12. Zase doma

19 5 4
                                    

Dobrá správa je, že môj domov sa za ten rok čo som bola na Rokforte zas až tak moc nezmenil. Mama, otec a aj stará mama Alexa síce boli o čosi starší, ale boli to oni.

Keď som rozprávala o Rokforte, zmienila som aj Seamusa. Mama sa tešila, otec sa vypytoval na rôzne podrobnosti o jeho rodine. Len starká zostávala mĺkvejšie než obyčajne.

,,Starká?" spýtala som sa jej jedného letného dňa. ,,Si v poriadku? V poslednom čase si nejaká mĺkva. Vieš, chcela by som vedieť tvoj názor na Seamusa."
,,Miluješ ho, drahá?" spýtala sa ma.
,,Samozrejme, inak by som s ním nechodila," povedala som zarazene. Túto otázku som naozaj nečakala.
,,Tak potom je všetko v poriadku," usmiala sa na mňa stará mama a stisla mi ruku. Úsmev som jej síce opätovala, ale ničomu som veľmi nerozumela.

Prečo sa ma to pýtala? Nebolo snáď zjavné, že som do Seamusa až po uši zamilovaná? Nevedela som a čoskoro by som to aj vypustila z hlavy, keby sa od toho dňa nezačali stávať čudné veci.

Každé ráno, keď mi prišla pošta, stará mama Alexa sa pýtala či je od Seamusa. Prišiel mi od neho cez prázdniny jeden list. Myslela som, že je zaneprázdnený niečím iným, bol to fakt náročný rok. Nepísala som mu. Nechcela som ho otravovať.

O niekoľko týždňov neskôr mi starká znovu položila otázku ohľadom Seamusa.
,,Myslíš, že miluje on teba?" spýtala sa.
,,Určite," ubezpečovala som ju, ale tentoraz mi to nedalo. ,,Prečo sa pýtaš?"
,,Zdá sa mi, že si ťa veľmi nevšíma, že ho moc nezaujímaš," povedala.
,,Asi je len zaneprázdnený, alebo má nejaké problémy," pokrčila som plecami.
,,Vážne tomu veríš? Colin ti vždy píše aj napriek tomu," pozerala na m;a tak uprene, že som si rýchlo našla nejakú výhovorku a zmizla som za mamou.

Ten rozhovor mi nebol príjemný. Áno, možno mala stará mama pravdu, ale ja som si to nechcela pripustiť. Nechcela som veriť, že by som pre Seamusa už veľa neznamenala. Nechcela som si to pripustiť, pretože on stále veľa znamenal pre mňa. A tak som sa po zvyšok prázdnin snažila stretnutiu so starou mamou osamote vyhnúť.

~~~

Ahojky! Starej mame Alexe sa Seamus nejako nepáči. Čo si myslíte o kapitole?

Sophie

I am Gryffindor ✔️Where stories live. Discover now