del 2

4 0 0
                                    

Svarte Nicola usikkert med sant. -Ok da kan du sette deg mellom Niclas og Tobias T. Sa Mr. Thommasen. Niclas og Tobias rekte opp hånden og Nicola gikk til pulten mellom dem og satte seg ned. Hun hengte sekken. På skolen og la skateboardet på gulvet. -Ok så hvor var vi. Fortsatte Mr. Thommasen som om ingenting hadde skjedd. -Hey! Nicola hvor det ikke? Spurte Niclas. -Jo. Hvisket hun laft til svar.

Dominic så at Nicola gikk inni hennes nye klasserom. Hun så på ham med et forskrekket blikk også ble hun puffet inn. Dominic ante ikke hva han skulle gjøre , men Mrs.Smith hadde sagt at skulle vente her ute så han bare måtte gjøre det. Omtrent 5 minutter senere kom rektoren ut igjen.

-Hvordan gikk det? Spurte Han redd men nyskjerrig. -Jo det gikk helt fint, men nå må se å få deg i klassen din! Sa hun litt trøtt men spent. Også gikk hun inni sitt nye klasse og Dominic kom etter henne. Dominic lukket øynene og tenkte: jeg møter henne i friminuttet. Også lukket han opp øynene. -Unskyld meg Mr. Gård men her er din nye elev vi snakket om. Sa Mrs.Smith og puffet Dominic fram i rampelyset. -Jaha du kan gå nå Smith jeg tar dette herifra. Sa Mr. Gård. -Ok så du er den nye gutten som skulle begynne her? Sant? Spurte Gård kritisk. -Mhm. Svarte Dominic. -Kom hit og fortell litt ok deg selv! Sa Ford. -Vell jeg heter Dominic og jeg skater med søstera mi. Sa Dominic. -Ok da kan du sette deg mellom Olivia og Mathias. Sa Mr. Gård med en rask og besluttsom stemme. Dominic hatet å stå framme foran klassen så han nesten spurtet til plassen sin. -ok så hvor var vi, ja ok so.. fortsatte læreren som om ingenting hadde skjedd. -Psst, hey dude. Hvisket Mathias til Dominic. Dominic snudde på hode får å vise at han lyttet. -Dominic sant? Spurte Mathias. Men Dominic bare nikket. -Altså du kan snakke han er litt tunghørt så han hører ikke hva vi sier. Sa Mathias med en lattermild stemme. "RIIING RIING" -Ok da er det friminutt! Nicola hadde så og si hver stille hele timen. -Hey du! Ropte Niclas gjennom hele gangen. -Nye jente! Nicola snudde seg å så ham gående mot henne. -Henge? Sporte Niclas med et sånt halvt djevelsk smil rundt leppene. -Ellers takk skal møte broren min. Hvisket hun til svar. -Ja vell da. Svarte Niclas med en litt skuffet tone også gikk han. Nicola gikk utenfor døren og ventet på Dominic.

"RIIIING RIIIIING" -ok da skal dere få lov til å gå ut! Sa Mr.Ford. Dominic kunne ikke ha kommet seg ut fortere. Han tok på seg skoene og han gikk ut til Nicola. -Hey! Hvisket Nicola. -her borte. Dominic gikk til Nicola og sa. -Hey hvordan gikk det med deg? -jo.. vell fint egentlig bare litt rart. Svarte hun. -Hva var rart? spurte Dominic nyskjerrig. -Nei ikke noe men bare følelsen. Svarte Nicola. -Hva med deg da? Spurte Nicola. -jo det er vell helt greit men jeg hadde alltid en følelse at noen stirret på meg. Svarte han med en litt lattermild stemme. -Men jeg fikk ikke helt med hva Mr. Gård sa da.

Mr. Gård? Hvem er det. Spurte Nicola med en nyskjerrig stemme. -Læreren min, hva heter egentlig din lærer?. Spurte Dominic. -Han heter Mr. Thommasen. *RIIIING* -Jeg gjetter det er Bjella demmes, vi må nokk gå inn nå. Sa Dominic trist. -Snakkes senere? Spurte Nicola. -Ja hvem ellers skulle jeg være med. Svarte Dominic og begynte å gå inn. -Snakkes! Sa Nicola og gikk til garderoben hennes. -Hey du! Sa noen bak henne. Nicola snudde seg og så en blond jente med lipgloss og mascara, med en smattende tyggis i munnen. -Kom hit! Sa hun igjen. Nicola gjorde som hun sa og gikk mot den blonde jenta. -Hvem hvor han gutten du var med? Spurte hun. 

———————————————————————

Begge sider av samme sakWhere stories live. Discover now