──┅┅┄┄*ೃ:.✧✲゚*。⋆─── ⋆✩⋆
lullaby ⿻ . ⸼ ❝ chapter five .
──┅┅┄┄*ೃ:.✧✲゚*。⋆─── ⋆✩⋆
-chaesoorin
" baiklah semua .. hari ni , cikgu akan pulangkan kertas ujian matematik yang kamu selesaikan pada minggu lepas . "
aku mula cemas .
" bila cikgu panggil nama kamu , sila ke hadapan ya . "
" baiklah cikgu ! "
chae soorin , gwaenchana ! kau dah berusaha !
" soorin . "
aku terus memandang jaehyun yang memanggilku .
" gwaenchana ? "
aku tersenyum .
" na gwaenchana ~ "
satu per satu pelajar sudah ke hadapan untuk mengambil kertas ujian mereka . tetapi tinggal aku sahaja yang belum dapat . even jaehyun pun dah dapat kertas ujiannya .
" chae soorin ! "
aku terus berdiri . aku menghampiri cikgu yang memanggilku .
" ermm .. kamu dapat 39% . berusaha lagi ya . "
aku hanya tersenyum dan mengangguk . okaylah tu .. ujian awal tahun tu aku dapat 30% je . ni dapat lebih 9% pun aku dah bersyukur .
" mesti chae soorin tu gagal kan ? "
" patutnya dia masuk sekolah lain tho . "
" itulah masalahnya . sekolah ni mana sesuai dengan dia . "
" soorin , nanti balik sekolah kamu stay back ya ? memandangkan kamu seorang je yang gagal .. "
" baik— "
" saya pun gagal ! "
suara jaehyun ?
aku terus menoleh dan memandang jaehyun . begitu juga dengan pelajar lain . jaehyun tersenyum dan menunjukkan kertas ujiannya yang tertulis 39% .
" eo jaehyun ? "
cikgu itu menghampiri jaehyun lalu memeriksa kertas ujian jaehyun . aku nampak memang betul - betul markahnya 39 dan semua jawapan yang ditulisnya disemak sebagai ' salah ' .
" ha jaehyun . nanti kamu stay back sekali . "
" nae ~ "
aku pun duduk semula di tempat dudukku . aku memandang jaehyun .
" awak betul - betul gagal ke ? "
jaehyun tersenyum dan mengangguk . perlahan - lahan , aku mengambil kertas ujian jaehyun lalu memeriksanya .
ada kesan pada markahnya .. lepas itu jawapannya yang disemak ada kesan yang cikgu sudah mengesahkan bahawa jawapan itu betul .
aku memandang jaehyun .
" tapi awak tak pernah gagal . "
" kalau saya ' gagal ' sekali untuk temankan awak , apa salahnya ? "
" maknanya .. awak tak gagal ? "
jaehyun tersengih lalu mengambil kertas ujiannya semula .
" saya betul - betul ' gagal ' . "
maknanya .. jaehyun sengaja tukar markah dan semakkan cikgu dari lulus dan semuanya betul ke gagal dan semuanya salah ?
jaehyun , gomawo ~
──┅┅┄┄*ೃ:.✧✲゚*。⋆─── ⋆✩⋆
YOU ARE READING
⌦ ꒰ lullaby : ꒱ lee jaehyun .
Fanfiction⿻ . ⸼ ❝ can you sing something for me ? ❞ ──┅┅┄┄*ೃ:.✧✲゚*。⋆─── ⋆✩⋆ ; ꒰ ❛ i will always be by your side , even the days we can't meet anymore ❜ ꒱ . 𖡻 ᝰ started : 20220316 ꒦꒷.ended : . ᝰ [ on going !¡ lee jaehyun ] ꒦꒷ . tbz...