Yine aynı geçiyor günüm. Okulun ilk günü 5.sınıfa yeni başladık. Ve yeni insanlar, ama farklılıklar güzeldir.
Sınıfta herkes yeni yeni tanışıyor. Hemen hemen herkes içeri girdi ve son bir kişi daha...
Birkaç dakika öyle kaldım sınıfda tanıdıklarım vardı ama o an hepsini unuttum. Sadece o vardı sanki, kalbim hızla çarpmaya başladı bu gelecekteki büyük bir aşkın ilk adımları idi. Sonra arkadaşımın sesiyle kendime geldim.
- gece iyi misin?
- iyiyim dedim.
Sonra biri daha girdi sınıfa onun yanında arka sıraya gidip yan yana oturdular.
Aradan biraz geçtikten sonra ders başladı. Ögretmen sınıfa girdi
Herkes kendi arasında konuşuyordu ama ben sadece ona bakıyordum. Sonra yoklamayı almaya başldı öğretmen öğrencilerin isimlerini söyledi. Onun adını yoklama alınırken öğrendim.
Hoca:
Ece uyar
O:
"Burada" dedi.
İsmide gözleri kadar güzeldi.
Gülünce gözleri parlıyordu.
"Yaşlar küçük olsa da sevgi yaşa değil yürekteki büyük aşka bakar."
İlk ders bitti. Teneffüs zili çaldı. Bazı öğrenciler dışarı çıktı bazıları içeride kaldı. Bende ilerde o ve bende ilerde kaldık.
Ben arkadaşım ve aynı zamanda akrabamız olan hakanla aynı sırada oturuyorduk. O ise benden iki sıra arkada oturuyordu. İkinci ders birazdan başlayacaktı. Herkes yerine oturdu. Sonra içeri ögretmen girdi. Ders resimdi.
İlk gün olduğu için ögretmenle tanıştık. Ben resim yapmayı seviyorum. O da benim gibi resim yapmayı seviyormuş.
"İnsanlar sevdikleri kişide hep kendinden bir parça arıyordur." Burada gecenin yaptığı gibi...
Ortak yanlarımızın olduğunu düşündüm. Bundan sonraki dersler çok hızlı geçti. Genelde hocalarla tanıştık. Son derse yaklaşmıştık hava kararmaya başladı. Ders matematikti. Öğretmenimiz çok gençti ama tecrübeliydi. İlk günden dese başladı. Matematik sıkıcı bir derstir. Ama öğretmenimiz sayesinde güzel bir ders geçirdim.
Onunda etkisi vardı tabi bunda matematik dersinde bitti sonra artık son dersti. Eve gitme vakti gelmişti.
Ders ingilizceydi. Normal biriydi. Çok ciddi bir öğretmendi.
Ders bitti ve herkes dağıldı. Bende hakanla beraber eve gittim. O gece hiç uyuyamadım. Sabaha kadar o vardı aklımda gözleri, gülüşü, ve tatlı yüzü ...
Sabah göz açıp kapayıncaya kadar çabuk oldu. Kafamı kaldırdığında güneş doğmuştu. Sonra kalkıp kahvaltımı yaptım. Hazırlanıp okula gittim. Okula gittiğimde sınıfta sadece o vardı. Gidip sırama oturdum. Bu gün orta sırada benim sıramın sol tarafında oturuyordu. Sonra bana dönerek ;
-Merhaba dedi.
-merhaba
-adın ne?
-gece
-Güzel isimmiş.
-senin adın ne?
-ece
-senin adında güzelmiş.
Aramızda geçen bu konuşmalardan sonra gülümsemeye başladı. Sonra diğer öğrencilerde gelmeye başladılar. Ders birazdan başladı. Sınıfta sessizlik hakimdi ben hala sabahki konuşmada kalmıştım. Tekrar tekrar başa saran bir konuşma...
Kafamı ona çevirdiğimde bana bakıyordu. Benim ona baktığımı görünce hemen önüne döndü.
Ders bitmişti diğer ders 10 dakika sonra başlayacaktı. Sonraki ders sınıf hocasınaydı. Hocayla tanıştık. Sonra derse geçmeden sınıfta ece ve hakanla ilgili bir söylenti çıktı. Söy,edenlere göre ece hakanı seviyormuş. Bunu sınıf hocasına anlattılar. Aslında ne söyleyeceğimi bilmiyorum böyle bişey nasıl olabilir hemde ilk günden. Hoca ece ve hakana çok kızdı. Bir daha böyle birşey olmamasını istedi.
Bu duruma çok üzüldüm.sonraki derslerde kafam sıradan kalkmadı. En son kafamı kaldırdığında son dersteydik. Zil çalmak üzereydi. herkes üzerini giyinmiş zilin çalmasını bekliyorlardı. Kalkıp üzerimi giyindim sonra zil çaldı. Ve eve gittim. O gece de uyuyamadım ama sevinçten değil. Çok moralim bozulmuştu. Sonra kendime sordum iki gün önce tanıdığım biri için bu kadar şey çok değil mi diye? Sonra uykuya dalmışım.uyandıgımda sabahtı okula gitmeyi hiç istemiyordum. Ama biri için hayatımı mahvetmeye saçma olduğunu düşündüm. Ve kalkıp okula gittim. Okula gittiğimde yine sadece o vardı sınıfta ağlıyordu. Nedenini merek ettim ve sordum.
-Neden ağlıyorsun?
- bir yalan yüzünden suçlanıyorum.
-Ne yalanı?
-dünkü hakan denilen çocukla bana atılan iftira...
Ne söyleyeceğimi bilmiyordum dün söylenenlere inanmıştım bende herkes gibi...
Mutlu olmuştum bilmiyorum ama böyle bişey olmadığını anlayınca üzülmüştüm onun adına sonra ;
-sorun olmayacağını düşünüyorum.sen merak etme ben hakanla konuşurum dedim.
-Peki dedi. Ama hala üzgündü. Sonra biraz konuştuk iyi anlaştık.
Sonra derse girdik. Hoca hatırlatma sınavı yapacaktı sınav bitti herkes hocanın başındaydı. Ece ise arka sıraya yaslanmış onlara bakıyordu.yanına yaklaştım ve ona dedim ki;
-Sana bişey söylemek istiyorum?
-evet, seni dinliyorum.
-Ben seni seviyorum.
Aslında bu onu çok şaşırmıştı. ama onun cevabı da beni şaşırttı. O da beni seviyormuş...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yıkık Bir Hayat
Short StoryAdım zehra şahin insanlar sevgiyi belli bir yaştan sonra birine karşı duyulan aşk olarak algılasada sevgi insan kalbinde doğru kişiye duyulan hislerdir. Bu hikayede 5. Sınıfta başlayan bir aşktan bahsedilecek. Çünkü küçüklükteki güzel anılar haya...