Pt 1

207 7 0
                                    

(Aleksi on 7lk, Joel lukios ja muut 9lk😅 ja Joelin lukio on autotien toisella puolen ja näil on samat ruokatilat😋😅)
Aleksi:
Kuulen kun herätys kelloni soi, mutta en reakoi siihen mitenkään, koska en vain jaksa avata silmiäni. Hetken päästä tajua, että tänään on ensimmäinen päivä uudessa koulussa ja ponkaisen ylös niin kovaa, että meinaan kaatua. ( Tosiaan nyt on perjantai) Huomaan kuinka paljon kello on ja ryntään vaatekaapille. "Ei ei ei ei... Joo!" huudahtelen itselleni, kun etsin vaateita kaapistani. Päädyn kummiskin samoihin vaareihin mitä minulla on ollut päällä jo pari päivää. En ehdi syömään aamupalaa, koska muuten myöhäistyisin ja en halua sitä ekana päivänäni. Avaan ulko oven ja astun raikaaseen ulko ilmaan. Lähden kävelemään koululleni ja huomaan kuinka kiusaajani menee edelläni. En halua että hän huomaa minua, koska en jaksa sitä ekana koulupäivänäni. Mietin että Miks hän edes haki musiikki painoteiselle ylä-asteelle, mutta ei minua se edes kiinosta. Saavun koulun pihaan ja menen sisälle etsimään kaappiani. Olen kaapillani ja huomaan, jonkun muun pojan siinä vieressä jolla on tyttö lauma ympärillään. Koitan kävellä ettei kukaan huomaisi mua kaapilleni, mutta siinä onistumatta nimitäin joku tyttö sanoo "Kattokaa mitkä vaateet tol pellellä on" ja kaikki nauravat. Huomaan ettei tuo poika nauranut vaan sanoo heti perään "Älä jaksa kiusata uusi heti ekana päivänä Julia". "Okei Oltsu" kuulen tuon tytön lepertelevän tuolle pojalle, joka katsoo minua yhä. "Mää en oo sulle mikään vitun Oltsu" tuo poika sanoo ja lopettaa tuijotamiseni, kun kellot soivat. Lähden suunnistamaan ekalle tunnille, kunnes törmään johonkin ja kaadun siinä samalla "Anteeks ei ollu tarkotus" sanon samalla, kun nousen ja kohotan katseeni. Tajuan että hän on se sama poika joka oli ollut siinä tyttöjen keskellä. " Ei se mitään sattuks sua?" Hän kysyy. "Ei sattunu" vastaan tuolle jonka jälkeen lähden kävelemään eteen päin. "Mää oon muuten Olli" kuulen tuon huutavan takaa päin, mutta en kiinnitä siihen huomiota, koska olen jo 5minuttia myöhässä ekalta tunnilta. Saavun tunnille ja selitän opettajalle miksi tulin myöhässä ja hän ymmärtää sen.

---------

Viimein kun tunti loppuu poistun luokasta ja lähden kävelemään musiikki luokkaa kohti. Avaan luokan oven ja menen kitaran luo ja alan soittamaan. Olen niin omissa mailmoissa, etten huomaa kun joku tulee luokaan ja jää tuijottamaan soittoani. Käännyn kun kellot soi ja säikähdän, kun tajuan että en ole yksin luokka tilassa. "Sää säikytit mut" sanon vaikka minulla ei ole hajuakaan kuka oven luona varjoissa seisoi. "Anteeks ei ollu tarkotus mut soitat ihan sairaan hyvin" kuulen ja tajuan äänen kuuluvan sille öhhmm.. Olikohan hän nyt Olli. "Kiitti" vastaan ja laitan kitaran paikoilleen. "Saanks mä tietää sun nimen?" Olli kysyy ja ottaa pari askelta ovesta pois päin. "Joo tota noin oon Aleksi kaverit... Sanoi Allu" sanon jonka jälkeen Olli tokaisee "Selvä Allu". Naamalleni leviää pieni hymy. " Ei me olla tunnettu ku vrm semmoteet 5minuttii mut haluisiks sä tulla meille soittaan koulun jälkeen?" Olli kysyy minulta. "Ööö... Vaikka" vastaan vähän hämmentyneenä, koska ei kukaan ole pyytänyt minua niille ainakaan heti ekana päivänä kun olen tutustunut heihin."Okkei hyvä nähää tos pihas koulun jälkee" kuulen hänen sanovan ennenkö hän katoaa ovista. Lähden itsekin vikalle tunnille päin.

