БОЇ НА КОРДОНІ

208 4 0
                                    


На початку червня бойовики спробували створити одразу кілька стійких «коридорів» для постачання техніки та зброї з Росії.
5 червня відбувся бій в пункті Маринівка із застосуванням БТР і авіації. Той самий батальйон «Схід» атакував з боку російського кордону пункт пропуску. Однак українські прикордонники дали гідну відсіч терористам. Протягом кількох годин було знищено кілька одиниць БТР-80 і броньованих вантажівок бойовиків, останні були змушені сховатися на території Росії. Стало очевидним, що багато в чому хід цієї війни буде залежати від здатності українського угруповання АТО контролювати кордон, а отже, перешкоджати надходженню бойовикам НВФ постачання.

Однак за несприятливої обстановки штаб АТО все-таки прийняв рішення евакуювати прикордонні пункти Станично-Луганське, Краснодон, Бірюкове, Свердловськ, Дякове, Червонопартизанськ, Должанський і Червона Могила на українсько-російському кордоні. Покинуті пункти пропуску зайняли луганські терористи. Через них в охоплені війною райони з Росії хлинули зброя, боєприпаси, загони «добровольців», а незабаром і бойова техніка. Терористи швидко озброювалися і споряджалися ... Так назріла ідея про проведення в районі кордону військової операції, з тим щоб поставити його під вогневої контроль українських військ.

У середині червня операція почалася. Рухаючись вздовж кордону, українські війська ізолювали бунтівні недореспубліки від російсько-українського кордону смугою від 10 до 20 км. У ній сили АТО зайняли укріплені позиції, перехопивши основні транспортні шляхи. Однак, практично 120-км ділянка кордону Луганщини так і залишилась неконтрольованою, оскільки наступ українських військ видихнувся.
Станом на 8 червня, бойовики утримували практично всю промислову агломерацію, включно з Донецьком і Луганськом. Тоді північна межа контрольованих ополченням територій проходила по лінії Червоний Лиман - Сіверськ - Сєверодонецьк - Станично-Луганське. Західна і південна межі проходили по околицях міст Дружківка - Костянтинівка - Дзержинськ - Авдіївка - Донецьк - Старобешеве - Комсомольське. У Маріуполі готувалася повна зачистка міста від сепаратистів.

14 червня під Луганськом був збитий український літак Іл-76, на борту якого перебувало 49 десантників і членів екіпажу, всі вони загинули. У той же день під Маріуполем бойовики влаштували засідку, обстрілявши автоколону Держприкордонслужби України. Під час бою загинули 5 українських прикордонників, ще семеро військовослужбовців отримали поранення.

14-15 червня сили АТО захопили місто Щастя в Луганській області. Бойові дії перемістилися в селище Металіст, де 17 червня розгорілися запеклі бої. 19 червня в районі Ямполя сили АТО застосували масштабну танкову атаку, заявивши про знищення за її результатами близько 200 сепаратистів.
Загалом протягом перших 50 днів АТО поєдинки на рівні блокпостів поступово перейшли в повномасштабні бойові дії із застосуванням авіації, танків, артилерії та установок залпового вогню "Град". Бойовики стрімко озброювалися.

20 червня був опублікований Указ № 548/2014 Президента України Петра Порошенка "Про План мирного врегулювання ситуації в східних регіонах України". Однак домогтися реального припинення бойових дій не вдалося. Уже 26 червня терористи атакували блокпост силовиків в селищі Мирний, знищивши два БТР-80 і захопивши третій.

Наступного дня бойовики зайняли Сіверськ. 29 червня троє українських військових були вбиті і четверо були поранені під гранатометним і танковим обстрілом блокпоста під Слов'янськом. Ще два українські солдати вбито і вісім поранені під час нападу бойовиків на колону супроводу у Нижній Ольхівці на Луганщині

Зона АТОWhere stories live. Discover now