CHAP 29 : MISSION IMPOSSIBLE

829 96 24
                                    

Raghav got down the stairs even though it was quite an early morning even for him as he heard constant bickering. Rubbing his eyes through his fist he saw a pretty freaked out Farhad who was hiding behind the sofa as Amrutha gladly covered him by her figure as she stood by the object. 

Looking around he noticed the cause of the bickering as he found both Mr Deshmukh and his Amma fighting over the two cultures they both respectively belongs to. 
"Yeh kya ho raha hai?" he asked in a low whisper as he stood behind Amrutha when Farhad suddenly pulled him behind the sofa.

"Farhad yeh tu kya kar raha hai? Aur hum aisa chhup kyun raha hai?" he asked struggling to get away from his best friend's hold.

"Anna bhalai issi main hi hai ki aap chhupe rahe warna iss mahabharat main apka balidaan ho jayega." answered Farhad as he looked up and then ducked back down simulateneously.

"Are magar hua kya?" Raghav was getting more and more annoyed each passing seconds. It had been months that he had slept peacefully but after yesterday's events he had somewhat finally found peace.

"Anna woh subah na Amma aur aapke sasur ji dono main ladai ho gayi iss baat par ki breakfast main kya banega. Amma boli ki idli sambar banega aur Vijay Ji ne bola ki woh yeh sab nahin khaate hai. Bass itni si baat par dono apni apni sanskriti ko lekr ladne lage." Farhad explained him the entire scenario.

"Aur usme aag main ghee daalne ka kaam mom ne krdiya." whispered Amrutha as Raghav looked bewildered at them.

"Itna sa baat ko lekar yeh ladne laga. Inko toh main theek karta hai." he said getting up only to be pulled back down by Farhad.

"Nahin Anna main aapko shaheed nahin hone de sakta. Abhi toh apke bachche bhi nahin hue hai." Farhad said.

"chup kar Farhad. Agar main yeh yudh na suljhaya na toh main woh Aaji and Deshmukhs ka war main shaheed ho jayega. Jidhar tera bhabhi hi mereko bhala phek kar marega. " Raghav pulled his arm back as he got up and went right in the centre of the massacre.

"Yeh sab kya ho raha hai?" Raghav shouted making everyone else go silent.

"Raghav achcha hua tum aa gaya . Yeh dekho iss aadmi ko mera ghar main rehkar mera staff par hukun jamata hai." Amma complained to him like a kid.

"Maine koi hukun nahin jamaya hai. Main bass yeh keh raha hoon ki jab tak hum yahan, hamari bhi koi lihaaz hona chahiye aako." said Mr Deshmukh.

"Aaho rehne dijiye na. Yeh unka ghar hai aur hum bas mehmaan hai unke ghar." Sharda Aai tried to calm her husband down.

"Nahin Aai aisa kuch bhi nahin hai. Aur Amma aap gussa mat kriye. Khaane ke menu main dono type ka dishes rkhlega hum log jisse sabko unke pasand ka khana mile." Raghav gave them a solution.

"Lekin Raghav -" Amma tried to debate with him but Raghav have had enough until Kaku interrupted.

"Rehne do Raghav aur kaunsa ab tum hamare damaad ho. Rishat kya hai tumhara hamare saath. Kyun haina Jaya ji?" Kaku taunted.

"Main Aai ka beta hai. Iske aage main tumko kuch explain nahin karega bada bindi. Better yahi hoga ki jab tak tum mere ghar main hai apna yeh lamba zabaan apne andar hi rkhe. Ardhamainda." he warned the women before getting back inside his room as everyone retorted back to their actual work.

"Anna yeh toh aapne kamaal hi krdiya. Mahabharat rok di." Farhad came in as he praised his boss.

"Jab tak Pallavi apna ghar wapas nahin ajata. Main uske ghar ka dhyaan rkhega Farhad. Aur waise bhi-" before Raghav could complete hi sentence his cell phone pinged with a message.

"Kya hua Anna kaun hai? Apki badi si smile se toh lagta hai jaise bhabhi ka message hai." teased Farhad.

"tera bhabhi hi hai. Mereko milna chahta hai, ek ghante main. tu jaa bahar mereko tayyar hone ka hai." he said trying not to grin anymore.

RAGHVI FF : A PHOENIXWhere stories live. Discover now