-----------

Viimeinkin kun koulu loppu lähden kävelemään ovia kohti, kunnes kuulen kun Matias (Se on sen kiusaajan nimi xD) huutaa "Hei allu mihin matka". En vastaa hänelle mitään jatkan vain kävelyä. Alan kiihdyttää kun hän taas huutaa "Mulle vastataan vitun kusipää peikko". Astun ovista ulos ja kerkeän melkein Ollin luo ennenkö Matias tarttuu repustani ja vetää minut maahan. "Mulle kato vastataan!" kuulen hänen sanovan. Selkääni sattuu aivan liikaa joten en pysty vielä nousemaan. Nään kuinka Matias jähmettyy ihan paniikissa ja seuraavaksi kuulen äänen joka sanoo "Seuraavan kerran kun sulla on asiaa Allulle nii kerro se eka mulle nii mietin et pitäiskö sulle antaa turpaan vai mitä!" tajuan sen olevan Olli. Näen kuinka Matias lähtee juoksien pakoon ja yhtäkkiä tunnen käden joka vetää minut ylös. "Ooks Ok??" Olli kysyy huolestuneena. "Sattuu helvetisti selkään" sanon. " Ai.. No mennään meille niin saat särkylääkettä sielä" Olli sanoo ja lähtee kävelemään mopoansa kohti. "Tässä" Hän sanoo ja antaa kypärän päähäni. Laitan sen päähäni ja nousen pyörän selkään. "Pidä kii kunnolla" kuulen Ollin sanovan ja halaan häntä takaapäin että pysyisin kyydissä. Saavumme Ollille ja otan kypärän pois ja ojennan sen hänelle. " Mikä tää sun pyöräs on?" kysyn häneltä ihan kiinnostuneena. "No siis se on Rieju mrt 50" Hän vastaa. " Onks se tyyliltään enduro vai supermoto?" kysyn Ollilta ja näen kuinka hän hämentyy kysymystäni. " Enduro" Hän vastaa ja naurahtaa. "Miks naurat?" kysyn häneltä. " Koska oot ainoo, joka on kysyny ton tyyliä ihan tosissaan" Hän vastaa nauraen. "Jaa" sanon ja alan itsekin vähän nauramaan. " Yleensä kysymyskest on tyttöjen tietämys luokkaa" Hän naureskelee ja avaa koti oveaan samalla. Menemme sisälle ja kysyn "Onks sun vanhemmat kotona?". "öhhmm ei.. Ei ne oikeastaan koskaan oo ne matkaa työn perässä ympäri maailmaa" Olli vastaa ja lähtee kiipeämään portaita ylös. Seuraan häntä hänen huoneen ovelle. Jähmetyn ja suuni loksahtaa auki "Mitäh?" Olli kysyy ja tokenen. "Tää sun huone on aivan mahtava!" huudahdan Ollille, joka vain alkaa nauraan. Juoksen Ollin rummuille ja alan soittamaan niitä ihan innoissani. "Wow säähän oot taitava!" Olli sanoo rumpujen yli. "Kiitos!" vastaan ja lopetan soiton. "Mitä sää soitat tai siis millä?" Olli kysyy kiinnostuneena. "No siis oon vähä niiku Dj" selitän Ollille. "Okei.. Hei mää sain idean pyydän jätkät meille" Olli sanoo yhtäkkiä. "Nii sii ketkä?" kysyn hämmentyneenä. "Ai nii jooh.. No siis Joonaksen, Nikon, Tommin ja Joelin, ne on mun bändi kavereita" Olli selittää minulle. "Aaa... Joo" vastaan.

Olli:
"Onks se Ok jos pyydän niitä tänne? Ne on oikeesti ihania tyyppejä ja niil on ihan vitun hyvä huumorin taju" kysyn Aleksilta joka nyt istuu sängylläni. "Juuh.." Aleksi vastaa ja laitan jätkille viestiä

Matelan fanit🖤
Minä:Tulkaa meikälle tnä?
Joel🖤: Vois tulla
Minä: tuleeks kukaan muu??
Niko🖤: Mää tuun
Tommi🖤: määkin
Poosu🥵: juuh vois
Minä: Okei me otetaan täälä Tulkaa koht
Joel🖤:Ketkä me??
Minä: Ai nii joo Aleksi on tääl
Niko🖤: Kuka Aleksi?
Poosu🥵: Ai onks matelalla joku😼?!
Minä: Haista vittu poosu!!
Tommi🖤: Ai se tyyppi kuka nousi sun pyörän selkään tnä koulun jälkee?
Minä: Just se
Joel🖤: Osaaks se soittaa mitää?
Minä: osaa ihan vitun hyvin ainakin kitaraa ja rumpui
Niko🖤: Okei. Mää oon jo tulos
Minä: Juuh.

"Jätkät on tulossa" ilmoitan Aleksille joka vain tuijottaa minua. "Okei" Aleksi vastaa jonka jälkeen kuulen ovi kellon soivan alhaalla.

🖤1035words🖤
Juuh.. Tykkäsittekö? Tää oli kyl aika huono aloitus mut iha sma

Oleksi vihaa vai rakkautta Where stories live. Discover now