skyggen satte ham saft i en stolpe også festet han Nicola. Det var helt stille mens han var der. Også gikk mannen ut. -Er det mamma? Akkurat da våknet moren også seg forvirret rundt. -Hva..hvor..NICOLA!! -Slapp av da mamma, ingen skade skjedd, eller kanskje litt da. Sa DOMINIC med en beroligene stemme. Nicola satt bare å smile usikkert. De satt i taushet helt til det hørtes skritt bakom døren. Det var mannen som hadde sent Nicola ned til kjelleren igjen. -Løsne guttungen og ta ham med opp. Sa ham med en død stemme. -Så tar dere med damen også. Sa han og Nicola sa. -Og navnet ditt var? -Alexis. Sa han kort og gikk. De andre vektene gikk inni buret og løsnet Dominic og moren hennes. Nicola ble sittende helt alene i kjelleren.
De førte Dominic opp trappen også ga de ham et par med klær å dyttet de ham inn i det samme rommet som Nicola var på i starten. Han skifta klærne og gikk ut igjen. Den ene vakten sto rett utfor døren mens vakten til moren sto rett bak ham. Vakten tok ham hardt i skuldra og dyttet han vidre. Omtrent 5 minutter senere sto ham utfor en dør, vakten banket tre ganger på døren og den åpnet seg automatisk. -Velkommen unge gutt slå deg ned. Sa Aklexis med en oppmuntrende stemme. Dominic sto litt usikkert i døren men ble dyttet fram til en stol som så egentlig ganske behagelig. -Ok så alt vi trenger fra deg nå er navnet ditt, alderen din og ca skostørrelsen. -Ehm..A-Alex.. og er 13, ja 13 år gammel. Sa Dominic usikkert. Alexis tok fram løgndetektoren og Dominic så den var bra. -Ja vel ja vel, jeg er Dominic og er 13 år, Nicola er tvilling søstera mi. Sa han litt irritert. -Å hun er det? Sa Alexis med en litt ond stemme. - Oh nei. Tenkte Dominic litt bekymret. -Du kan gå Dominic. Han klappet to ganger i hendene og vakten kom inn. -Til det samme stedet? Spurte vakten. Alexius nikket en gang og vakten tok dominic med seg ut.
Nicola ble alene i buret. Plutselig begynte hun å fryse og riste, hun så seg rundt etter et teppe. Det var ingenting å se, så hun klumpet seg sammen til en ball og prøvde å få varmen i seg. Det funket ikke så bra men hun sovnet etter ca 15 minutter. Etter hun hadde våknet så kom det en. Vakt inn. Hun var vist ferdig med «husarresten» sin og hun ble ført opp trappen og inn på rommet til «den unge herren». -så der er du, hvor ble det av maten min i går? Spurte han med en slu stemme. Nicola svarte ikke. -du skal avlyde din herre. Sa han med en sånn late skuffet stemme. Akkurat da den unge herren hadde stoppet å snakke banket det på døren og dominic ble skyvet inn. Nicola så forskrekket på ham og stilte seg inn til en vegg imens Dominic gikk til den Unge herren. -Til tjenseste herre. Sa han uvillig. Den unge herren sa - se der sånn skal man være. Og så på Nicola. Hun himlet med øynene og ventet ved veggen. -Nå hva det er dere venter på ta en klut å vaske gulvet. De gikk inn på badet og fylte opp en bøtte med såpe og vann. -vi må komme oss ut herfra. Hvisket Dominic veldig lavt. -det går ikke, de har kameraer overalt. Svarte Nicola tilbake. -vi finner nok en måte. Sa Dominic.ikke viste de at det ville tre år før de klarte å komme seg utfor gitter gjerdet.
YOU ARE READING
Begge sider av samme sak
RandomNicola og Dominic sin familie flytter til et nytt sted, men plutselig skjer det en helt forandring som gjør at livet demmes aldri blir som før.