dit hooftstuk is niet een deel van het verhaal maar wel belangrijk het is namelijk het voorstellen van de hooftpersonen
Caleb: Caleb is een 16 jarig meisje dat erg verlegen is maar als je haar eenmaal goed kent heel aardig en ontdeugend is. Ze houd verschikkelijk erg van paardeni en van haar familie. Uiteindelijk is ze 36 jaar oud.
Santane: Santana is het paard van Caleb ze is ondertussen al oud en is met pensioen. Santane is de hooft persoon van dit verhaal. Ze is een merrie van ondertussen 25 jaar.
Maddy: Maddy is de moeder van Caleb, ze is erg bang voor paarden maar probeert haar dochter af en toe wel te helpen met de paarden.
Theo: Theo is de vader van Caleb hij is springruiter geweest en wou eigenlijk niet dat zijn dochter dat ook werd na dat hij een heftig ongeluk gehad had met een paard. helaas voor hem is het hem niet gelukt om Caleb bij de paarden weg te houden.
James: in het stuk waar dit boek vooral zich afplaatst komt James niet voor omdat hij pas 2 jaar de vriend is van Caleb. James is spring instructeur en dat komt goed van pas.
Shannon: Shannon is de beste vriendin van Caleb. dat zijn ze al vanaf dat ze 5 waren. Shannon houd ook heel erg van paarden en heeft ook 2 paarden.
Sky: Sky is een van de paarden van Shannon ze is nu 24 jaar en Caleb heeft haar vroeger bijgereden. Sky was een dressuur paard en heeft ook een beetje gesprongen. ze is een zwart paard met een hele brede bles en 2 witte voetje waarvan 1 alleen bij de kroonrand en de andere tot aan de schouder.
Diablo: Diablo is het andere paard van Shannon en ook de zoon van Sky. hij is nu 14 en springt 1.30. hij is donkerbruin met een redelijk dikke bles en 3 witte beendjes.
Xavier: Xavier is het nieuwe dressuur paard van Caleb je zou deze hengst dus ook niet veel in het verhaal voor zien komen. hij is 5 en een zoon van totilas. nogal een paard dus. hij is zwart met een maan oog en een hele aparte brede bles. al zijn voetjes zijn wit en komen heel hoog. een heel speciaal paard dus. Caleb rijd hier nu Z2 mee en is aan het oefenen voor ZZ.
Yanno: Yanno is Caleb jaar eventing paard. hij is 12 en nergens bang voor. het is een palomino bont en een ruin.
Zoey: Zoey is Caleb jaar springpaard. ze spingt nu 1.20 met haar en Zoey is een merrie. ze is een soort van vervangen voor Santane. Zoey is 6 jaar dus ze doen nog rustig aan.
*
*
*
het kan zijn dat er hier nog wat aanpassingen in komen maar dit is het voor verlopig. heb je nog vragen stel ze gerust bye.
JE LEEST
de redding van het verloren paard
Sonstigeshoi, dit verhaal gaat over een verwaarloosd paard dat opgevangen word. de titel in het begin zou vast niet erg origineel zijn maar dat komt later.