salam sejahtera,
selain seorang author dan copywriter, syu jugak sebenarnya seorang ds. tetapi bukanlah dilahirkan terus je jadi sundal. adalah dia punya step and carrypoint gitu. so mari dengar macam mana author boleh terjebak dalam dunia kesundalalela ni.
tahun ini syu berumur 21 tahun dan masih lagi seoerang student. hm, syu sekarang tengah amik bachelor dalam art management. now currently nak masuk semester dua tahun 1.
everything going smooth so far, and know what? i got 3.22 for my semester 1. its not even a dean list but i was so happy because i lost tons of mark back there and even all those bs going around i manage not to fail and still scored. so heads up right?
hm, okaylah janganlah cerita pasal tu lagi kay. ayuhlah kita story how the hell i got into this ds world okie.
sama macam semua girls dekat luar sana kan, syu pun lalui jugak zaman kanak-kanak dan zaman remaja. so timeline ni semuanya bermula semasa syu berumur 15 tahun lagi, dah hampir umur 16 tahun rasanya sebab kejadian ni terjadi masa cuti hujung tahun masatu. yelah budak sekolah kan.
syu ada dua orang ayah tau. sorang lagi ayah kandung and sorang lagi ayah tiri. person in charge dalam kisah ini ialah ayah kandung syu sendiri lah, sebab ayah tiri syu tak berapa rapat sangat. alah biasalah nama pun tak kenal kan.
so nak dijadikan cerita, satu hari ni syu kat bilik je. tengah jahit lencana dekat tudung sebab mak baru belikan tudung tu, even lama lagi nak naik sekolah tapi entah kenapa syu rasa triggered aw sebab macam ada task yang belum siap. so alang-alang hari tu macam free je, syu duduklah dekat meja belajar and jahit lencana sekolah kesayangan syu ni.
masa syu baru je nak mula menjahit, tiba-tiba ada someone ketuk pintu bilik. eh lupa nak bagitau yang masatu syu tak tutup pintu bilik so terbuka je bilik syu hehe. tapi entah kenapa tak perasan pun ada someone. bila ada knock knock tu baru syu pandang la ke kanan, ke pintu bilik.
"akak, buat pa tu?"
ayah syu rupanya, syu cuma balas tengah jahit lencana sekolah. syu bagitaulah yang cuti sekolah lama lagi tapi syu sengaja nak buat awal sebab taknak ada task yang tertangguh kan. ayah pun angguk je.
hm mesti ada korang yang tertanya kenapa pulak ayah kandung syu ada kat rumah? mana mak and ayah tiri dia, kami duduk serumah ke? hahaha.
okaylah little backtime story, mak and ayah kandung syu obviously dah berpisah kan. masa dekat mahkamah even hak tanggungjawab jatuh dekat mak syu, tapi dia taknak and dia serahkan syu dekat ayah tiri syu masa dekat luar mahkamah atas alasan syu ni bukan tanggungjawab dia, camtu. faham kan?
okay, back to our story.
ayah syu lepas dengar syu kata gitu, dia iyakan jelah and berjalan menghampiri meja belajar tempat syu menjahit, syu pun sambunglah kerja kan. takkan nak sambut ayah macam perdana menteri.
lama jugak ayah tengok syu menjahit, dah separuh jalan macamtu dia berdehem sikit and tanya dekat syu, boleh tak dia nak baring dekat katil syu, tempat syu tidur tu.
syu masatu taklah rasa macam nak tidur pun so syu bagi jelah ayah kata nak baring situ. dia kata penat pulak tadi kat laman tengok motor. nak rehat kat bilik anak dara dia kejap.
syu kata okay je, ayah baringlah syu nak jahit ni kejap. ayah syu pun kata okay and keadaan terus je jadi sunyi. yelah takkan korang nak syu tiba-tiba jerit-jerit out of nowhere kan. tapi yelah, kami berdua terus je silent moment lah.
dah nak hampir siap menjahit tu, tiba-tiba ayah panggil syu tau. tapi suara dia lembut je, macam tenggelam dalam air. mula-mula syu macam subconciously tak perasan lepas dah panggil dua kali syu macam terkejut sikit and terus pandang kebelakang. ke katil.