Meryem:
Daar zaten we dan...
Ik aan de linker,me vader aan de rechter kant van het bed waar me moeder in ligt.
Ik was eigenlijk een soort van verdooft ik wist dat mij moeder op sterven lag maar op de een of andere manier drong het toch niet echt door me door!!!!!!
Het enige wat ik deed was huilen,huilen en nog eens huilen....
Ik heb eigenlijk niks anders gedaan de laatste paar maanden!!!
Sinds die dag dat we kregen te horen dat me moeder een tumor in haar hoofd had en niet lang meer te leven had heb ik alleen maar gehuild!!!!!!
Ik keek naar me vader hij had dikke rode ogen en had de hand van me moeder vast net alsof hij bang was dat als hij haar los laat ze komt te overlijden...
Ik keek naar me lieve moeder,meskina ze is helemaal bleek en heeft geen kracht meer om te praten!!!!
De tranen stromen over me wangen,ik zie dat me moeder me aan kijkt....Yemma: stil maar me dochter zo heeft Allah(swt) het gewild zegt ze zacht.
Meryem: Yemma ik kan niet zonder je wat moet ik zonder jou!!!!!!!!!
Yemma: zo moe je niet denken mij dochter ik hou ziels veel van je en je vader ook ik wil niet dat je zo denkt je bent nog jong,mooi,slim je hebt je hele leven voor je!!!
Meryem: Yemma alsjeblieft verlaat me niet alsjeblieft,ik ga het niet over leven huil ik...
Me vader gaat met zijn hand over me wang heen en probeert me te troosten maar ik zie dat hij het er ook super moeilijk mee heeft.
Yemma: Karim je moet me wat beloven...zegt me moeder.
Me vader knikt en er loopt een traan lang zijn neus naar beneden.
Yemma: Karim zorg er voor dat Meryem gelukkig wordt,steun haar en zoek een goede vrouw die voor haar kan zorgen en bij wie ze moederlijke liefde kan vinden zegt me moeder zwak.
Meryem: nee Yemma ik wil niet dat vader hertrouwd ik ben oud genoeg om voor me zelf te zorgen!!!!!zeg ik snikkend.
Yemma: nee mij dochter er moet een vrouw in huis zijn dat is mij wens,Karim trouw een goede vrouw en onthoud een ding laat haar nooit op een hogere plaats staan dan Meryem!!!
Mij vader knikt weer…
Wewe: als jij dat wil Khadija dan doe ik dat!!!!!!!!!
Ik omhels mij moeder…
Meryem: waarom,waarom ga je ons verlaten Yemma ik hou van je!!!!!!ik kan niet zonder je jij bent mij alles Yemma vergeef me alsjeblieft voor alles wat ik je heb aangedaan!!!!!!!!!
Yemma: dat is al lang vergeven mij dochter en ik hou ook ziels veel van jou maar Allah(swt) wil niet meer dat ik hier op deze wereld blijf Meryem zegt me moeder nu huilend....
Wewe: Khadija vergeef mij ook al de dingen die ik jou heb aangedaan.
Yemma: alles is vergeven Karim vergeef jij het mij ook????
Wewe: alles is vergeven Khadija zegt mij vader en geeft haar een kus op haar voorhoofd.
Yemma: Meryem vergeef jij het mij ook????
Ik knik huilend ik kan het niet meer en begin hard op te huilen en te schreeuwen....
Meryem: ik wil niet dat je dood gaat Yemma ik wil het niet hoe kan ik nou zonder jou leven???????
Wewe: rustig Meryem zegt me vader en komt naast me zitten en slaat zijn arm troostend om mij heen.
Yemma: Karim,Meryem jullie moeten weten dat ik ziels veel van jullie beiden hou en ook al verlaat ik deze wereld en ga ik dood ik blijf altijd door leven in jullie hart!!!!!!!
Karim zorg er voor dat Meryem gelukkig wordt de verantwoordelijkheid ligt nou in jouw handen!!!!!!!!
Zoek een vrouw die Meryem als haar eigen dochter gaat beschouwen en die ook goed voor jou is!!!!!!
Meryem je moet niet te verdrietig zijn lieverd het is el mektab dat ik dood ga wees aardig voor je vader en pak je leven weer op en maak er wat van ik ben trots op je me dochter je bent zo mooi,lief,slim,goed voor je medemens,respect vol!!!!!!!
Ik hou van jullie....AS HEDOE A LE ILAHA INA ALLAH ASHADOE ANNA MOEHAMADOEN ARSOELOE ALLAH.
Meryem:Neeeeeeeeeeeeee Yemma nee plies!!!!!!!!!!schreeuw ik
Me vader zegt wat en gaat met zijn hand over haar ogen heen en sluit ze en huilt zacht.
Wewe: ze is weg me dochter ze is er niet meer....
Meryem: nee Wewe ik wil dit niet alsjeblieft Wewe doe wat!!!!!!!
Wewe: ik kan niks doen lieverd het lot ligt bij Allah(swt) zegt hij en omhelst me.
Ik hou me vader stevig vast en huil hard op...
Meryem: ze is er gewoon niet meer me lieve moeder is gewoon weg ik kan nooit meer tegen haar praten,ik kan haar nooit meer omhelzen,ik kan nooit meer met haar lachen,ik kan nooit meer bij haar zijn,ik kan nooit meer bij haar uithuilen!!!!!!!!!!!mij lieve moeder is DOOD.....De dokters komen de kamer binnen ze condoleren ons en wensen ons veel sterkte.
Voor de laatste keer geef ik mij moeder een kus en omhels haar...
Meryem: ik hou van je Yemma fluister ik snikkend.Me vader geeft haar een kus op haar voorhoofd en zegt ook wat maar ik hoor het niet.
De dokters doen een witte doek over haar heen en rijden haar voorzichtig de kamer uit.
Ik en me vader blijven daar huilend staan....daar gaat ze dan!!!!!!!!!!
JE LEEST
Al Maktab
RomanceHey allemaal!!! Het lijkt me leuk om een nieuw verhaal te beginne ik zet hier een klein stukje en laat me weten wat jullie d'r van vinden Pijn,Haat,Geluk en Jaloezie...uiteindelijk is alles el mektab!!!!! Hoofdrollen: * Meryem- 18 * Nasim- 20 * Kari...