Laatste deel in het heden voor nu, hierna komt hoe alles begon.
Nee Nee Nee, het is zo niet eerlijk. Zoveel paarden worden makkelijk 30 en Santana die zoveel heeft moeten doorstaan en hard heeft gevochten...
Het kan niet waar zijn, een week geleden kwam ik op stal aan. De paarden stonde heerlijk op de wei. Santana lag, ik heb altijd gezegd, als ze niet meer zelf kan opstaan dan is het klaar. Ik liep naar de wei om haar mee te nemen om lekker even te poetsen. Het ging nog steeds niet goed met Santana eigenlijk ging het alleen maar slechter. Het was weer winter geworden en haar kreupelheid en magerheid werd alleen maar erger.
Toen ik aan kwam stond ze best soepel op, dat vind ik echt een opluchting, weer een extra dag waar ze nog bij me is. Ik hem me mentaal echt aan het voorbereiden dat het een keer over is en het doet verschrikkelijk veel pijn.
Ze vond de poetsbeurt heerlijk, ik genoot er ook echt van om even een half uurtje met mijn beste vriendinnetje te knuffelen. Toen ik klaar was zette ik haar weer terug in de wei. Ze gaf nog een bok toen ze terug rende naar haar vriendjes. Ik schrok wel heel erg hoe ze daarna liep. Best wel heel erg kreupel maar nog steeds zo gek als een deur.
Vandaag ging ik weer naar stal, precies een week later, ik was wel vaker naar stal die week maar nu weer speciaal voor Santana. Ik liep weer zoals gewoonlijk naar de wei. Ik was diep weggezonken ik wat gedachtes over werk en over James. Toen ik aan kwam stond Santana niet op. Dat doet ze normaal altijd wel...
Ik liep naar haar toe en ze stond nog steeds niet op, mijn hart ging steeds harder kloppen. Was dit het moment dat ik afscheid van haar moest gaan nemen?
Ik deed haar halster om gaf haar een paar aaitjes en trok toen zachtjes aan het halster. Misschien was ze gewoon moe en wou ze niet opstaan. Dat zou kunnen toch...?
Nog steeds geen reactie, ik raakte in paniek. Oh nee meisje sta alsjeblieft op. Ze keek heel dof uit haar ogen. Nog erger dan het de laatste tijd al was. Ik was bang, bang wat er zou gebeuren, bang hoe ik zonder haar zou moeten. Ik trok nog een aan het halster maar nu wat harder. Ze probeerde op te staan maar nee het lukte echt niet,
Het was geen toeval, ze lag niet te slapen. Het ging gewoon niet meer, ze is op. Ik barste in huilen uit. Ik ging naast haar zitten en knuffelde stevig met haar. Ik fluisterde 'rustig maar meisje, je hoeft niet meer te vechten. Het is goed zo.' Ze probeerde namelijk nog steeds op te staan maar ik zag gewoon hoeveel pijn ze had.
Ik belde James ik tranen op, hij schok dat ik zo hard huilde. Hij kwam er gelijk aan, ook belde ik Shannon zij kwam er ook gelijk aan. Toen ze aankwamen knuffelde ze me stevig waardoor ik nog harder moest huilen. We knuffelde nog even met ze allen Santana en belde toen de dierenarts.
Na een half uurtje kwam de dierenarts aan, ik wou er wel bij zijn. Santana is mijn aller beste maatje en ik wou er voor haar zijn. De dierenarts gaf haar uiteindelijk een spuitje en ze is rustig in mijn armen gestorven, ik probeerde in die tijd niet te huilen maar toen ze er uiteindelijk niet meer was. Ik huilde en huilde en huilde, James had voor mij een stuk van haar manen geknipt. Ik wou hier heel graag nog wat mee doen.
Waarom Santana? Waarom? Ze had al zo hard moeten vechten voor haar leven, voor een carrière overal voor en dan sterft ze. Ik was er nog dagen wat zeg ik maanden kapot van en ik ga er nooit meer helemaal overeen komen. Ik heb uiteindelijk en hele mooie ketting en armbandje laten maken van het haar.
Rust zacht lieve Santana, ik zal je nooit vergeten. Je bent en blijft het beste paard dat ik ooit heb gekend. Je had het grootste hard van goud die ik ooit heb gezien. Ik wou dat we nog veel tijd samen hadden en we nog veel leuke dingen konden doen maar helaas is dat niet het geval. May we meet again. I love you.
•
•
•
Oh nee, Santana is overleden maar hoe kan het dat Caleb zo'n goeie band heeft maar haar en waar heeft ze het de hele tijd over. Wat was het verleden van Santana. Het droevige einde van Santana is het begin van haar verhaal...Volg me op Instagram @koudbloedhorsies
JE LEEST
de redding van het verloren paard
Randomhoi, dit verhaal gaat over een verwaarloosd paard dat opgevangen word. de titel in het begin zou vast niet erg origineel zijn maar dat komt later.