-Nicola! Stå opp! Ropte mamma nedenfra det nye huset. -mhm, kommer. Svarte Nicola med en søvnig stemme, men hun rørte seg ikke av flekken. Ca 2 minutter senere ropte moren igjen. -NICOLA? Er du stått opp? -Ja da ja da. Svarer Nicola. Hun skifta klær fra pysjamasen, hun børstet det mørkebrune håret sitt og pusset tennene. Etter hun var ferdig å stelle seg banket hun på broren sitt rom å gikk inn. -Huh han er faktisk våken før meg! Tenkte hun overrasket. Broren til Nicola var et skikkelig sove menneske han legger seg tidlig men han står vanlig vis opp rundt ett til-tiden hvis ingen vekker ham. Nicola gikk ned trappen. -God morgen syvsover! Sier Dominic broren og blunker med ett øye. -God morgen. Sier Nicola og overså fornemmelsen.
-Hvorfor er du oppe så tidlig? Spurte hun igjen. -Åhhhh jeg sov nesten ikke i natt jeg! Svarte han. -Nåh? Hvorfor sov du ikke? Spurte Nicola. -Nei jeg vet ikke jeg! Svarte han. -Ok, ok, Nicola sett deg ned å spis frokost det begynner å bli hastverk! Sa moren ut av ingensteder. Nicola satte seg og spiste sammen med familien. Faren til Nicola og Dominic var elektriker men han var veldig god til å lage mat så hver dag før skolen så lagde faren matpakke og frokost til barna. -Nå må vi dra, koman ketchup. Sa moren og prøvde å være morsom. -Mamma! Sa Nicola og Dominic i kor.
-Ok ok da, men kom vi har dårlig tid. Sa moren demmes å gikk i bilen. -Kommer! Ropte Dominic også gikk han også. Nicola fant fram skoene så gikk hun i bilen. Ca. 10 minutter senere var de på skolen. - Hade bra da, og ha en fin dag på på skolen da kidz! Sa moren igjen med ett forsøk med å være kul. -mamma da! Begynte Dominic ,men Nicola avbrøt han. -Hade! Også tok hun ham i armen å drog han bort til skoleporten. - Ok hør vi går inni skolen også finner vi rektors kontor og spør han kor vi skal. Sa Nicola med en bestemt stemme. -Eller...... så kan vi bare lete! Sa Dominic og gikk inn.-Nei, Dominic! Ropte hun til han og følgte etter. -Ok da så kan vi lete din viktigper! Sa Nicola med en anstrengt stemme. Dominic og Nicola gikk inn på skolen og så seg rundt. -Kom igjen vi går her! Sa Dominic -Ok... sa Nicola da de hørte dempende skritt bak seg. -Hey! Hva skjer her? Dere har ikke løv til å være inne. Sa mrs.Smith -uhhh....uhm... begynte Nicola men Dominic avbrøt henne. -hallo...Mrs.Smith vi er de nye elevene, vet du hvor rektors kontor er? Sa han med en beroligende stemme. -ja dere står rett foran henne. Sa Mrs.Smith. -oh ok kan du kanskje....vise oss til klasserommet? Kanskje? Sa Nicola usikkert. -Ja jeg får beklage meg ja jeg kan vise dere til klasserommet. Sa Mrs.Smith beklagende, også gikk hun forbi dem og gikk gjennom gangen der Nicola og Dominic hadde tenkt å gå. Dominic og Nicola så på hverandre og i blikket demmes så sa de lykke til uten å si det høyt. Mrs.Smith så ned på et ark å sa -Nicola skal hit, og Dominic skal dit. -Ikke i samme klasse?! Spurte begge to i kor. -Vi fikk beskjed at vi skulle i samme klasse. Sa Dominic forskrekket. -Ja med da har dere tatt feil, men fort nå Bjella ringte får ett kvarter siden, Dominic bare vent her du jeg skal inn med Nicola først. Sa Mrs.Smith med litt hastverk. Nicola så på Tvillingbroren med ett forskrekket syn også ble hun puffet inn i det nye klasserommet hennes.
Nicola sto der som en statue eller var det i hvert fall som hun følte seg. Også kremtet Mrs.Smith to ganger. -Mr.Thommasen her er en ny elev til deg. Sa Mrs.Smith ikke alt får skamløs. -Ja, det stemmer jo kom bare hit. Sa Mr.Thommasen ed en engasjert stemme til Nicola. -bare gå jeg skal ut og ordne broren sin jeg. Sa Mrs.Smith til Nicola. Nicola gikk til læreren og hun håpet bare på å få sette seg ned. -Ok! Da tar vi et lite opphold i faget også lar vi den nye eleven få framføre seg selv. Sa Mr.Thommasen enda mer engasjert. -Emmm.. begynte Nicola men så kom hun seg ikke lengere. -Navn? Interesser? Hjalp Mr.Smith hunn med. -ehm.. Nicola....sa Nicola hviskende. -unskyld? Jeg kan ikke høre deg. -Nicola... sa hun litt høyere. -Nicola? Spurte han og Nicola nikket på hode. -har du noe interesser? Spurte igjen læreren intresert. -vell jeg liker å... skate.
—————————————————————-
Håper dere liker teksten hit til!🥰 har dere noen spørsmål om karakterene eller noe så bare kommenter. :)
YOU ARE READING
Begge sider av samme sak
RandomNicola og Dominic sin familie flytter til et nytt sted, men plutselig skjer det en helt forandring som gjør at livet demmes aldri blir som før.