deel 3

279 14 0
                                    


We lopen naar beneden.


Meryem: Wewe we gaan even de stad in zeg ik tegen me vader en druk een kus op zijn wang.

Wewe: is goed mijn dochter ik ga zo naar de moskee en dan misschien nog naar de koffiehuis dus als ik straks niet thuis ben weet je waar ik ben zegt hij.

Meryem: is goed dag antwoord ik.

Wewe: veel succes meiden zegt hij en wij lopen de deur uit.


We pakken de tram naar de stad het is er heel druk.

Ik kijk om me heen veel bekende.

Het is een mooie zomerse dag en iedereen ziet er zo vrolijk uit.


Ben ik dan echt de enige op de hele wereld die ongelukkig is???????????????

Ik zie dat Salima ziet dat ik verdrietig kijkt want ze begint gelijk te praten.

Na een tijdje zijn we moe van het lopen en gaan naar een terrasje en halen ijs.

Meryem: Hoe laat is het????

Salima: het is bijna 6 uur dus zullen we gaan???

Meryem: ja is goed zeg ik en we vertrekken naar Ridah.


Aan gekomen bij de voetbalclub van Ridah zien we dat ze al klaar zijn met trainen want er zijn een paar jongens die als weg lopen en er is niemand meer op het veld.

Na een tijdje zien we Ridah naar buiten komen.

Als hij ons ziet glimlacht hij en loopt onze richting op.


Ridah: hey schoonheden zegt hij en drukt bij ons allebei een kus op de wang.

Meryem & Salima: hallo zeggen we in een koor.

Ridah: wel lief van jullie dat jullie mij komen ophalen.

Salima: we hadden gewoon niets te doen.

Ridah: ja ja jullie misten mij gewoon te erg.

Meryem: ja dat ook man we hebben je zo lang niet gezien echt gewoon bijna een hele dag ik begrijp niet hoe we dat hebben overleeft!!!!!!

Salima: ja wollah of niet..

Ridah: oke oke ik begrijp het al jullie hebben me niet gemist......maar ik jullie wel!!!!

Meryem: ahhh zo lief van jou!!!

Ridah: weet ik.

Salima: wejow krijgen we kapsones nigh????

Ridah: nee natuurlijk niet!!....noem het zelf vertrouwen.

Meryem: whahah ja zo kan het ook ja.

Ridah: ewa dames wat gaan we doen??????

Salima: wat dacht je van eerst je sporttas thuis zetten voor dat je begint met praten!!!!!!

Ridah: duh echt een domme koe ik bedoel ook wat gaan we daarna doen!!!!!!

Salima: is goed eh zwerver.

Meryem: wat dachten jullie van scheveningen??????

Ridah: kijk jij hebt hersens!!!!!!!!!

Salima: ik ook hoor en ja is goed we gaan naar scheveningen maar gewoon lopen en zo niet zwemmen toch????

Meryem: nee gewoon lopen zwemmen daar is het te laat voor nu.

Ridah: jammer maar lopen over de boulevard is ook gezellig!!!

Meryem: is goed pakken we de tram of jou auto????

Ridah: me auto natuurlijk!!!!

Salima: en hoe wist ik dat meneertje wil chikies versieren met ze vette wagen!!!

Ridah: je weet zelf...

Meryem: kom eh gekke mensen we gaan voor dat het te laat is.

We lopen samen naar de auto van Ridah en vertrekken.


Savond's als ik in me bed lig denk ik terug naar de dag ze3ma laatste dag van de vakantie lol met je vrienden en in plaats daar van ben ik gewoon eerde weg gegaan.

Ik voel me echt een bitch....

Waarom moet ik hun leven ook verpesten!!!!!!!!

Ze moeten altijd rekening met me houden en als ze eindelijk een keer plezier hebben moet ik het verpesten door weg te gaan omdat ik me schuldig voel tegen over me moeder.

Ik kan toch niet blij zijn terwijl mij moeder dood is!!!!!!!!!

Ik mag toch geen pret maken terwijl mij moeder dood is!!!!!!

Ik mag niet...ik kan niet gelukkig worden zonder mij moeder!!!!!!!!!

Ik voel de tranen weer naar benden stromen!!!!!!

Ik probeer aan iets anders te denken.

Morgen naar een nieuwe school.

Nieuwe mensen ontmoeten.

Ik hoor voetstappen op de gang.

Zeker mij vader die naar de doch moet of zo.

Ik kijk op me mobiel die onder me kussen ligt en zie dat het bijna 4 uur is tfoe man ik moet slapen anders heb ik morgen van die dikke wallen op school.

Ik heb al altijd van die roden,dikke ogen door het huilen en nu ook nog eens door de wallen.

Maar het lukt me niet te slapen.

Ik heb het vandaag met me vader gehad over dat hij moest trouwen.

Mij moeder wou dat heel erg graag en ik en me vader kunnen het niet alleen aan.

Me vader werkt en als hij thuis komt is hij dood moe en ik heb school....

Wie moet er koken het huishouden doen???

Niet alleen voor dat natuurlijk maar het is zo raar om zonder een vrouw in een huis te wonen.

Me vader zij dat als ik het wou dat hij iemand zou zoeken.

Hij vertelde ook dat hij via een man heeft gehoord dat er een vrouw waarvan de man is overleden ook een man zoekt omdat ze het niet alleen red en ze is ongeveer van me vaders leeftijd.

Ik hoop dat die vrouw me stiefmoeder wordt ook al ken ik haar niet maar ik wil absoluut geen stief moeder van mij leeftijd of iemand die voor het eerst trouwt en die nog een groot feest wil geven en van alles en nog wat doen!!!!!!!!

Mohiem ik zie wel wat het lot ons brengt denk ik en val dan eindelijk in een diepe slaap...............

Al MaktabWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu