BAB 11 : JUMPA PARENTS!

3 0 0
                                    

*ғʟᴀsʜʙᴀᴄᴋ 1 ʙᴜʟᴀɴ ᴘᴇʀᴛᴜɴᴀɴɢᴀɴ*

Emy berada di rumah. Emy terus masuk ke dalam bilik. Emy melihat cincin pertunangan pada tangannya itu. Emy teringat dengan lamaran si Daniel itu.

◾◾◾◾◾◾◾◾◾◾◾◾◾◾◾◾
"𝘌𝘮𝘺, 𝘸𝘪𝘭𝘭 𝘺𝘰𝘶 𝘮𝘢𝘳𝘳𝘺 𝘮𝘦?"

𝘌𝘮𝘺 𝘵𝘦𝘳𝘥𝘪𝘢𝘮 𝘥𝘦𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘴𝘪𝘬𝘢𝘱 𝘢𝘯𝘦𝘩 𝘫𝘦𝘫𝘢𝘬𝘢 𝘪𝘵𝘶.

"𝘞𝘩𝘢𝘵!? 𝘉𝘶𝘵 𝘸𝘩𝘺 𝘮𝘦? 𝘐 𝘤𝘢𝘯'𝘵 𝘐'𝘮 𝘴𝘰𝘳𝘳𝘺."

𝘋𝘢𝘯𝘪𝘦𝘭 𝘮𝘦𝘳𝘢𝘺𝘶.

"𝘗𝘭𝘦𝘢𝘴𝘦, 𝘌𝘮𝘺. 𝘐 𝘬𝘯𝘰𝘸 𝘺𝘰𝘶 𝘢𝘳𝘦 𝘵𝘩𝘦 𝘰𝘯𝘭𝘺 𝘰𝘯𝘦 𝘸𝘩𝘰 𝘤𝘢𝘯 𝘮𝘢𝘬𝘦 𝘮𝘦 𝘩𝘢𝘱𝘱𝘺! 𝘗𝘭𝘦𝘢𝘴𝘦, 𝘌𝘮𝘺 . 𝘐'𝘮 𝘣𝘦𝘨𝘨𝘪𝘯𝘨 𝘺𝘰𝘶."

◾◾◾◾◾◾◾◾◾◾◾◾◾◾◾◾

"Betul ke yang aku buat ni? Aku dah jadi tunang Daniel! Dah la dia artis pulak tu! Hmm.

Emy masih melihat cincin pada jarinya itu.
Tiba-tiba, terdapat satu panggilan dari seseorang.

𝒟𝒶𝓃𝒾ℯ𝓁 𝓈𝒶𝓎𝒶𝓃ℊ💗
is calling........

"Aik, bila masa aku save no dia macam ni? Tak silap aku, no dia pun aku takde. Hmmm."

Emy baru teringat. Selepas dia terima lamaran Daniel. Daniel meminta telefonnya sekejap untuk membuat sesuatu.

"Oh patutlah mamat tu terhegeh mintak phone. Nak letak no phone rupanya!"
Emy memanggil panggilan *mamat* pada Daniel. Memang kena sangat pun panggilan tu .

Emy terus mengangkat telefonnya.

"𝙷𝚎𝚕𝚕𝚘, 𝚊𝚜𝚜𝚊𝚕𝚊𝚖𝚞𝚊𝚕𝚊𝚒𝚔𝚞𝚖 𝙳𝚊𝚗𝚒𝚎𝚕."

"𝚆𝚊𝚊𝚕𝚊𝚒𝚔𝚞𝚖𝚞𝚜𝚜𝚊𝚕𝚊𝚖"
"𝙷𝚊 𝚓𝚊𝚠𝚊𝚋 𝙿𝚘𝚗, 𝚒𝚗𝚐𝚊𝚝 𝚝𝚊𝚔 𝚗𝚊𝚔 𝚊𝚗𝚐𝚔𝚊𝚝 𝚍𝚊𝚑!"

"𝙼𝚊𝚗𝚊 𝚊𝚍𝚊, 𝚜𝚊𝚢𝚊 𝚝𝚎𝚛𝚔𝚎𝚓𝚞𝚝 𝚝𝚒𝚋𝚊-𝚝𝚒𝚋𝚊 𝚌𝚘𝚗𝚝𝚊𝚌𝚝 𝚗𝚘 𝚢𝚊𝚗𝚐 𝚝𝚊𝚔 𝚜𝚊𝚟𝚎 𝚓𝚊𝚍𝚒 𝚜𝚊𝚟𝚎. 𝙳𝚊𝚑 𝚕𝚊 𝚜𝚊𝚢𝚊 𝚝𝚊𝚔 𝚙𝚎𝚛𝚗𝚊𝚑 𝚜𝚊𝚟𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚛𝚊𝚗𝚐 𝚖𝚊𝚌𝚊𝚖 𝚗𝚒!"

