Dangerous Love - 1

179 7 3
                                    

"Fariq! Fariq!" Laju kedua belah kaki gadis bertudung itu melangkah berlari ke arah sahabatnya itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Fariq! Fariq!" Laju kedua belah kaki gadis bertudung itu melangkah berlari ke arah sahabatnya itu. File yang masih dalam pengangannya digenggam kemas sebelum langkahnya dihentikan tepat-tepat di hadapan sahabatnya, Fariq. Termengah-mengah nafasnya tika ini.

"Hm, apa dia? Lek lek lah, pehal lari cam kena kejar anjing lak ni. Nak apa?" Soalan dari lelaki itu diabaikan malah hanya duduk di atas kerusi yang disediakan di ruangan kantin itu. Penat aku!

"Puan Aniqa suruh bagi file ni kat kau. Dia kata lengkapkan yang kau tak lengkapkan tu." Ujar Dayana perlahan. Nafasnya masih tidak teratur.

"Oh, okay. Hm, jom lah masuk kelas. Nanti Kak Cik Singa tu datang cek, naya je kena tangkap nanti. Aura dia seram bhai!" Seloroh Fariq fasal President sekolah mereka.

"Gile kau, nak gosip pun tengok kiri kanan dulu ah. Dahlah banyak anak anak ikan dia." Seloroh Dayana pula.

"What are you guys doing here? Tak reti masuk kelas ke?"

Mereka berdua menoleh ke arah suara itu. Pandangan laju diturunkan apabila yang berada di depan adalah orang yang di kutuk tadi.

Keningnya terangkat apabila dua junior nya itu lebih memilih untuk berdiam diri dari menjawab soalannya. Tadi bukan main seronok mengutuk dia. Pandangan mereka diabaikan. The problem now is, where's my answers kiddo's?

"Where is my answer? What's in your fucking mouth? Answer me!" Iris biru kehijauannya tajam merenung dua budak tak matang dihadapannya.

"Sorry, president. We will enter the class now!" Keningnya terangkat, takkan sesenang tu je budak.
I'm not that kind.

Belum sempat Adriana membalas, namanya diseru oleh seseorang.

"Adriana!"

Bibirnya dicebik. Baru sahaja mahu denda mereka berdua, bala sudah kemari.

"What?" Kening diangkat seiring dengan soalan yang ditanya. Pandangannya masih ter arah pada junior nya itu. Mereka menggigil!? Calm down, my dear. Nothing won't happen.

"Kau tengah buat apa? Jom lah. Korang berdua masuk kelas. Jangan bising, pengawas dah ada dalam kelas tu." Gadis yang memanggilnya tadi kini mengarah budak-budak yang di soalnya tadi.

"Kau ni seram beb, sampai menggigil diorang kau buat ni apa kes? Relax dude, dah jom. Kena cek semua kelas ni." Nayra mula bersuara setelah memastikan budak-budak itu betul-betul sudah melangkah ke arah kelas mereka.

"Hm" Hanya mampu meng'hm'kan sahaja. Malas nak cakap banyak-banyak. Kakinya terus melangkah masuk ke dalam pejabat sekolah sebelum pembesar suara itu diambil.

Dangerous Love - His ObsessionWhere stories live. Discover now