Olli:
"Aleksi!! Tuu lähetään nyt kouluun" huudan Aleksille, joka maleksii hitaasti portaita alas (Aleksi siis oli su-ma yön vie Ollilla).-------
Kävelen koulun käytävää eteenpäin tyttö lauma kiinni minussa. Yllätyitkö? Minä en. Olen varmaan koulun suosituin jätkä, joten tämä on ihan normaalia minulle. "Olluska minne me mennään?" kuulen, jonkun niistä tytöistä johon vastaan "Menään Aleksin luo". Jatkan kävelemistä normaalisti vaikka suurin osa tytöistä Alko kuiskiin jotain.. Kummiskin pahaa Aleksista, joten en keskity siihen. "Allu!" huudan kun näen tuon musta hiuksien sinisilmän astuvan luokasta ulos. Hän kävelee luokseni iloisen oloisena kunnes huomaa varmaan Julian. "Moi pikku awwu" lässytän tuolle ja saan ällistyneitä katseita. "Moi iso Owwi" kuulen Allun sanovan, kun hän saapuu luokseni. Tunnen käden, joka ottaa kädestäni kiinni ja tajuan sen olevan Julian käsi. Vetäisen Julian käden pois ja vedän Aleksin lähelleni ja suutelen häntä. Kaikki ympärilläni jähmettyvät paisti Aleksi, joka vastaa innokkaasti suudelmaan. "Siis ootekste yhessä!?" kuulen Julian huutavan takaani johon en kiinnitä huomiota jatkan vain Aleksin suutelemista. Erkaannumme Aleksin kanssa hyvin vastahakoisesti toisistamme. Yhtäkkiä huomaan kuinka suurin osa tytöistä vaan lähtee luotani. "Allu sää pelastit mut" sanon tuolle, jonka jälkeen saan kysyvän ilmeen. "Kui nii?" hän kysyy lopulta. "No siis nyt kaikki tytöt ei oo mussa kiinni" vastaan jonka jälkeen kaikki muutkin tytöt lähtevät ja jään Aleksin kanssa kaksin. Viimeinkin en ole saanut varmaan kahteen vuoteen kulkea käytävällä yksin ilman ketään tyttöä. "Olli mää käyn vessassa nopee" Aleksi sanoo, jonka jälkeen katoaa pois näkökentästäni. On mennyt noin 5minuuttia siittä, että Aleksi sano menevänsä vessaan. "Olli!" kuulen Joonaksen huutavan takaani yhtäkkiä. Käännyn ja nään loputkin jätkistä seisomassa takanani. "Mitä sää siinä vaan seisokelet?" Niko kysyy. "Ootan Aleksi" vastaan, jonka jälkeen kuulen vessasta räsähdyksen. Ryntään vessan ovesta sisään ja nään Aleksin tajuttomana lattialla. "Aleksi!! ALEKSI OOKSÄÄ KUNNOSSA!" alan huutamaan ihan paniikissa. Nostan katsettani, jonka jälkeen näen Matiaksen silmieni edessä. Kuulen kuinka loput jätkistä tulevat vessaan. "Mitä on käyny!" kuulen Porkon sanovan takaani. Yhtäkkiä hän tajuaa tilanteen, koska ottaa kädestäni kiinni ja huutaa Nikon apuun. "Niko tuu tänne nopee!" Joonas huutaa, ja hetken päästä tunnen toisen käsi parin tarttuvan käsiini. Käännyn ympäri ja näen Tommin kumartuneena Aleksin luokse. Käännyn takaisin Matiasta kohti. "Porko päästä irti!" Koitan komentaa Porkoa, mutta hän ei tottele. "Jumalauta Porko ja Moilanen irti musta!!" huudan heille, jonka jälkeen ovi takanamme avautuu ja Joel astuu sisään. Hän tajuaa nopeasti tilanteen jonka jälkeen juoksee luokseni ja vähän niinkuin halaa minua. "Niko mee sää auttaan Allua kyl mää ja Porko saadaan pidäteltyä Matelaa". Koitan riuhtoilla Joelin otteesta pois, mutta en onnistu siinä. "Matias sun kannattais my painuu ihan vitun nopee vittuun täältä!" Joel kehottaa vihaa äänessään. Vihaa jota en ole koskaan ennen kuulut Joelin äänessä. Matias juoksee nopeasti pois vessoista, mutta Joel pitää minua vieläkin kiinni. "SOITAKAA JOKU AMBULANSSI ALLU EI HENGITÄ!" Kuulen Tommin huutavan. Jähmetyn paikoilleni. Ei ei ei Aleksin on pakko hengittää. "ALEKSI!" huudan suoraa kurkkua itkiessäni ja valahdan lattialle.
-------
Olen istunut jo hetken sairaalan odotus penkeillä. "Olli pitäiskö sun syödä jotain?" kuulen Joonaksen kysyvän vierestäni. "Ei oo nälkä" sanon hiljaa. "Ei Aleksi katoa mihkään sillä välin kun käyt syömässä" Joonas sanoo. "Ei oo vaan nälkä" kuiskaan niin, että vain Joonas kuulee sen. "Aleksi tahtoisi, että sää söisit jotain" Joonas koittaa saada minua syömään noilla hänen sanoillaan.
-------------
Herään siihen kuinka Aleksi sanoo "Olli.. Missä mää oon?". Olin siis päässyt Allun huoneeseen ja näköjään nukahtanut. "Rakas onks sulla kaikki ok sä oot sairaalassa" ilmoitan helpottuneena. "S sairaalassa?" tuo kysyy. "Joo..sää menit koulussa vessaan ja hetken päästä kuulu joku rysähdys ja s sit m mää tulin kattoon että mitä oli käyny j ja sää..." en pysty jatkamaan lausettani vaan alan itkemään.
Aleksi:
"Shh shh ei oo rakas mitään hätää" koitan lohduttaa Ollia, joka on kömpinyt viereeni sängylle. "M mut entäs jos sulle O ois käyny pahemmin..." tuo kuiskaa. "Onneks ei käynyt" sanon ja silitän tuon hiuksia.
"Niin.. Onneks.." Hän vastaa. Painan Ollin pään hellästi rintaani ja halaan tuota samalla. Hetken päästä kuulen tasaista tuhinaa vierestäni.🖤646 words🖤
Joo..tämmönen yllätävä käänne tähän loppuun tuli 😅
YOU ARE READING
Oleksi vihaa vai rakkautta
FanfictionAleksi ja Olli on ylä-asteella tässä kirjassa. Tuleeko Allusta ja Ollista rakastavaisia mutta loppua kohden toistensa vihaajia. Koskaan ei voi tietää mitä tulee tapahtumaan. 😼😋