──┅┅┄┄*ೃ:.✧✲゚*。⋆─── ⋆✩⋆
lullaby ⿻ . ⸼ ❝ chapter one .
──┅┅┄┄*ೃ:.✧✲゚*。⋆─── ⋆✩⋆
-chaesoorin
aku berlari ke sekolah .
ya , aku dah lambat . siap tertinggal bas pula tu . semuanya sebab aku khusyuk sangat belajar sampai tak tidur malam .
sedang aku berlari , aku ternampak seorang nenek tua ingin melintas jalan .
chae soorin , jangan pandang . kau nak kena denda atau tolong nenek tu ?
aku terus berlari melepasi nenek itu .
tapi , kalau nenek tua tu dilanggar kereta macam mana ? nanti aku juga yang salah sebab tak tolong nenek tu .
aku terus berundur .
" ahjummeoni . " panggilku .
" nae ... ? "
" ahjumma nak lintas jalan ke ? "
" ya .. "
" saya temankan ahjumma lintas jalan ya ? "
" terima kasih ya .. "
aku memimpin tangan nenek tua itu lalu membantunya melintas jalan .
" terima kasih ya .. kamu ialah anak yang baik .. "
aku hanya sekadar tersengih .
" ahjumma jaga diri tau . saya pergi dulu ~ "
aku terus berlari meninggalkan situ dan menuju ke sekolah . tiba - tiba pula aku ternampak ada seekor anak anjing yang duduk di tengah - tengah jalan .
chae soorin , kau dah lambat .
aku terus berlari tanpa memandang anak anjing itu .
aishhh aku tak boleh biarkan !
sekali lagi aku berundur . aku ternampak ada sebuah kereta yang dipandu bukan main laju , macam memang dah rancang nak langgar anak anjing tu .
" ani jamkkanman !!! "
aku terus berlari ke arah anak anjing itu lalu terus memeluknya .
PINNNNN PIN PINNNNNN
" yah kau nak mati ke hah !? "
fuh ! nasib aku selamat .
aku terus mendukung anak anjing itu dan berdiri .
" josonghamnida .. "
aku tunduk tanda minta maaf . kemudian aku meletakkan anak anjing itu jauh dari jalan raya . kepala anak anjing itu diusap perlahan .
" neo jjinja kiyeowo ~ tapi saya perlu pergi dulu . saya harap saya dapat jumpa awak lagi and have a nice day ~ "
aku terus berlari meninggalkan anak anjing itu .
CHAE SOORIN !!! KAU DAH LAMBAT !!!!
dari jauh , aku nampak pak cik guard dah mula menutup pintu pagar .
" ahjussi !!! jamkkanman !!!! "
aku terus menolak pagar itu semula dan terus masuk ke dalam kawasan sekolah .
" soorin , kenapa lambat lagi ? "
" josonghamnida .. "
aku tunduk tanda minta maaf kepada pak cik itu . kemudian aku terus berlari ke kelasku . setiap kelas yang dilalu olehku semuanya dah ada cikgu . kelas aku .. macam mana ? kalau cikgu dah masuk , macam mana ???
dari jauh , aku dapat dengan cikgu dari kelasku sudah mula mengajar .
chae soorin , gwaenchana . dah banyak kali kau lambat , pandai - pandai kau jawab ya ?
aku terus masuk ke dalam kelas .
" ha soorin , kamu lambat lagi ! "
" josonghamnida .. ! "
aku tunduk tanda minta maaf kepada cikgu . kemudian aku menuju ke tempat dudukku . dari tadi aku dapat rasakan pelajar - pelajar dalam kelas aku pandang aku dengan pandangan yang menjijikkan . tapi tak apa , aku dah biasa . aku datang sekolah untuk belajar !
dan aku nampak satu - satunya kawan baikku yang duduk di sebelah tempatku , lee jaehyun . aku duduk di sebelahnya .
" soorin , neo gwaenchana ? "
aku tersengih kemudian menggangguk .
" na gwaenchana ~ "
aku pun mula mendengar apa yang cikgu ajarkan di hadapan . buku notaku juga tidak dilupakan !
tapi ...
apa yang cikgu ajarkan langsung tak masuk otak kecil aku ni ... semuanya aku tak faham .
aku memandang jaehyun .
" jaehyun .. " panggilku perlahan .
jaehyun memandangku .
" yang ni macam mana ? " soalku sambil menunjukkan soalan di dalam buku latihan .
" ahh yang tu ke ? macam ni— "
" chae soorin ! "
aku terus memandang cikgu yang berdiri di hadapan kelas .
" kamu kan dah tak pandai . kenapa kamu berbual dengan jaehyun ? patutnya kamu ambil buku nota kamu untuk catat apa yang cikgu terangkan , bukan berbual dengan jaehyun yang pandai tu . "
aku .. tanya jaehyun pun tak boleh ke ?
──┅┅┄┄*ೃ:.✧✲゚*。⋆─── ⋆✩⋆
YOU ARE READING
⌦ ꒰ lullaby : ꒱ lee jaehyun .
Fanfiction⿻ . ⸼ ❝ can you sing something for me ? ❞ ──┅┅┄┄*ೃ:.✧✲゚*。⋆─── ⋆✩⋆ ; ꒰ ❛ i will always be by your side , even the days we can't meet anymore ❜ ꒱ . 𖡻 ᝰ started : 20220316 ꒦꒷.ended : . ᝰ [ on going !¡ lee jaehyun ] ꒦꒷ . tbz...