BAB 1 : TAK ADA JODOH

16 1 0
                                    

Bermula di tempat pengajian di Kuala Lumpur, Emy dan sekeluarga telah dijemput untuk menghadiri majlis kesyukuran atas kecemerlangan pelajar-pelajar yang berjaya menghafal 30 juzuk Al-Quran.
Emy masuk ke dalam bilik. Hati Emy mula berdebar-debar dan berasa was-was untuk ke sana. Emy mula merasakan dirinya malu.
"Aku malulah nak pergi ke sana. Dah la umur macam aku ni sepatutnya dah kahwin, tak pun ada pakwe ke. Ni tak, malulah aku!"
Emy segan untuk ke tempat seperti itu.

Sudah pastilah umurnya sudah 22 tahun tapi tidak mempunyai jodoh. Emy pun menggunakan otak mindanya yang bijak pandai iaitu berharap agar apabila dia ke sana, boleh la dapat mencari jodoh lagipun kerjayanya besar iaitu Emy merupakan seorang doktor yang berdedikasi dan berdisiplin.

" Hah, apa kata aku cari jodoh kat sana, kalau ikutkan kerjaya aku ni bagus, mana tau ada orang nak kan hehe."







Dengan berbesar hati , dia ingin ke sana dengan berhajat dapat bertemu dengan jodohnya. "Oklah, aku nak tidur. Esok aku nak pakai cantik-cantik pastu jumpa jodoh dah happy life. Yesszz !" Emy pun tidur dengan lenanya.


*𝒂𝒅𝒎𝒊𝒏 𝒎𝒆𝒎𝒂𝒏𝒈 𝒃𝒖𝒂𝒕 𝒔𝒕𝒐𝒓𝒚 𝒏𝒊 𝒑𝒆𝒏𝒅𝒆𝒌 𝒔𝒐 𝒌𝒐𝒓𝒂𝒏𝒈 𝒗𝒐𝒕𝒆 𝒅𝒂𝒏 𝒌𝒐𝒎𝒆𝒏 𝒋𝒆 𝒕𝒂𝒖. 𝒂𝒅𝒎𝒊𝒏 𝒕𝒂𝒉𝒖 𝒌𝒂𝒍𝒂𝒖 𝒃𝒂𝒄𝒂 𝒑𝒂𝒏𝒋𝒂𝒏𝒈2 𝒏𝒂𝒏𝒕𝒊 𝒃𝒐𝒔𝒂𝒏. 𝒔𝒐 𝒆𝒏𝒋𝒐𝒚 𝒓𝒆𝒂𝒅𝒊𝒏𝒈...*


CINTA YANG TAK DISANGKA (Short Novel)Where stories live. Discover now