Mindjárt vége. Egyszer ugyanis mindennek vége. Nem lesz több lehetőség, nem lesz több majd és nem lesz több ,,egyszer oda is eljutok". Vége. Vajon van valami ezután? Sose tudhatom igaz?
- Nem érdekel!-üvöltöttem le anyámnak és már be is csaptam az ajtót. Elegem volt. Hihetetlen hogy évszázadok elmúltával is ugyanott tart a társadalom és megint kénytelenek vagyunk belemenni olyan házasságokba amiket soha, de soha nem akarnánk. Olvastam történeteket a 2000-es évekről. Elképesztő világ volt. Szabadság és önmegvalósítás. Ezzel a két szóval jellemezném azok után amiket láttam. Mindig is sajnáltam, hogy a végére születtem. Egy évszázad alatt bizony nagyon megváltozik az emberi gondolkodás.
Gondolkodás nélkül, gyorsan összedobáltam pár ruhát és a legfontosabb dolgokat egy kupacba az ágyamra, majd előkaptam az aputól kapott vászon hátizsákom. Igyekeznem kellett, ha még ma el akartam menni. Két kézzel tuszkoltam bele a vizes kulacsom a sok holmi közé. Őszinte leszek. Nem a mai napra terveztem az indulást, de tisztán láttam, hogy fölösleges lenne tovább halogatni. Ha maradok, azzal csak a saját életem nehezítem meg. Mindig azt vágták a fejemhez, hogy ideje lenne önállóan gondolkodnom. Nem is sejtették, hogy ahányszor ezt elmondták, én egy lépéssel közelebb kerültem a szökés gondolatához. Hónap végére be is írtam a naptáramba, térképeket gyűjtöttem, a megéléshez szükséges dolgokat szedtem össze innen-onnan. Azonban azzal, hogy anyám kiakar házasítani két napon belül, hogy megszabaduljon tőlem, beindította a tervemet. Nem volt visszaút.
A hátamra kaptam a zsákot, de még utoljára az ágy melletti kis polchoz léptem. Nagyot sóhajtva emeltem le a bekeretezett fotót.
- Úgy sajnálom, Apu...De nincs más választásom. Megőrült nélküled.-gyors puszit nyomtam apu képére, szipogó orrom pedig beletöröltem a kabátom ujjába.
Az ablaktáblákat kivágva már indultam volna, de még utoljára visszapillantottam. Kár volt. Ez volt az én kis birodalmam, a saját világom. Csak be kellett csuknom az ajtót és megszűnt a kinti világ. Egyedül én voltam. Én és a képzeletem. Lehettem ami akartam, senki nem parancsolt, senki nem irányított. Magam voltam. De ez is elmúlt. Ahogy minden ami valaha lesz, elmúlik. Nekem pedig annyi a dolgom, hogy beletörődjek.
Gyors mozdulattal, kilendültem a nyitott ablakon, megkapaszkodtam a keret alatt végig futó gerendába és egyensúlyozva megindultam a mellettem lévő szoba ablakához. Maga a mászás nem jelentett gondot. Sokszor csináltam már, sose estem le és mindig magabiztosan mászkáltam a tetőn vagy a vékony gerendákon is. Most azonban,majdhogynem ott hagytam a fogam. A könnyeimtől alig láttam, nehezen kapaszkodtam és éreztem, hogy ha így folytatom nem is kell megszöknöm, mert rögtön kipurcanok. Mikor végre valahára elértem a nyitott ablakhoz lassan becsusszantam és igyekeztem eltüntetni minden gyengeségre utaló jelet magamról.
- Colle!-suttogtam bele a félhomályba.- Colle, én vagyok az, csak köszönni jöttem.- hangomra egy pisze kis orr bukkant elő a szekrény rejtekéből, majd hamarosan társult hozzá az orrocskához tartozó fejecske, karok és lábak hirtelen zuhataga, amely egy szempillantás alatt ledöntött a lábamról. Kuncogva terültem el a poros padlón. Colle pedig nagy mosolygás közepette bejelentette, hogy most ő nyert. Szőke fürtjei elszabadult indákként repkedtek kerek fejecskéje körül, szemei pedig, mint mindig, most is a végtelenbe néztek. Egy másik helyre. Colle sosem azt látta, amit az egyszerű emberek. Nem volt vak, de átlagos se. Sose tudhattad éppen hol jár, meglehetősen szórakozott kislány volt.
Sosem hittem a varázslatban, sem a mágusokban vagy abban hogy létezne bármi nem emberi. De akárhányszor Collera nézek, rájövök, hogy túl keveset tudok a világról ahhoz, hogy ítélkezzek e felett. Colle maga volt a varázslat. A szöges ellentétem mégis a vérem. Évekkel apu halála után született, anya sose mondta kitől vagy miért. Egyszerűen csak hazajött az éves nyaralásáról és közölte, hogy terhes és mostantól többet kell dolgoznom, a sarki kis boltba, hogy megélhessünk. És bár az elején borzasztóan haragudtam Collera amiért tönkretette az életem, ma már látom, nélküle nem is az lennék, aki.
- Máris elmész?-szemiben mérhetetlen fájdalom ült, olyan mély fájdalom, amit egy hat évesnek még nem szabadna ismernie.
- Sajnálom, bogaram, de mennem kell. Mostmár nem halogathatom.- lehajoltam hozzá, a fejünket egy szintbe hozva suttogtam tovább.- Ugye megérted miért?-nem válaszol egyszerűen csak bólintott, nekem pedig a szívem szakadt meg.- De amint nagyobb leszel már te is dönthetsz majd, rajtad áll majd minden, ezt ne feledd el! Szabad vagy, mindig is az leszel.
Megfogtam aprócska kezeit és belenyomtam az egyik térképemet.- Ez jelenti a kiutat. Tartsd meg és ne felejts el soha! Ígérd meg!
- Ígérem Lain...és ígérem, hogy megfoglak találni!- Tiszta kék szemeit rám emelve esküt fogadtunk. Testvéri esküt, amit egyikünk sem fog elfelejteni.
Ott állt előttem kihúzott háttal, mint egy igazi harcos, szemeiben eltökéltség tükröződött. Azt hiszem abban a pillanatban, kettőnk közül ő volt a bátrabb. Homlokon csókoltam és útnak indultam. Tudtam, hogy ott áll az ablakban és engem néz, anyám pedig talán már a szobaajtómon kopogtat. Eljött az idő. Úgy gondoltam mostmár nem nézhetek vissza. Fürge léptekkel bent termettem a ház körül elterülő facsoportok között és nem fordultam meg. Elszántam lépkedtem a saját életem felé.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Ahol az álmok véget érnek
DiversosLain nem abban a világban él, amiben szeretne. A dolgok elromlottak és azt hiszi neki már nincs belefolyása. Inkább más utat választ, ám nem is sejti ez által mekkora lépést tett a feltérképezetlen ismeretlen felé. Talán túl nagyot ahhoz, hogy feld...