Hier begint het verhaal echt, veel plezier met lezen en ik hoop dat jullie het leuk vinden wat dit is mijn eerste boek😁.
POV jonge Caleb
Ik huppelde de trap af, ik was eindelijk 16 geworden en dat betekende mijn sweet 16 verjaardag. Toen ik beneden aan kwam stond mijn moeder al voor de deur, ik deed de deur open en kreeg gelijk een knuffel. 'Gefeliciteerd lieffie.' Zei ze vrolijk. Daarna ging ze natuurlijk als elke oude happy birthday zingen, of heb ik de enige moeder die dat elke verjaardag weer zingt?
Jammer genoeg moest ik wel gewoon naar school, ik at snel het laatste hapje taart op want ja dat was mijn ontbijt voor vandaag en stapje op mijn fiets. 'Dag mam!' Schreeuwde ik nog voor ik weg fietste. Na een ritje van 45 want ja zover woon ik van school was ik er eindelijk. Ik had gelukkig maar een hele korte dag school. Van 08:30 tot 12:15. Ik had scheikunde wat ik super saai vind en bedrijfseconomie wat ik wel wat leuker vind.
Om 13:00 kwam ik weer thuis, mijn moeder en vader waren beide werken. Ik pakte mijn laptop van boven en maakte een paar broodjes voor mezelf. Toen ging mijn telefoon. Papa stond op het schermpje van mijn telefoon. Gefeliciteerd schat!' Hoorde ik gelijk door de speakers. 'Bedankt pap.' Zei ik terug. We hadden nog een kort gesprekje en hingen toen op,
Toen mijn moeder weer thuis was maakte we samen een milkshake en dronken deze samen op, het was nu ongeveer 16:00. Vanavond zouden we gaan eten bij mijn favoriete restaurant samen met mijn opa en oma. Super gezellig dus. Om 16:30 kwam mijn vader thuis, hij gaf me een dikke knuffel en feliciteerde me nog eens.
We hadden om 19:00 gereserveerd bij het restaurant, ik heb me echt helemaal voor gegeten en vooral bij het toetsjesbuffet. Mijn ouders hadden het de hele dag al over dat ze een super gaaf cadeau voor me hadden. Ik had geen idee wat het cadeau kon zijn. 'Nou mag ik nou een dat cadeautje weten waar jullie het de hele tijd over hebben?' Zei ik ongeduldig. 'Oké' zei mijn moeder 'Je vader en ik hebben het er vaak over gehad, je tijd nu al 8 jaar paard op de Manege en je hebt al veel verzorgpaarden gehad. Je kan dus duidelijk de verantwoordelijkheid van een eigen paard aan. Dus we gaan opzoek naar en leuk eigen paard voor jou.' Ik sprong uit mijn stoel, ik probeerde niet te gillen want ik was natuurlijk nog ik een restaurant, een eigen paard? Dat had ik echt nooit verwacht.
De avond was voor de rest nog heel gezellig, ik heb het er heel veel over gehad wat voor paard ik wou. Wat ik ermee wou doen, het tuig dat ik wou, Dekjes ik allemaal verschillende kleuren. Ik kon mijn geluk niet op. Later kwamen mijn opa en oma, ik vertelde ze het goeie nieuws en zij konden het ook niet geloven. Ze waren heel erg blij voor me. Mijn opa en oma vragen altijd wat voor cadeau ik wilde maar dit jaar wist ik het niet. Nu dat ik een eigen paard heb wel, heel veel Dekjes en peesbeschermers en oornetje en al die dingen. Nu nog uitkiezen wat hahahaha.
En nu moet ik dus op zoek naar mijn droompaard...
•
•
•
Volg mij op insta @koudbloeshorsies
JE LEEST
de redding van het verloren paard
Randomhoi, dit verhaal gaat over een verwaarloosd paard dat opgevangen word. de titel in het begin zou vast niet erg origineel zijn maar dat komt later.