Matahari terik memancar tepat ke arah muka Adam Anakin. Bergegas dia bangun dan mengemas katilnya. Melirik ke arah jam disebelah katilnya yang menunjukkan sudah pukul 7.30 pagi.
"Oh no, terlambat bangun untuk selesaikan solat subuh!" ngomelnya di dalam hati dengan riak wajah yang sedikit kesal.
Terus tanpa membuang masa, dia selesaikan apa yang patut dan bergegas turun ke bawah bagi menikmati sarapan pagi yang disediakan oleh pembantu di dapur.
"Good Morning, Tuan Adam. For today breakfast you're having japanese souffle pancake with strawberry syrup, and latte coffee." Disertakan dengan tunduk rasa hormat dan bergegas pembantu rumahnya membawa sarapan untuk dihidangkan di atas meja makan. "Thank you, you can seat here and eat with me too." Ujar Adam kepada pembantu rumahnya itu.
"Maaf Tuan Adam, ini akan melanggar protokol...." Belum habis pembantu rumahnya bercakap, Adam mengangguk tanda faham sambil menghabiskan japanese souffle pancake. Kemudian dia terus bangun, menghirup coffee sehingga tiada setitis pun yang tinggal dan mengelap bibirnya menggunakan kain yang diselitkan di lehernya. Bergerak menuju ke pintu utama, mengambil kunci keretanya menuju ke garage. Adam akhirnya menaiki kereta Aventador Roadster SVJ, berwarna royal gold yang menjadi pujaan hatinya menuju ke Australian National University.
♥
Adam Anakin tinggal di rumah miliknya sendiri di Canberra, Australia. Kerana baginya tinggal di Canberra lebih dekat dan memudahkan urusannya untuk ulang-alik ke University tempat dia belajar. Oh ya, dia sedang melanjutkan pelajaran untuk tahun terakhirnya di Australian National University Canberra dalam bidang Business and Management Studies. Macam biasa, segala yang dilakukannya merupakan pilihan keluarganya jadi dia hanya turutkan saja malas hendak berbasa-basi.
The Anakin's Family merupakan salah sebuah keluarga yang amat berpengaruh di serata benua Oceania dan khususnya di Australia.
Adam Anakin digelar sebagai The Heirs belong to The Anakin's.