Info

71 4 0
                                    

Ahoj!

Hned na začátek bych chtěla ještě jednou upozornit na to, že se tahle sbírka vážně vymyká mé obvyklé tvorbě tady a jedná se skutečně o příběhy pro děti. Takže pokud hledáte počtení přímo pro sebe, tohle asi nebude to pravé ořechové a budu ráda, když zavítáte  k mým ostatním příběhům. 

Pokud ale hledáte skutečně pohádky pro děti, budu ráda, když budete pokračovat ve čtení. Prvně tu mám ještě pár slov do úvodu. Z kraje mám pro Vás připravené převážně pohádky s pohybem a rytmizací. Není to žádný dějově složitý příběh, ale je sestaven tak, aby děti bavil, vnímaly příběh, posilovaly při tom své sluchové vnímání a dokázaly ho sladit i s pohybem a rytmem. Pohádky jsou také vhodné jako motivace pro další tvoření nebo aktivity, které s dětmi můžete následně dělat. 

Každá pohádka, která tu bude vložena, je vyzkoušena přímo mezi dětmi ve věku 3-6 let, ale budu ráda i za každou další zpětnou vazbu, díky které se mohou pohádky stát lepší a lepší.

Před čtením je víc než vhodné sednout si tak, aby dítě dobře vidělo na dospělého a naopak. V okamžiku, když už všichni pohodlně sedíte a jste připraveni, může dospělý začít číst. Děj je konstruován tak, aby šel dobře doprovázet pohybem, který je v příběhu zapsán v závorkách. Je vhodné, aby si dospělý prvně celý příběh přečetl jen sám pro sebe, aby věděl, jaké pohyby a kdy má s dětmi dělat, jelikož některé pohyby se dělají např. v průběhu celé věty- např. Anička běžela lesem sem a tam (pleskáme si rychle střídavě rukama o stehna) 

Před samotným čtením není potřeba dětem v podstatě nic vysvětlovat, jen je důležité, aby se na vás dítě soustředilo a ne aby místo toho koukalo, co kde lítá. :) V okamžiku, kdy začne dospělý dělat určitý pohyb, dítě pochopí samo, co má dělat a bez problémů se zapojí. Nebojte se trochu přehrávat  a hlavně pracovat s hlasem (zrychlovat, zpomalovat, mluvit hlasitě nebo potichu) tak, abyste vážně vtáhli děti do děje :)

Vím, že se to možná může zdát podle mého popisu složité, ale nemusíte mít strach, stačí si vše jednou vyzkoušet a uvidíte, že to až tak složité není a děti to moc baví. Příběh se nebojte při vyprávění trochu poupravit, udělejte to hlavně tak, aby to děti bavilo- např. Běžel a přeskočil pařez - dítě se při přeskakování začne smát, vidíte, že se mu to líbí, tak se nebojte hlavnímu hrdinovi do cesty přidat ještě klidně další dva pařezy :) Při těhlech pohádkách je prostě důležité to, aby bylo dítě napojené na vás a vy na něj. 

Pokud budete mít jakoukoliv otázku, klidně se ozvěte, ráda vše dovysvětlím. Nemám ani problém zaslat pohádku v pdf verzi, abyste si ji mohli vytisknout, protože je to daleko lepší a vhodnější, než číst z počítače nebo mobilu.

Užívejte krásné chvíle se svými dětmi a doufám, že se jim budou pohádky líbit. Vím, že watt rozhodně není úplně místo, kde by pohádky měli svou cílovou kategorii, ale snad se najde alespoň jeden človíček, kterému udělají radost.

Pohádky trochu jinak aneb tentokrát jen pro dětiKde žijí příběhy. Začni objevovat