En ik kijk recht in de ogen van... ''ROB?!? Wat doe jij hier?'' Vraag ik geschrokken. ''Nova, wat is er met je oog ?'' Vraagt hij bloed serieus. KUT KUT KUT. Ik moet wat bedenken. '' Ja ik... uhm... Ik had gevochten op school!'' Verzin ik snel. Twijfelend kijkt hij me aan. '' Pak je spullen we gaan!'' Zegt Robbie boos. Ik loop naar boven. Zo heb ik hem nog nooit gezien. Ik pak snel wat broeken, rokjes, jurkjes, truien, shirtjes en ondergoed bij elkaar. Ik loop naar beneden en volg Rob naar zijn auto. Pap was gelukkig niet thuis. Als hij had gezien dat ik weer met Rob mee ging had ik klappen gekregen.
We zitten 10 minuten in de auto. '' Waarom moet ik eigenlijk met je mee?'' Vraag ik. '' Evi belde me op.'' Begint hij. '' Ze vertelde over pap en dat hij je mishandeld en in elkaar slaat als je dingen verkeerd doet''. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik begin zenuwachtig met me ringen te spelen. '' Hoe komt Evi daar nou op. Pap zou dat nooit doen. Ik had gevochten op school weet je nog.'' Zeg ik. Ik plak en nep lach op me gezicht en kijk naar Rob. '' Niet liegen Noof! Ik kan je helpen. '' Zegt hij. ''Je blijft gewoon net zo lang bij ons als nodig is''. Ik kijk hem aan met een glimlach. ''Ik vind het prima. Maar ik snap niet waar je het over hebt!'' Lieg ik tegen hem. Robbie kijkt me geïrriteerd aan. Maar hij laat het met rust.
Pov Robbie
* Een flashback van het moment dat Evi het zei *
'' Robbie je moet Nova helpen! Ik mag het niet van haar vertellen, maar... Jullie vader mishandelt haar. Als ze dingen verkeerd doet of ze irriteert hem. Dan begint hij haar te slaan en schoppen. '' Zegt Evi. Mijn mond valt open. Geschokt kijk ik haar aan. Ik wist dat mijn pa niet veel goeds was. Daarom ging ik bij hem weg maar ik had nooit verwacht dat hij Nova zou mishandelen. ''Uhm ik... uhm" Ik wist niet wat ik moest zeggen '' Ik zal haar zeker helpen. Heel erg bedankt dat je het hebt gezegd.'' Ik kijk haar nog even aan zeg gedag en ga.
* Weer terug bij het moment dat ze in de auto zitten*
Ik stuur naar rechts en rij de veranda op. We stappen uit en Nova pakt haar tas. We lopen naar binnen. Ik loop de woonkamer binnen. ''Heyy jostiiii!'' Hoor ik Milo roepen vanuit de keuken. Nova loopt ook de woonkamer in. ''Oh Milo dit is mijn zusje Nova!'' Zeg ik. ''Heyy ik ben Milo. Wat heb je trouwens een grote tas mee. Blijf je hier een week slapen ofzo.'' Zegt Milo en hij begint te lachen. Ik kijk naar Nova en er verschijnt een glimlach op haar gezicht. ''Milo ik heb het je toch verteld!'' Sis ik naar hem. Nova's glimlach verandert naar een boos gezicht. '''Fijn dat je leugens verspreid over pap!'' Schreeuwt ze bijna in tranen. Nova rent boos naar boven en *Paf*. We horen keihard een deur dichtslaan.
558 woorden
Sorry dat dit deel niet zo lang is! Ik heb het erg druk gehad de afgelopen week met school. Van mijn ouders mocht ik minder op mijn telefoon omdat ik allemaal onvoldoendes heb gehaald :(
JE LEEST
Echte liefde?
FanfictionDit verhaal gaat over een meisje Nova. Ze is het zusje van Robbie. Ze heeft het moeilijk thuis want ze word mishandeld door haar stiefvader. Op een dag appt ze haar broer. En haar leven staat op ze kop als ze zijn vrienden ontmoet... WAARNIN...