🐼14

94 19 3
                                    

Jihoon Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jihoon Pov

"Hukuman pertama,pesalah akan dikenakan penjara sebanyak 3 tahun dan 5 kali sebatan dan juga harus membayar sebanyak mana yang di tentukan oleh pihak mahkamah,"aku mendengar dengan teliti hukuman yang akan dikenakan ke atas Jimin.

Nak rasa kesian?Tiada pula perasaan itu menjengah masuk ke dalam hati aku.Tidak ada langsung secebis kasih kepada Jimin.Aku memandang Bella daripada jauh.Senyuman kecil aku hadiahkan kepada dia.Kenapa dia kena react yang dia benar-benar salah dalam kes ini sedangkan ini semua salah Jimin.Ugutan? Tidak mustahil  kalau Jimin mengugut Bella.

"Hukuman kedua,pesalah akan dikenakan penjara sebanyak 2 tahun dan 7 kali sebatan berserta kereta pesalah akan disita,"kedua-dua hukuman ini amat berat sekali.

Hakim terus mengambil palu di sebelah kanan dia.Lalu palu itu di ketuk sebanyak 3 kali.

TUK!
TUK!
TUK!

"Kes tamat,"syukur kes ini selesaikan dengan pantas daripada apa yang aku bayangkan.Aku terus keluar daripada mahkamah dengan loyal Jaehyun.

"Terima kasih, tuan kerana telah membela saya sebentar tadi,"Jaehyun mengangguk dengan senyuman dengan menampakkan dimple dalam dia.

"Sama sama,Jihoon.Saya hanya melakukan tugas saya sebagai loyal.
Menyakinkan kepada hakim bahawa karma itu pasti merupakan tanggungjawab saya sebagai hakim.
Tidak perlu untuk bercakap bohong
semata-mata mahu menaikkan nama sendiri sebagai hakim yang bagus.
Tidak perlu semua itu,cukup sahaja saya membuktikan karma yang sebenar-benarnya kepada semua orang di dewan itu dan juga mungkin kepada orang awam yang lain,"
aku tidak menafikan,Loyal Jaehyun sangat mementingkan kejujuran dalam bidang pekerjaan beliau.

"Saya mengucapkan terima kasih kepada tuan.Tuan bukan sahaja bijak dalam bertutur tetapi bijak dalam mencari bahan bukti yang kukuh,"
dia menundukkan badan di hadapan aku.Terasa diri aku semakin matang apabila berbicara dengan seorang namja yang sangat berdedikasi seperti Loyal Jaehyun.

"Welcome, Park Jihoon.Itu memang dah kerja saya sebagai loyal. Saya minta diri dulu.Kalau ada jodoh kita berjumpalah lagi nanti,"aku mengiyakan kata-kata dia sebelum dia membuka langkah beredar daripada mahkamah tinggi ini.

"Park Jihoon...,"aku terus menoleh.
Bella memandang aku dengan senyuman sebersalah.Mungkin dia rasa sebersalah dekat aku sebab benda ni? Maybe.

"Saya...cuma nak ucapkan terima kasih sebab awak tak menafikan semua perkara terjadi ketika hari kejadian di dalam mahkamah tadi,"
aku mengangguk perlahan.

"Kenapa pula saya nak kena menafikan semua itu kalau saya sendiri tahu yang awak tak akan buat perkara buruk terhadap saya walaupun pada mulanya saya pernah bersangka buruk terhadap awak tetapi setelah tahu benda yang jadi sebenarnya,saya rasa lega sebab benda yang Jimin katakan semuanya bohong belaka.Dia...hanya fikir akan diri dia sendiri sampai terjerumus dalam permainan sendiri,"sinis aku.

"Kes ni dah selesai jadi apa kata saya belanja awak makan,tanda terima kasih saya kepada awak?,"aku berfikir sebelum mengangguk setuju.

"Makan kat studio saya nak?Saya boleh lukis gambar awak sekali.
2 in 1 boleh?,"Bella berfikir dan dia terus mengangguk setuju.

"Wahh makan sambil tengok orang cantik.Kalau tak makan pun takpa ni,
sebab tengok awak pun saya dah kenyang,"seloroh aku dan membuatkan Bella melepaskan tawa besar.Amboi~Kawal sikit dahlah sekarang ni berdekatan dengan dewan perbicaraan tadi.

"Saya cantik?Aishh awak ni Jihoon memang seorang sweet talker betul,"
lah dia sindir aku nyah?

"Ini adalah pujian bukan sindiran,"
tahu-tahu je apa yang aku fikirkan, Bella terus menjawab dan berlalu pergi meninggalkan aku keseorangan.
















TBC...🐼

Friday
25 February 2022
02:30 a.m.

𝐌𝐘𝐒𝐓𝐄𝐑𝐘 𝐏𝐀𝐈𝐍𝐓𝐄𝐑 미스터리 화가 [𝐉𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧] ✓Where stories live. Discover now