RISAU

719 18 0
                                    

Aku melihat Lukas mundar-mandir di hadapanku dengan telefon di telinganya. Aku memeluk tubuh sambil melihat Lukas.

"Lukas? You call siapa tu?"

"I call adik i ni, tapi dia tak berangkat, risau i." kata Lukas dengan nada risaunya itu. Aku terdiam.

"Hello? Oh god! Jawab juga, kau akhirnya! Kau kat mana sekarang?... ha okey, buat masa ni, aku tak balik. Ishh! Jangan tanya lah! Kau duduk diam-diam dalam rumah tu, minggu ni kau exam kan? Keluar nak pergi exam je. Faham? Ha, okey. " Lukas terus menutup telefonnya. Dia duduk di katil dengan perasaan lega.

"Feeling better?" tanya aku. Lukas memandangku, sambil tersenyum.

"Ya, you dengan Alex, okey ke i tinggal kat sini?"

"Eh, kitorang okey je." Lukas menghembus nafas leganya.

"You ada bagi sesuatu ea, dekat Alex?" tanya Lukas sambil tersenyum sinis. Aku terkaku. Tak terluah sepatah pun dari mulutku. Macam mana dia tahu? Lukas ketawa kecil.

"Kalau dah kuat sangat bunyi tu.. macam mana la i tak tahu..." katanya seolah tahu hati ku bertanya. Aku tersengih. Ini Alex punya pasal la! Aku memang suka buat Alex mengerang panggil nama aku kuat-kuat. Aku pun terlupa Lukas ni ada.

Sedap sangat kan menghisap. Aku melihat wajah Lukas. Takpe, takpe, lain kali, aku pula yang buat kau mengerang sebut nama aku kuat-kuat hehe.

Aku terus keluar dari bilikku, apabila melihat Lukas sudah pun tertidur. Haih tidur pun hensem, macam mana ni?



***********




Esther bersandar di katil di sebelah Claire. Di tangannya ada laptop.

"Yang, jum kita tengok porn." ujar Esther sambil tersengih. Claire yang sedang menghadap assignmentnya, membulatkan matanya.

"You ni, assignment you dah siap ke?" tanya Claire.

"Ala, i stress la dengan assignment ni. I nak tenangkan diri i ni.."

"Dengan tengok porn?" Claire menjongketkan keningnya. Esther hanya tersengih. Claire hanya mengelengkan kepalanya. Dia meletakkan kertas kertas yang berselerak di katil ke meja. Selepas itu, dia naik ke katil lantas memeluk lengan Esther. Kepalanya di dada Esther.

"Elley, nak tengok juga." perli Esther. Claire tersengih.

"Ala, i nak temankan girlfriend i tengok ni.." katanya lagi. Esther hanya mencebik. Lalu mereka berdua menonton porn lesbian bersama.

Mula-mula okey je, kiss-kiss je.. Tapi bila perempuan di dalam video itu mula membuka seluar perempuan lagi satu, pussy Esther dan basah.

Bila perempuan itu menjilat pussy partner dia, Eshter mula tak tentu arah. Lagi-lagi mendengar desahan perempuan itu. Dia melihat Claire. Nampak sangat Claire tengah terangsang.

Jari Esther dibawa ke seluar Claire. Claire hanya diam. Esther mula bermain dengan pussy Claire sehingga Claire mendesah.

Esther terus menutup laptopnya, lalu malam itu mereka mendesah bersama...





**************




Wuargggg!

Aku mengeliat sedikit, mataku digosok. hidungku terbau bau yang sangat sedap. Aku terkebil-kebil.

Bau nasi goreng. Siapa masak? Alex? mustahil. Dia mana pandai masak! Hm, Lukas kot.

Lantas aku menyelak kain selimut dan berlalu ke dapur. Di dapur, aku ternampak Lukas sedang memasak. tubuhnya itu tidak berbaju.

Aku menelan air liur. Lantas aku menarik kerusi.

"Dah bangun?" tanyanya tanpa memandang aku. Tangannya lincah mengaul nasi di dalam kuali.

"Hm..."

Lukas mengambil pinggan lalu di letakkan nasi di dalam pinggan tersebut. Selepas itu dia berpaling padaku.

Aku menelan air liurku, apabila aku ternampak sixpack nya. hm, menyelerakan.

"Nah makan lah, sorry kalau tak sedap." Lukas menarik kerusi lalu duduk. Aku senyum lantas mencedok nasi itu.

"Terima kasih.. susah susah je you ni..." aku menyuap nasi itu.

hm, sedap juga air tangan crush aku ni.

"Macam mana ? okey?"

Aku tersengih.

"Sedap." aku terus menyuap nasi itu ke mulutku.

"Alex mana? Dia tak bangun lagi ke?"

"Ouh, dia dah masuk kerja."

"Ouh, btw, you all kerja apa ?'

"I tak kerja." Lukas terkejut.

"Sumpah lah?" aku terangguk-angguk.

"Habis tu, you duduk rumah je? suri rumah?"

Aku tersengih.

"Betul la tu.. btw, mak ayah i sekarang dekat US. buat bisnes. i ramai adik beradik. i anak yang bongsu. so, i malas la nak kerja, diorang hantar la aku kat sini. goyang kaki."

aku senyum nampak gigi.

"Huh, untungla... so, seharian you buat apa je kat rumah?"

"Baca wattpad." kata aku dengan selamba.

"Wattpad tu apa?"

"Wattpad tu app membaca." Lukas terangguk angguk.

"Rajin eh you membaca."

Aku hanya tersenyum.

Selepas habis makan, aku mengangkat pinggan ke singki. entah sejak bila ada air kat lantai itu, sebaik sahaja aku bergerak ke situ, aku tergelincir.

"Dean!"

Aku memejamkan mataku. aku pasrah kalau aku terjatuh tergolek bak nangka. Tapi aku terasa seseorang memelukku. aku membuka mataku.

Aku terpaku melihat wajah Lukas berada di wajahku. Warna matanya... persis mata Aaron!

"You okey ke?" tanyanya. wajahnya agak cemas. aku menolak nya.

"Hmm, i okey.." cepat-cepat aku membawa pingan ke singki. aku malu. arghhh!!

L U K A S (COMPLETE)Where stories live. Discover now