"𝙾𝚑, 𝙷𝙰𝙷𝙰𝙷𝙰𝙷.𝚂𝚊𝚢𝚊 𝚢𝚊𝚗𝚐 𝚋𝚞𝚊𝚝 𝚝𝚞. 𝙼𝚊𝚔𝚕𝚞𝚖𝚕𝚊𝚑 𝚊𝚠𝚊𝚔 𝚔𝚊𝚗 𝚝𝚞𝚗𝚊𝚗𝚐 𝚜𝚊𝚢𝚊."

"𝙴𝚛𝚔𝚔, 𝚢𝚎 𝚝𝚊𝚙𝚒 𝚜𝚎𝚝𝚊𝚔𝚊𝚝 𝚗𝚒 𝚖𝚊𝚜𝚒𝚑 𝚍𝚊𝚕𝚊𝚖 𝚜𝚎𝚗𝚢𝚊𝚙. 𝚋𝚝𝚠 𝚗𝚊𝚙𝚎 𝚌𝚊𝚕𝚕?

"𝙸𝚗𝚒𝚕𝚊𝚑 𝚢𝚊𝚗𝚐 𝚜𝚊𝚢𝚊 𝚗𝚊𝚔 𝚌𝚊𝚔𝚊𝚙. 𝚂𝚎𝚋𝚎𝚕𝚞𝚖 𝚖𝚊𝚜𝚞𝚔 𝚋𝚞𝚕𝚊𝚗 𝚋𝚊𝚛𝚞, 𝚊𝚙𝚊 𝚔𝚊𝚝𝚊 𝚜𝚊𝚢𝚊 𝚓𝚞𝚖𝚙𝚊 𝚖𝚊𝚔 𝚊𝚢𝚊𝚑 𝚊𝚠𝚊𝚔 𝚊𝚗𝚍 𝚊𝚠𝚊𝚔 𝚓𝚞𝚖𝚙𝚊 𝚖𝚊𝚔 𝚊𝚢𝚊𝚑 𝚜𝚊𝚢𝚊? 𝙺𝚒𝚝𝚊 𝚋𝚊𝚐𝚒𝚝𝚊𝚑𝚞 𝚍𝚒𝚘𝚛𝚊𝚗𝚐 𝚙𝚊𝚜𝚊𝚕 𝚙𝚎𝚛𝚝𝚞𝚗𝚊𝚗𝚐𝚊𝚗 𝚔𝚒𝚝𝚊 𝚗𝚒.

"𝙴𝚛𝚖𝚖𝚖, 𝚘𝚔𝚊𝚢. 𝚂𝚘 𝚔𝚒𝚝𝚊 𝚓𝚞𝚖𝚙𝚊 𝚑𝚞𝚓𝚞𝚗𝚐 𝚋𝚞𝚕𝚊𝚗 𝚗𝚒 𝚕𝚊𝚑. 𝙻𝚊𝚐𝚒𝚙𝚞𝚗 𝚖𝚎𝚖𝚊𝚗𝚐 𝚋𝚞𝚕𝚊𝚗 𝚗𝚒 𝚜𝚊𝚢𝚊 𝚋𝚞𝚜𝚢, 𝚗𝚊𝚔 𝚓𝚊𝚐𝚊 𝚙𝚎𝚜𝚊𝚔𝚒𝚝 𝚔𝚊𝚗. 𝚂𝚘 𝚗𝚊𝚗𝚝𝚒 𝚜𝚊𝚢𝚊 𝚌𝚊𝚕𝚕 𝚊𝚠𝚊𝚔 𝚑𝚞𝚓𝚞𝚗𝚐 𝚋𝚞𝚕𝚊𝚗 𝚗𝚒. 𝚘𝚔𝚎𝚢,𝚋𝚢𝚎, 𝚊𝚜𝚜𝚊𝚕𝚊𝚖𝚞𝚊𝚕𝚊𝚒𝚔𝚞𝚖."

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 25, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

CINTA YANG TAK DISANGKA (Short Novel)Where stories live. Discover now