"Aaron, kau pergi mana baru balik ni?" tegur abangnya. Aaron yang berjalan ke biliknya, tersentak. Dia melihat wajah abangnya yang dingin itu.
"Erk, Aaron buat kerja assignment tadi dengan kawan.."
"Sampai malam baru balik? Betul ke, kau pergi buat assignment?" tanya abangnya lagi. Aaron mula bosan.
"Yela abang, aduh bang, Aaron penat tahu tak, bagi Aaron berehat ye, abang Lukas ku yang ku sayang.." ujar Aaron sambil memaniskan mukanya. Lalu dia berlalu pergi.
Lukas merengus geram.
Aaron merebahkan dirinya ke katil. Dia tersenyum teringatkan hal tadi...
"Dah, kau pergi balik. Okey la ni. Aku dah puas." beritahu Dean sambil tersenyum manis. Dia mengusap rambut Aaron. Aaron memandangnya sambil mengesat air mani Dean yang masih bersisa di wajahnya itu.
"Good job boy, mulut kau memang sedap." puji Dean. Aaron tersipu malu.
"Kalau kau nak lagi, datang jumpa aku. Ni kad aku." Dean menghulurkan sehelai kad pada Aaron.
"Belajar rajin-rajin." pesan Dean lagi, lalu meninggalkan Aaron. Aaron melihat kad di tangannya. Dia tersenyum. Dan sejak itu... dia mula menjadi gay.
"Wey! Amacam? Sedap tak rasa budak tu?" tanya aku sambil menjongketkan keningku. Maklumlah, aku happy dapat budak baru yang fresh dari ladang.
Wajah Alex mencuka.
"Kau tahu tak, lelaki gemuk tu.. bukan lelaki! Tapi perempuan!" luah Alex dengan muka kecewanya itu. Aku membulatkan mataku.
"What?! Perempuan? Tak, aku tak paham!"
"Perempuan tu menyamar jadi lelaki gemuk sebab nak buat assignment dia je." Aku tergelak kuat. Ouh, kawan budak jambu ni la.
"Kau tahu, perempuan tu, pakai custom lelaki semata nak masuk bar tu. Badan dia boleh tahan. Tapi sayang, dia perempuan. "
"Kau tak try rasa?"
"Uishh, sejahat-jahat aku, aku tak pernah rosakkan anak dara orang. Anak teruna orang adalah. Hehe." Alex tersengih.
"Lagi pun, aku 100% gay. Suka kat lelaki je. Bukan biseksual." katanya lagi dengan bangga. Aku hanya mencebik.
"Kau amacam? Okey ke budak tu?"
"Okeylah, budak lelaki tu comel. Suka aku tengok muka blushing dia. And paling penting, mulut dia sedap. Baru belajar dah cepat dapat tangkap."
"Untungla." Aku hanya ketawa, melihat muncung Alex.
"Ceritakan pada aku, apa jadi semalam?" tanya Caesar dengan muka teruja. Semalam dia agak terkejut melihat 2 orang kawannya itu keluar daripada bilik gay bar itu. Untungla diorang dapat duduk dalam bilik. Dia hanya duduk jela berbual dengan geng gay kat meja.
"Aku takde pape berlaku. Mamat tu dah tahu aku ni perempuan." Bryan membulatkan matanya mendengar cerita dari Esther.
"Macam mana dia tahu?"
"Dia cuba nak ehem dengan aku. Haha." Esther ketawa.
"Eii dia ni, boleh pula ketawa!" rungut Caesar. Aaron pula hanya senyum tipis.
"Ye doh, kelakar gile aku tengok muka dia! Hahaha!" Esther ketawa lagi.
"Dahlah, tak payah la ketawa! Annoying la. So kau orang buat apa je?" tanya Bryan dengan geram.
"Kitorang berbual je. And aku dah dapat semua info yang kita nak!" Esther meletakkan kertas di hadapannya. Mata mereka berbual.
"Oh thanks god! Tak sanggup lagi aku pergi sana lagi. Semalam, dorang raba aku tahu tak. Aku tahan je, sebab aku nak tanya pasal assignment ni." rungut Bryan dengan muka mencuka.
"Habistu kau layan ke?" tanya Caesar sambil ketawa.
"Layan jela. Nasib baik dia tak pegang anu aku. Pegang je banyak, bila ditanya asyik ketawa je. Nyampah aku." Mereka hanya ketawa mendengar rungutan Bryan.
"So, lepas ni kita dah tak payah masuk lagi kan, gaybar tu?" tanya Aaron sekian lama mendiamkan diri.
Mereka menganggukkan kepala.
"Tak payah, semua dah ada." beritahu Esther.
"So, kau masuk bilik dengan mamat tu, kau orang buat apa je?" tanya Esther sambil tersengih sengih.
"Erk.. takde buat apa.. kitorang berbual je.."
"Berbual pasal assignment kita?"
"Takla.. dia taknak bekerjasama. So kitorang borak kosong je.." bohong Aaron. Mereka hanya menganggukkan kepala. Aaron berasa lega apabila mereka tidak tanya lagi. Tapi... gaybar tu, dia akan masuk lagi sekali!
YOU ARE READING
L U K A S (COMPLETE)
RomanceLukas & Dean Dean menyukai Lukas, tetapi Lukas telah mempunyai kekasih iaitu Nathan. Satu kejadian yang hampir meragut nyawa Lukas, membuat kan Dean dan Lukas menjadi rapat. Ada seseorang yang membenci, ada seseorang yang ingin menjatuhkan hidup L...