Etter skolen

11 0 0
                                    


«Hei her du lyst til å henge med meg og Sylvia?» Spurte Anja. «Hvem er Sylvia?» spurte jeg. «de fortalte deg aldri navnene deres gjorde de vel» mumlet hun. Jeg nikket. Vel hun med svart hår er Sylvia og hun med Rødt er Sara», sa Anja. «Så har du lyst til å henge med oss?» spurte hun. Jeg ristet på hode jeg hadde ikke lyst til å være ute så sent på kvelden jeg vet ikke hvorfor. Anja brøt tankene mine når hun sa «ser deg i morgen» «ja» svarte jeg. Jeg gikk hjemover og så plutselig så kjent jeg noen dyttet i meg jeg falt på bakken: Jeg snudde meg rundt og så opp. Jeg så noen stå over meg det var det var den fyren med grønne øyer igjen jeg la meg kjapt over på siden. Da hørte jeg noen som lo det var bare Jack og de andre guttene. Hvorfor følte jeg det som om dette hadde allerede skjedd? «kom deg opp» sa den gutten med grønn genser. Jeg reiste meg opp så tok de tak i meg og dyttet meg in i en bakgård og dyttet meg in mot veggen. Han med blå genser holdt meg fast. Jeg prøvde å dytte han av mg med det nyttet ikke. Jeg begynte å gråte og så meg rundt. Det var kalt og vott det føltes ut som at noen stirret på oss. Så hørte jeg en av gutten si «LØP!!» Han med blå dyttet meg hardt mot veggen før han begynte å løpe. Jeg så den veien de løp og jeg hørt noe komme nærmere. Jeg så mot veien jeg hørte lyden komme fra det var ingen der. Jeg kom meg opp. Pluteslig hørte jeg en stemme viske «du er så hjelpeløs Ivan» Jeg gikk bakover «H-hvem der? Spurte jeg. «Ivan» hørte jeg bak meg. Jeg snudde meg. Det var Anja og Sylvia. «Går det bra» spurte Sylvia. Jeg bare nikket. Det som skjedde, må bare ha vert en inbilling. «Skal vi gå med hjem?» Spurte Anja. «Nei, det går fint» mumlet jeg og gikk forbi dem.

«Hei gutten min hvordan var først dag på skolen» spurte hun «den var helt grei» svarte jeg «Hva vil du ha og spise» Plutselig jente jeg en smerte igjennom kroppen og jeg falt sammen jeg opp og så over på siden jeg så en person stå der. Jeg kjente noen riste i meg jeg lukket øynene og når jeg åpnet dem så var mamma ved siden av meg. Jeg stirret opp. Jeg fikk nesten vite hvem det var, men så måtte mamma få meg ut av det. «Ivan» sa hun «HVA?» sa jeg frustrert. «PASS TONEN DIN».sa hun strengt «HVA ER DET, HVA GJORDE JEG GALT NÅ?» spurte jeg sint «ROM NÅ» sa hun irritert. Jeg løp opp på rommet mitt og låste døren bak meg.

KidnappetWhere stories live. Discover now