BAB 5 : TAK LAYAN

12 1 0
                                    

Lelaki yang bernama Daniel itu tengah berborak bersama kawan-kawannya yang sangat ramai. Emy cuba mengambil peluang untuk pergi ke sebelah meja Daniel itu.

Emy melihat Daniel lama-lama sambil berkata dalam hati (bermonolog) "kenapa ramai perempuan kawan dengan dia eh? Lelaki pun sama. Siapa dia ni? Kenapa dia tak layan aku? Betul ke dia ni jodoh aku? Macam takde harapan je. Hmmm..."

Emy mula rasa curiga.

Beberapa minit kemudian, acara pencapaian hadiah kepada pelajar tahfiz sudah bermula. Emy tiba-tiba merasakan jantungnya berdebar-debar sangat laju seakan-akan jodohnya ada. Emy mula pandang sekeliling dan Emy terkejut kerana dibelakangnya, Daniel duduk disitu.

Emy cuba menegur dengan senyuman tetapi Daniel pandangnya secara jelingan dan muka yang tak puas hati.
"Apahal perempuan depan aku ni? Selalu senyum kat aku. Padahal baru je jumpa kat tempat ambil makanan. Beria je dia ni. Tak silap nama dia Emy kan? Hmm, aku menyampah betul dengan dia. Dia tak kenal lagi aku ni siapa. Aku Daniel la, artis paling popular di seluruh dunia." Daniel bermonolog. Daniel pun dengan selamba tak layan dia.

Emy mula pelik. Emy terus pandang ke depan balik dan melihat acara yang dilangsungkan.
"Wehh, kenapa dia tak layan aku? Something wrong somewhere je. Hmm kenapa ni? Apa salah aku hshshshhs."Emy bermonolog.
Setelah acara itu ditamatkan, Emy beredar dari tempat itu.

*𝑨𝒍𝒂 𝒉𝒆𝒓𝒐 𝒎𝒖𝒍𝒂 𝒓𝒂𝒔𝒂 𝒃𝒆𝒏𝒄𝒊 𝒑𝒖𝒍𝒂𝒌 𝒅𝒂𝒉.. 𝒂𝒈𝒂𝒌2 𝒌𝒆𝒏𝒂𝒑𝒂 𝒆𝒉?*

CINTA YANG TAK DISANGKA (Short Novel)Where stories live. Discover now