──┅┅┄┄*ೃ:.✧✲゚*。⋆─── ⋆✩⋆
lullaby ⿻ . ⸼ ❝ chapter four .
──┅┅┄┄*ೃ:.✧✲゚*。⋆─── ⋆✩⋆
-leejaehyun
" annyeonghaseyo , sunbae-nim ~ "" annyeonghaseyo , jaehyun sunbae-nim ~ "
aku hanya membalas tundukan hormat dari pelajar - pelajar lain berserta dengan senyuman di bibirku . aku pun menuju ke kelasku . dari jauh aku dah nampak soorin .
awalnya soorin datang ! aku nak panggil dia , tapi ...
" yah , ni kenapa tak siap ni ? "
" aku kan dah suruh kau buat bagi habis ! "
" mianhae .. semalam saya tak ada masa . "
" ahh aku terlupalah ! dia kan lembab , memang semua kerja dia buat macam siput ! "
" oh yalah ! kita tak patut suruh dia tolong kita buat kerja sekolah tho . "
dua orang pelajar perempuan itu ketawa . soorin hanya tertunduk .
aishhh boleh pula diorang buli soorin !?
aku menghampiri mereka lalu mengambil kerja sekolah yang dipegang oleh soorin . soorin memandangku . begitu juga dengan dua orang pelajar itu .
" korang suruh soorin buat kerja sekolah ? tangan korang dekat mana ? hilang ? tapi aku nampak je tangan korang tu . ke tangan korang dah rosak ? "
" yah lee jaehyun , apa masalah kau ? "
" kalau macam tu , apa masalah korang berdua ? tak rasa yang korang terlalu melampau untuk menyuruh soorin buat kerja sekolah korang ni ? "
" yah kau siapa nak tegur - tegur kitaorang ? "
" itulah ! yah chae soorin , kawan baik kau ni tak tahu ke ? "
" ehem . "
aku menunjuk tanda namaku yang warnanya lain dari pelajar lain . pengawas sekolah je boleh dapat tanda nama tu .
" dia pengawas sekolah la .. tak guna betul ! "
" yah chae soorin , tunggulah kau ! dah jom blah . "
mereka berdua pun beredar . aku memandang soorin .
" soorin , gwaenchana ? "
soorin tersenyum memandangku .
" na gwaenchana ~ geokjeongma ! "
kadang - kadang aku rasa pelik dengan soorin . dalam saat - saat dia dibuli pun masih lagi tersenyum .
aku pula membalas senyuman soorin . aku mengusap kepalanya lembut . kemudian aku duduk di tempatku .
aku memandang soorin .
" siapa pelajar tadi ? " soalku .
" pelajar tadi .. ? "
aku mengangguk . tetapi soorin hanya diam , tidak membalas soalanku .
──┅┅┄┄*ೃ:.✧✲゚*。⋆─── ⋆✩⋆
YOU ARE READING
⌦ ꒰ lullaby : ꒱ lee jaehyun .
Fanfiction⿻ . ⸼ ❝ can you sing something for me ? ❞ ──┅┅┄┄*ೃ:.✧✲゚*。⋆─── ⋆✩⋆ ; ꒰ ❛ i will always be by your side , even the days we can't meet anymore ❜ ꒱ . 𖡻 ᝰ started : 20220316 ꒦꒷.ended : . ᝰ [ on going !¡ lee jaehyun ] ꒦꒷ . tbz...