"Heartbeat...heartbeat....speeding up~"nyanyi qay.Mel hanya memandang rakannya itu dengan riak tidak percaya.Taklah korang nak tau tak kenapa sebab si qay ni dengan pengering rambutnya,sikatnya dengan ARGHHHHHH lelah lah aku nak terangkan yang penting keadaan dia tengah tak terurus lepastu dia boleh nyanyi kang jatuh semua barang tu kene potong gaji padan muka.
Dahlah bukan setakat nyanyi tau dia berpusing weh macam puteri tengah menari tu hutakk dia."Qay sebelum bos nampak and ada barang rosak baik kau turunkan semua tu lepastu kau nak nyanyi-nyanyilah,menari-menarilah sayangku"arah mel."Hehehehee okay mel"balas qay.Aku tak taulah jadi apa qay ni kalau aku takde haihhhh meresahkan.
Patutlah family dia strict yelah macam ni rupanya kalau takde orang yang boleh uruskan hancus semuanya.Semoga suami dia tahan dan mempunyai kesabaran yang tinggi aamiin.Tapi takdelah teruk mana si qay ni dia cuma terlalu baik dan lurus sikit.Serius kesian weh dia kalau jumpa orang jahat tak sanggup aku bayangkan.
"Mel oh mel....dengar tak qay cakap apa tadi?"tanya qay."Opss sorry termengelamun pulak tadi hehehehe"balas mel."Hmmmm takpelah"keluh qay."Alaaaaa weh aku betul-betul tak dengar bukan sengaja"pujuk mel.Qay hanya buat-buat tak dengar dan meneruskan pekerjaannya."Okay-okay cerita balik okay...demi kau aku sanggup dengar sampai habis"pujuk mel lagi.
"Tak tadi ada lalu fyp aku pasal qarl hmmmmm comel dahlah tinggi haihhhh"cerita qay sambil terfeeling-feeling.Mel sudah tercengang.Pasal qarl jek weh ulangan QARL aku ingat pentinglah tadi halah-halah.Tabahlah mel dapat member macam sekurangnya takdelah dia meroyan sampai obses."Hmmmm yelah qay yelah"balas mel.
Tepat jam 5 petang mereka pun pulang ke rumah."Mel singgah kedai serbaneka yang dekat-dekat umah kita tu sekejap...qay nak beli aiskrim hehehehhe"pinta qay."Alright"balas mel.Sampai sahaja di kedai qay pun berlari dan membeli aiskrim dengan pantas.Kenapa pantas sebab dah nak maghrib dan dah nak senja.
"Qay kau masak kan harini?"tanya mel sambil membuka pintu rumah.Qay mengangguk.Takkan nak makan kedai hari-hari mana boleh.Nanti hujung bulan mesti makan mi segera kalau gitu.Yelah ingat makan kat luar tak mahal.Baik masak and beli bahan untuk masak takdelah mahal mana kosnya.
Selepas sahaja mereka solat isyak qay terus ke dapur.Menu harini ialah spaghetti bolognese berchees bersama air sirap limau.Perghhhh dengar pun dah kecur air liur.Siap sahaja qay menghidang terus mel makan."Allahhumma...."baca qay."Heheheheheh"gelak mel sambil menadah tangan.Serius sedap si qay ni masak kadang-kadang mel terfikir kenapa si qay tak nak kerja sebagai chef.Alasan dia tak minat.Mel pun ye kan jelah.Yelah mana boleh paksa-paksa kan.
Jumpa di next chapter tata titi tutu💘
YOU ARE READING
2️⃣ CINTA BEDA AGAMA
De TodoKisah ini berkisarkan tentang Qay yang pada mulanya meminati seorang artis yang berlainan agama daripadanya.Pada suatu hari,secara tiba-tiba hidupnya didatangi oleh kembar artis tersebut yang merupakan beragama islam.Jika ingin mengikuti kisah selan...