Note:
-bahasa Malay
-romantic ringan____________________________________
*rumah fang (21.15)
"Hahaha! Siap pun" ucap seekor-- seorang lelaki dewasa setelah menyelesaikan kerja nya. Lelaki itu menatap seorang lelaki lainnya (?) yang merupakan adik nya sendiri Yang sedang menatap nya.
"Dah kenapa kah??" Monolog sang adik (fang). Sang Abang (kaizo) pula mula menatap sesuatu yang sedang dikerjakan oleh adik nya, sesuatu yang sama dengan apa yang dia kerjakan. Setelah nya kaizo Langsung menutup mulut, mencoba menahan tawa.
"Ppfff.....kau nak bagi 'tu' Kat perempuan?? Mana ada perempuan nak benda macam ni....HAHAHA!!" Tawa kaizo mengejek adik nya, dan benda yang di ejek itupun iyalah hasil kerja adik nya sendiri. Fang mula naik angin.
"Tengok macam aku punya, mewah dan besar! Mesti crush aku terus melekat dengan akuww~" lanjut nya dengan riak nya yang sudah tahap melampau 💀. Sekaligus (?) Memamerkan sesuatu yang dia kerjakan, yaitu sebuah buket bunga mawar merah yang besar dan kotak coklat berbentuk love. Sedangkan milik fang hanyalah sebatang bunga mawar putih dan satu kotak kecil coklat.
"Kenapa warna bunga tu putih? Nak berzirah--!"
"Diamlah!! Aku tau lah kau punya tu lagi cantik dari aku punya, kau tu kan dah ada duit sendiri tak sebanding ngan aku yang masih sekolah lagi! Dan jangan berlagak sangat! Crush kau tu bukannya terima kau pun!-- adeii!!"
Belum sempat fang menyelesaikan ucapan nya, tiba-tiba ada sebuah pasu/vas yang dilemparkan oleh seseorang. Sehingga nyawa fang terkuras 50%
"Jangan.buat.bisisng!!!" Ucap orang itu yang adalah Mak mereka.
"Sekali buat...--"
BRAK
Pintu kamar nya langsung ditutup kuat oleh Mak mereka sebelum menghabiskan ucapan nya. Kaizo pandang fang yang tengah kesakitan.
"Asal kau tak kena sekali?!!" Marah fang tak terima. Kaizo hanya buat muka sombong.
"Nasib baik selalu nya berpihak pada aku" balas kaizo dengan nada suara yang jika di dengar langsung memang betul-betul buat kesal.
__
*Paginya (rumah Boboiboy)
"Atuk Boboiboy berangkat dulu!"
"Kejap boboiboy!"
Boboiboy yang tadinya ingin menutup pintu tidak jadi karna Atuk nya memanggil nya. Tok aba berjalan mendekati Boboiboy, mengambil lengan nya dan meletakan sesuatu pada telapak tangan Boboiboy.
"Happy valentine...nah bagi Kat perempuan yang Boboiboy suka eh??" Ucap tok aba sembari memberikan sebuah coklat batang pada Boboiboy. Boboiboy diam sejenak, tiba-tiba rasa nak menangis sebab terharu.
"Eh? Kenapa sedi--"
"Atukk!!"
Boboiboy terus peluk tok aba sambil terisak. Tok aba pun hairan
"Tau tau je Atuk kalau Boboiboy masih still single...huhu" tangis Boboiboy dengan penuh perasaan nya disebab kan boboiboy dah Cuba nyatakan perasaan pada perempuan tapi apa daya dia selalu ditolak.
"Haih.... dramatis sungguh..." - tok aba sweatdrop
___
Sesampai nya di sekolah. Boboiboy berjalan ke arah loker nya berniat ingin mengambil beberapa barang dari situ. Dengan senyuman penuh kegembiraan, Boboiboy perlahan-lahan membuka loker nya. Apabila telah dibuka ternyata isi nya sama je dengan yang kemarin.
KAMU SEDANG MEMBACA
Fangboy oneshoot(S)
Short StoryBXB ⚠️ GAY || Akan si lanjut setelah PWWST selesai! || BAHASA CAMPURAN!! SETIAP SATU CHAP AKAN MENGGUNAKAN SATU BAHASA MALAYSIA ATAUPUN INDONESIA Up kalau ada niat sajaha 💀🙏🏻