>chapter five🤍<

4 0 0
                                    

"Haihhhh kita beda agama hmmm"luah qay semasa memarathon drama artis kegemarannya iaitu qarl.Setiap kali end of episode she will said'beda agama'pity her.Qay bukan tak nak minat yang sama agama cuma dirinya teringin mahu mengislamkan seseorang selama dia hidup dan jika diizinkan dia ingin merasai kemanisan cinta berbeda agama dengan berakhirnya bersama pasangannya iaitu orang yang telah dia islamkan.

Kedengaran manis bukan.Tapi itulah allah sudah takdirkan kita kene ikut dan reda.Jadi qay hanya mampu berdoa sahaja jika diizinkan dia ingin merasa begitu.Dan setiap kali dia membicarakan berkaitan qarl,mel pasti akan menidakkan segalanya dan mel akan berkata begini"Kau minat budak tak sunat tu buat apa"biarlah halah-halah nanti dah masuk islam dia sunatlah itupun kalau masuklah hmmm.

"Qay harini nak masak apa?kalau ada kurang bahan masak bagitahu sebab aku nak keluar sekejap lagi"tanya mel."Hmmm belikan kentang dengan tepung untuk goreng ayam"pinta qay."Alright"balas mel."Kau nengok drama apa?"tanya mel lagi."Drama yang qarl berlakonlah"jawab qay."Drama budak tak sunat tu lagi lelah-lelah"kata mel.Dah kata nanti dia cakap tak sunat haihhhh.

"Mel kau haters betul ek dengan qarl...mel jangan...nanti jadi jodoh mel kang"kata qay."Ah kau jumpa pun tak tak pernah nak jadi jodoh dalam mimpi jek weh lagi satu tak nak aku berebut dengan kau"balas mel."Takdir allah mana boleh tolak awak ni mel...if one day dah tertulis kene terima mel even berebut dengan qay ahaks"tambah qay.




"Dahlah aku nak naik bilik bercakap dengan kau qay makin merapu and kerepek...jangan jual weh kerepek dengan aku...aku tak nak beli"kata mel sambil membuat muka geli.Qay hanya menyabarkan dirinya sahaja.Qay pun menyambung dramanya yang tergendala sebentar tadi.

Semasa qay sedang menyiapkan makan petang mereka,qay memasang lagu bagi menaikkan semangatnya untuk menyediakan makanan."Lalalululililelelolo~"nyanyi qay."Entah lagu apalah kau nyanyi"celah mel.Betul lah tu lirik macam tak pernah jumpa and pelik semacam."Sukahati qay lah"jawab qay.'Aik garang nampak'kata mel di dalam hati.

"Dah jangan kacau...nak fokus masak"arah qay.Mel hanya mengangguk.Dahlah tak nak aku kacau qay.Qay macam nak mengaum pun ada sekarang.Periode kot budak ni.Sebab budak ni garang bila periode sahaja."Mel ambilkan papan pemotong tu"minta qay.Mel terus memberikannya kepada qay.

Selesai sahaja juadah makanan dan minuman yang disediakan mereka pun menjamu selera dengan berseleranya."Mel sorry marah kau tadi mood swing tengah periode hehehhe"celah qay memecah kesunyian.Agak dah budak ni periode."Pening tak kepala tu nak aku picitkan?"tanya mel."Boleh ke?"tanya qay.Mel terus mengurut kepala qay selepas sahaja mereka selesai makan.

Jumpa di next chapter tata titi tutu💘

2️⃣   CINTA BEDA AGAMAWhere stories live. Discover now