "eh miki?!" Allie mengendong miki "kenapa kau kat sini mana Alex?" "meow..." "huh? kau lapar ke?" Allie memberi bekal rotinya tenang sikit hati dia apabila melihat miki
.
.
Allie berjalan sambil mengendong miki ketaman, Allie terdengar alunan merdu seperti seseorang sedang memainkan lagu menggunakan gitar, Allie mengekori alunan itu sehingga sampai ditepi tasik dia melihat seorang perempuan duduk ditepi pokok sambil bermain gitar, Allie menghampiri perempuan itu "hi Cassie!!" terjah Allie, Cassie memandang Allie lalu memandang gitarnya semula "ala janganlah..." "hi.." "erg...hehehe ok" "kenapa miki dengan kau?" "oh tadi aku pergi sekolah rupa-rupanya cuti pastu aku terjumpa miki tepi jalan tengah merayau tapi aku tengok mana alex sebab selalunya diakan rapat nagn alex tapi ni tak akau ambillah dia tau2 nanti kena buli ke"terang kupanjang Cassie hanya mengangguk "kau buat apa kat sini" "ha? takdelah memang tempat lepak aku" "oh yeke pandai kau cari tempat lepak, luas, segar, sunyi lagi kau main gitar" "hehehe" "mainlah satu lagu aku nak dengar" cassie mengangguk. Allie baring ditepi miki sambil mendengar lagu.
Zein datang membawa 2 cup coffee "Cassie....." cassie menunjukkan jari telunjuk di mulut dan memandang Allie yang tengah lena ditepinya, "bila dia datang" bisik Lucas "tadi time kau pergi dia dah datang" "ooo" mereka duduk bersebelahan...
.
.
.
"huah..." Allie bangun dan melihat langit dah malam "eh!!? dah malam!!" Allie memandang cassie "ke..kenapa tak kejut aku!" "saje" "hish cassie habislah aku kena marah nanti" "hehehe tak kena marah punya jom lah balik ngan kitorang" kata Lucas "hmm yelah"
.
.
.
mereka hanya hantar didepan lorong saje nanti Allie jalan sendiri kerumahnya "ok dah bye terima kasih ye" "sama-sama" kereta Lucas berlalu pergi, Allie berjalan sambil melihat phone " '53 panggilan tidak dijawab' kak ellie haduh habislah bukan kepala kak ellie yang dipenggal aku sendiri" Allie merasa ada seseorang mengekorinya dari belakang sejak tadi dia memusingkan badannya dengan cepat boo! "AAAA!!" Allie terjatuh "hahaha apalah Allie ni, ni abang Eric lah" "hish apa lah" "hahaha sorry baru balik nampak" "haah tadi keluar ngan Cassie jap" "ooo, jom abang hantarkan sekali" "eh takpe lah dah nak sampai pun terima kasih lah bye bang jumpa besok" Allie terus berlari menuju ke rumah, Abang eric melihat dengan senyuman dengan sekejap saat senyuman itu hilang dimuka abang eric setelah itu abang eric berlalu pergi