>chapter two🤍<

13 0 0
                                    

Rutin harian qay dan mel ialah pagi-pagi selepas sarapan mereka akan berjoging."Mel nanti stop dekat taman jap...saya penatlah"pinta qay.Mel hanya mengangguk."Fuhhhh saya dah gemuk ke mel huhuhu sebab rasa penat semacam"tanya qay.Mel menilik qay dari atas sampai bawah."Biasa jek aku nengok"balas mel.

"Okay baguslah macamtu...alhamdulillah"kata qay.Sebelum pulang...mereka melakukan senaman selepas berjoging ianya bagi mengelakkan mereka mengalami kekejangan otot.Contohilah mereka sentiasa mengamalkan gaya hidup yang sihat.Tepat jam 9 pagi mereka terus bergerak pulang ke rumah.

Untuk pengetahuan semua salon mereka beroperasi dari pukul 10 pagi sehingga 5 petang.Kenapa begitu kerana tu salon kepunyaan pemilik salon diorang so suka hati dialah nak bukak bila tutup bila.Semasa dalam perjalanan ke salon mereka...qay ada melihat video tiktok berkaitan qarl artis yang diminatinya itu."Kan best kan mel kalau qarl ada kembar hmmm"luah qay.

"Kenapa?kau ingat kembar dia kenal kaulah dalam mimpi sahajalah qay"kata mel."Alaaa awak ni mel...suka mengtidakkan saya hikss"keluh qay."Uppsss tak sengaja tapi memang sengaja HAHAHAHAHAHA"sakat mel lagi.Terus dia mendapat cubitan ketam dan penumbuk dari qay."Auwwwwww...okay,okay,okay tak sakat dah....aaaaaaaaa stop qay stop"rayu mel.






"Hah cari pasal lagi dengan qay....adan uke bluerkkk"balas qay.Mel hanya menjeling."Jeling-jeling...mata jadi juling kang baru tahu"kata qay lagi."Dah lah...jom dah sampai salon dah"ajak mel.Mereka terus bergerak masuk ke dalam salon.Disebabkan harini mereka tidak mempunyai ramai pelanggan jadi mereka mempunyai masa untuk berehat secukupnya di waktu rehat mereka.

"Sedaplah lagu seamin tak seiman ni....like me with qarl ahaks"kata qay."Kau ni qay...satu hari tak sebut nama si qarl tu tak boleh ke?baik kau ingat allah dapat pahala juga"balas mel.Hambek kau setepek qay kene tulah selalu ceramahkan si mel last-last kene balik.Qay sudah tersenyum kelat."Masheh mel tegur hiksss....aaaaa qay ni lalai jek"bisik qay kepada dirinya.

"Weh qay dah jom....pelanggan dah mula ramai ni"ajak mel.Mesti korang pelikkan salon diorang selalu ada yang datang. Takpelah maybe dah rezeki salon diorang so terima jelah.Setiap hari tidak menang tangan mereka menguruskan pelbagai jenis pelanggan.Dari yang baik ke yang tersangatlah baik.Ulangan tersangatlah BAIK.

"Mel malam ni makan luar jelah....malas nak masak heheheeh"ajak qay."Alright aku onz jek sebab lagipun kau yang selalu masak so no hal"balas mel.Qay terus membuat simbol jari terbaik."Mantap...cun ah mel"kata qay."Mel...qay....sila ke bilik saya"seru bos mereka."Baik bos!"balas mereka berdua.Ah sudah kenapa kene panggil ni haraplah takde apa-apa aamiin.

Jumpa di next chapter tata titi tutu💘

2️⃣   CINTA BEDA AGAMAWhere stories live. Discover now