7. Emma

186 3 0
                                    

Wolfs:

Op de terugweg naar huis zaten we voor ons uit te staren, denkend aan wat er zojuist allemaal heeft afgespeeld. Het bleef de hele rit terug geruisloos stil. Eenmaal thuis aangekomen viel Eva meteen met de deur in huis. "Waarom moesten die mannen ons hebben?" ''Eef, doe alsjeblieft rustig aan. Ik zal je alles vertellen, maar eerst zet ik koffie. Wil je ook wat?'' ''Euh, thee alsjeblieft.'' Toen de koffie en thee klaar was, gingen we allebei op de bank zitten. Ik pakte Eva bij haar handen, zuchtte even en keek haar in haar prachtige ogen en begon met vertellen. ''Donna kreeg een telefoontje van Marion en kreeg te horen dat jullie midden in een schietpartij zaten. Ze belde me meteen en zei dat ik naar het bureau moest komen. Eenmaal aangekomen vertelde ze me alles over jullie situatie en het signalement van de mogelijke daders. Ik liep zo snel mogelijk naar Larry toe om de locatie van jou uit te peilen. Larry had een tijdje gepeild, maar er kwam geen signaal. Het schoot me opeens te binnen dat Marion altijd een extra telefoon bij haar heeft. Larry kon haar tweede telefoon gelukkig wél uitpeilen. Ik was van plan de kantoortuin uit te lopen, om naar jullie te komen, maar Donna hield me tegen en nam me mee naar haar kantoor.''


Donna:

''Zo, neem maar plaats.'' Wolfs bleef vastberaden staan en was heel erg zenuwachtig. ''Waarom moet dit? Ik moet nu Eva en Marion bevrijden!'' ''Wolfs, dit zit iets ingewikkelder dan je denkt. Ik denk dat ik weet wie de daders zijn, of de dader is'' zuchtte ik. ''Er is iets waar niemand iets vanaf weet. 11 jaar geleden had ik een grote fout gemaakt en ging naar een café om alle zorgen weg te drinken. Ik leerde een man kennen waar ik het wel goed mee kon vinden. Na veel gedronken te hebben, had hij me thuis gebracht en je kan wel raden wat er was gebeurd. Na een paar weken kwam ik er achter dat ik zwanger was geworden van hem. Ik wou meer van hem te weten komen en kwam er achter dat hij een strafblad had. Meerdere schietpartijen en kidnappingen. Ik wist zeker dat ik het kind wou houden, maar het mocht voor geen goud bij de vader komen. Het moet een goede opvoeding krijgen. Ongeveer twee weken geleden kreeg ik berichten van hem dat hij wist dat het ook zijn dochter was. Hij wou haar graag ontmoeten en zweerde dat hij geen vuile zaken meer deed. Toch leek het mij verstandig om Emma weg te houden bij haar vader. Sindsdien heb ik allemaal dreigbrieven van hem gekregen, maar dacht dat hij blufte. Blijkbaar was dat niet het geval en zijn dit de consequenties.''


Wolfs:

Nadat ze alles had verteld werd ik ontzettend boos en rende het kantoor uit, op weg naar het uitgepeilde adres en kwam uiteindelijk bij jou uit.


Eva:

Toen Wolfs het over het verhaal van donna vertelde werd ik bozer en bozer. Nadat Wolfs alles had verteld was mijn hoofd vuurrood en rende het huis uit. Ik stapte de auto in en reed naar Donna's huis. Ik trapte de deur in en schreeuwde haar naam keihard. Donna  keek verschrikt op. ''Eva, het is niet wat je denkt..'' ''Het is niet wat ik denk? Het is niet wat ik denk?! Je hebt ons niet op de hoogte gehouden van de situatie van je man en kind!'' Ik snelde naar haar toe, pakte haar bij haar nek en ramde haar tegen de muur aan. ''Waarom hield je ons niet op de hoogte?!'' ''Eva, rustig aan, geweld lost niks op..'' ''Geweld lost niks op? O, en of geweld niks oplevert. Ik was verdomme bijna dood!'' Ik gaf Donna een stomp in haar maag. ''Het was nooit mijn bedoeling geweest jullie te laten lijden..'' Mijn woede nam de overhand. Ik pakte een mes en begon Donna in haar maag en darmen te steken. Donna krijste het uit en probeerde me te wurgen. Ik stak haar een paar keek in haar hart, ze was meteen weg. Toen besefte ik pas wat ik had gedaan. Ik hoorde sirenes en zag het bloed overal zitten. Binnen no-time werd ik omringd door het A.T...


Excuses voor de lange break! Ik had het erg druk met mijn examens, maar heb ze achter de rug en dus tijd om meer te schrijven. Ik hoop dat jullie het begrijpen. Ditmaal is het deeltje ook iets korter dan gebruikelijk. Het volgende deeltje wordt langer ! <3

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: May 17, 2022 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

GEBROKEN - FLIKKEN MAASTRICHTWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu