GADUH

576 18 0
                                    

Ting tong!!

Aku membuka pintu rumah apabila bunyi loceng tidak berhenti dari tadi.

Sial betul.

Aku membuka pintu dengan kasar dan aku tergamam melihat wajah Lukas. Seminggu menghilang tiba-tiba muncul?

"Hei Lukas, asal datang tak bagitahu?"

BUK!!

Aku terjatuh di lantai. Shit,apahal mamat ni tumbuk aku?!

"You, kenapa?" aku mengusap bibirku yang berdarah. Lukas bercangkung di hadapan aku.

"Apa kau buat dekat adik aku ha?!" tanya Lukas dengan muka bengis.

Adik??

"Adik? You ada adik ke?"

"Aaron tu adik aku!!"

Aku tergamam.

Apa?

Patutlah..

Warna mata mereka sama.

Kejap.

Baru aku perasan wajah mereka agak sama.

Kenapa aku tak perasan?!

"Sebab kau, adik aku jadi murung! Semua sebab kau!!"

"aku .. Aku tak tahu dia adik kau.."

"Sebab kau, adik aku jadi macam aku!kau tahu tak aku susah payah rahsiakan perangai songsang aku dekat dia.. Kau sesedap je ajar dia jadi macam aku!!" ujar Lukas dengan wajah kecewa.

"Aku mintak maaf Lukas.. Aku tak tahu pun dia adik kau, kalau aku tahu, aku tak berkenalan dengan dia la!!"

"Alasan bodoh!! Kau dengar sini, kau jangan cuba dekatkan diri kau dari dia, kalau tak.. Siap la kau!!"

"Lukas! Kau dah tak sayang aku ke?!"

Lukas terdiam.

"Sebab kau, Aaron murung sebab kau Dean. So, kau rasa aku akan sayang kau ke haa?" ujar Lukas lalu keluar dari rumah itu.

"Lukas..."

Aku menutup mukaku dengan tanganku.

Sumpah.

Kalau aku tahu Aaron tu adik Lukas.

Aku tak kan usik dia!




















"You pergi mana haa, Lukas? Seminggu hilang, baru nak balik?!" marah Nathan. Lukas yang baru saja ke bilik hanya merengus kasar.

"You jangan membebel boleh tak?!"

Nathan merengus.

"You curang dengan i kan?!"

"Apa you cakap ni?!Dahlah, i malas nak berbalah!" Lukas berlalu daripada situ.

Nathan hanya memandang tubuh Lukas dengan tajam. Dia pergi ke dapur untuk minum dan ternampak Fieyy di sudut dapur itu.

Fieyy melihat alat pregnacy di tangannya. Air matanya meleleh.

Tiba-tiba seseorang mengambil alat itu. Fieyy terkejut. Dia melihat Nathan senyum sinis.

"Bagus sayang.. Kau dah mengandungkan anak dia..."

Nathan tersenyum sinis. Fieyy hanya menunduk.

"Kau nak hadiah? Aku dah janji nak bagi kau hadiah..."

Nathan membuka seluarnya lalu memaksa Fieyy menunduk. Takut- takut Fieyy menunduk lalu menghisap ereksi Nathan.

Nathan hanya tersenyum senang.


















Aku bangun dari tidurku. Tidur? Setahu aku, aku dekat kedai tadi. Bila aku angkat kepalaku, aku terasa sakit yang menyengat di kepalaku. Mataku di pejam.

"Ahhh.." mataku terbuka.

Eh?

Aku kat mana ni?

Aku memandang sekeliling.

Aku mengerakkan tangan dan kakiku.
Tak boleh!

Aku terikat!

Siapa sial sangat, ikat aku ni?!

Aku ternampak seorang lelaki tertunduk dengan tali dan kakinya berikat tidak jauh dari tempatku

Aku mengecilkan mataku.

Rambut tu.

Macam rambut Lukas?

"Erghh! Sial betul la. Siapa culik aku ni?! Lu..Lukas!!" jerit aku.

Lukas tersedar dalam keadaan terkejut.

Dia terpinga-pinga sambil tangannya berusaha ditarik.

"Lukas."

"De-Dean?"

Aku hanya memandangnya. Sungguh saat ini, aku rindukan dia.. Sebulan kot, kitorang berpisah.

"Kenapa kita ade kat sini?! Macam mana aku ada kat sini?!" tanya Lukas dengan wajah yang cemas.

Aku hanya mengeleng tak tahu.

Tiba-tiba bunyi pintu terbuka. Seorang lelaki masuk ke dalam bilik kurungan kami.

Mata kami membulat melihat lelaki itu. Spontan mata aku beralih ke Lukas. Lukas nampak terkejut gila babi.

"Dah sedar dah korang berdua?"

Lelaki itu tersengih.

"Nathan! Apa you buat ni?! Lepaskan i!!" Lukas menarik narik tangannya yang telah terikat.

Nathan ketawa.

"Lepaskan you? Hahaha boleh.. Lepas you mampus!"

Dia ketawa terbahak-bahak.

"Apa maksud you?!"

"I culik you sebab i nak bunuh you la.. Ouh, sekali dengan boyfriend you ni." Nathan senyum sinis. Lukas nampak terkejut.

"Ma-mana you..."

"Hahaha, you ni memang bodoh Lukas.. You nak tahu siapa yang nak tembak you dulu? Its me baby.. Haha." Nathan ketawa mengekek.

Lukas mengetap bibir menahan marah.

"Lepaskan kami!!" jerit aku.

Nathan memandang aku dengan pandangan yang gerun.

"Hei jantan! Aku dah lama geram dengan kau! Kau memang sial betul la! Dari awal aku tahu kau memang ada hati dengan Lukas! Sial!"

Aku menjerit kuat bila dia menarik rambutku.

"Lepaskan dia Nathan! Dia tak bersalah!" ujar Lukas.

"Siapa kata dia tak salah?! Dia rampas kau dari aku!"

Lukas terdiam.

"Bagitahu aku, apa yang kau dendam dengan aku?!" tanya Lukas.

Nathan ketawa terbahak-bahak.

"Sebelum aku ceritakan pada kau, aku nak bagitahu kau satu cerita best. Mengenai Aaron. Adik kau yang bodoh tu." Membulat mata Lukas apabila Nathan menyebut nama Aaron.

"Kau buat apa dekat adik aku haa?!"

Nathan hanya ketawa terbahak-bahak.

L U K A S (COMPLETE)Where stories live. Discover now