Menneisyyden paljastukset

9 0 0
                                    

Luun äiti nousee ylös ja lähtee ovelle päin , samassa minulle juolahtaa kysymys olemmeko me tavanneet ennemminkin. Luun äiti kääntyy minua päin ja huomaa silmäni ja tulee luokseni. Joskus kuusi vuotta sitten täällä tapahtui eräs onnettomuus. Linnassa asuva tyttö joutui hevosonnettomuuteen ja sen seurauksena hän tippui veteen ja sen jälkeen hänestä ei ole kuultu. vastaan he.. hetkonen  minä muistan ainoastaan saman tyylisen onnettomuuden lapsuudestani ja muuten oletteko yrittäneet saada dna omistajan henkilöllisyyttä julkiseksi.  Itseasiassa kyllä, mutta tiedot ovat eri maan omistuksessa. vastaan sepä sattumaan minun tietojani on yritetty saada julkiseksi lähi päivinä.  Minusta tuntuu, että ollaan löydetty oikea henkilö. Minä tuijotan hetken aikaa luun äitiä ymmälläni ja vastaan öö okei. Alakerrasta kuuluu vartioiden huutoa: Nyt kaikki valtaistuin saliin, tärkeää tiedotusasiaa.  Lähden luun äitin perässä kohti valtaistuinsalia. saavumme valtaistuin saliin, on saapunut jo luciana ja hänen sisarukset , menen lucianan viereen seisomaan.


El tulee viereeni seisomaan. Huomaan että El on hämillään.  Valtaistuin saliin alkaa tulemaan porukkaa, hetkessä koko linnan porukka on siellä.  Äitini astuu salin keskelle ja taputtaa hiljeentymisen merkiksi. Hei arvoisa linnan väki. Olette varmasti huomanneet, että meillä on täällä erikoisvieras. Varmasti monia ihmetyttää miten hän on päässyt tänne. Olen tajunnut, miten hän on päässyt tänne. Kaksoset kysyy: mistä ja miten?  Syntyy syvä hiljaisuus saliin.....  Katson eliä ja hän on kääntyneenä katsomaan käytävän toisessa päässä olevaa miestä. Näytän käsimerkin vartioille miestä kohti.  Vartiat lähtee juoksemaan ja ottaa miehen kiinni. Salissa syntyy iso mekkala, Miksi mies otettiin kiinni?  Käännyn katsomaan Eliä päin ja hän ei ole enään siinä. Huudan äitilleni, missä El  on? Äitini kääntyy katsomaan minua päin kysyvästi. 


istun linnan isolla takapihalla puun takana, koska en halua että kukaan näkee että tunnen valtavaa kipua. Muistan kaiken mitä mies on tehnyt. Kuulen että minun nimeä huudetaan, mutta en vastaa siihen en halua. Kuulen että ohitseni kävelee joku, nostan pään ylös ja huomaan nais hahmon joka kävelee pihalla etsivän näköisesti. nainen kävelee kauemmaksi mutta kääntyy sitten takaisin päin samassa huomaan että me tuijotamme toisiamme silmiin. Nainen kävelee minua kohti, käännän pääni takaisin maata kohti. Nainen istahtaa viereeni maahan , hän sano eikö maisemat olekin hienot tästä merelle päin . nostan pääni ylös ja katson edessä näkyvää maisemaa, vastaan ovat.  Kuulin siskoltani koko jutun. Nainen antaa korjatun puhelimen käteeni. Avaan sen ja huomaan sen olevan täynnä viestejä suomalaisilta ystäviltäni ja sijaisvanhemmiltani. paras ystäväni lumi oli laittanut näin: oletko kunnossa emme ole kuulleet sinusta mitään pariin päivään Lisakin on huolissaan.  Nainen sanoo ystäväsi taitavat olla huolissaan sinusta. vastaan niin taitavat sammutan puhelimeni ja katson merta päin.

kuukivi galaksyWhere stories live. Discover now