الفصل (٤)

250 8 0
                                    

#المجرم
#الفصل_الرابع
____________________________________

سلطان بحب وهو ينظر لملامحها المتعجبه:"ايوا انا بحبك يا جوري واول مره احب ،انا اول ما شوفتك وفي حاجه شدتني ليكي معرفش ليه انتي بالذات."

نظرت جويريه للاسفل بخجل وقالت بتوتر:"سلطان انت فاجتني ومش عارفه اقولك اي."

امسك ذقنها ورفع وجهها حتي يستطيع ان ينظر الي عينيها وقال:"مش تقولي حاجه انا مش مستني رد منك دلوقتي،بس انا ارتحت اوي لما اعترفت ليكي."

ابتعدت عنه وقالت بتوتر:"بس بس انت يا سلطان...."

سلطان بمقاطعه:"عارف عارف أكيد زمانك بتقولي ازاي واحد مجرم زي يقدر يحب وعندك حق علي فكره، انا معرفش ازاي قلبي الحجر قدر يحب ودا كله بسببك انتي."

ثم اقترب منها وقال بحنيه غريبه عليه:"بس انا مش عايزك تخافي مني يا جوري،مش عايزك غير ان تكوني حاسه بإمان معايا وتحبيني."

"كانت جويريه لا تصدق ما تسمعه وكانت تريد ان تهرب منه باي ثمن انقذها رنه هاتفها"

جويريه بتوتر:"الو.....ايوا يا ماما....لا يا حبيبتي انا جايه حالا...حاضر مش هتاخر عن كده...طب سلام."

اغلقت الهاتف ثم قالت لسلطان:"احم انا لازم امشي دلوقتي عشان ماما محتاجاني عن اذنك."

ثم هربت منه قبل ان تسمع رده فقال سلطان بصوت مسموع:"بس لسه مخلصناش كلامنا يا جوري."

"حيث كانت تسير بخطوات سريعه وهي مرتبكه وسعيده ايضا"

*****************

"طوال هذه الايام كانت تتهرب جويريه من سلطان ولكنه هذه المره اراد ان يقابلها حتي يتحدث بكل اصرار فوافقت علي هذه المقابله"

"حيث كان تذهب الي هذا المكان الذي طلب منها ان تقابله هناك واثناء سيرها تقدمت منها سياره سوداء وظهر منها رجلين حاولت الصراخ لكنهم كتموها ثم اخذوها معهم بالقوة لم تتحمل كل هذا الرعب فاغشي عليها"

"كان سلطان ينتظرها ولا يعلم لما بدا يقلق"

"استيقظت جويريه وهي تشعر بالم في راسها وعندما تذكرت ما حدث انفضت بفزع لتنظر حولها برعب وانكمشت علي نفسها بخوف وبدات تسيل دموعها بشده وتدعو ان سلطان ياتي اليها حتي ياخذها"

*******************

لقد نفذ صبر سلطان وقال:"لا كده كتير هي اتاخرت كده ليه؟."

سمع رنه هاتفه ثواني وجاء صوت المتصل:"هههه اهلا يا سلطان والله واحشنا.'

سلطان باستغراب:"انت مين يا جدع انت."

:"برعي اللي علمت عليه فاكره.'

سلطان بحده:"وهو انت لسه عايش وفيك نفس يا برعي الزفت بس انا بقي...."

برعي بمقاطعة:"لا استني كده وفر تهديدك دا لبعدين."

ثم اكمل بشر:"وبعدين انت هتنورنا كمان شويه وقبل ما تسال،في حاجه تخصك عندنا."

"كاد يهم سلطان بالرد لكنه اغلق الهاتف ثواني وجائت رساله له ففتحها وتحولت عينيه الي الاحمرار الشديد وكانها احتضنت الجحيم،فكانت الرساله عباره عن فيديو لجويريه وهي تبكي وتنظر حولها بخوف"

سلطان بصوت مرعب وبوعيد:"متخافيش يا حبيبتي هجيلك وساعتها برعي الكلب هيموت علي ايدي هو و رجالته."

*****************

"فزعت عندما دخل احدهم بعنف ويبدو عليه ملامح الاجرام فابتلعت ريقها بخوف شديد،وتقدم منها هذا الشخص ونزل الي مستواها"

:"اهلا بيكي يا حلوه للاسف هتشرفينا هنا شويه."

جويريه وهي ترتعش:"انت مين وانا بعمل اي هنا."

:"مممم تصدقي سلطان عرف يختار بس يا حرام مش هيلحق يتهني بيكي وهيشوف وانتي بتموتي قدامه."

جويريه تكاد ان تموت من الرعب وقالت:"انت تعرف سلطان انت عايز تموتني ليه حرام عليك انا معملتش حاجه."

"لم يرد عليها ثم خرج من الغرفه وانتبهت الي رجل كان ينظر اليها بحزن ثم خرج،سندت راسها علي الجدار تبكي بحرقه ومنتظره سلطان ان ياتي سريعا اليها"

"بعد قليل انفضت بفزع عندما سمعت اصوات عاليه بالخارج دب الامل في قلبها لانها توقعت ان سلطان بالخارج وجاء لينقذها"

"ثواني وفتح الباب بعنف لكن لم يدخل احد فنهضت هي وتقدمت نحو الباب بحذر شديد وشهقت عندما وجدت سلطان يمسك نفس الرجل الذي كان ينظر لها بحزن وكاد يموت في يد سلطان"

جويريه بسرعه:"سلطان الراجل هيموت في ايدك."

سلطان بحده:"اسكتي انتي دول كانو خاطفينك وانا لازم اخلص عليهم كلهم."

تقدمت منه جويريه سريعا وقالت بتوسل:"طب عشان خاطري سيبه انت ممكن تبلغ عنهم الشرطه بس بلاش قتل يا سلطان وحياتي عندك."

"لكم الرجل الذي كان يمسكه بحده ثم دفعه وامسكها من يديها ليسحبها خلفه وذهب الي مكان ما ثم تفاجئت عندما احتضنها بعنف"

جويريه بتوتر:"سلطان."

سلطان:"شششششش انا كنت هموت من الخوف عليكي انهارده،حد عملك حاجه هناك انتي كويسه."

ابعدته عنها ثم قالت:"لا محصلش حاجه انت جيت بسرعه."

كاد يتحدث لكنها قالت:"سلطان انا تعبانه اوي وعايزه اروح عشان ارتاح ممكن."

"اؤما براسه ثم سار معها الي المنزل"

*********************

"بعد مرور ايام طلبت جويريه ان تلتقي به حتي تتحدث معه في امر هام"

سلطان بابتسامه:"ها يا جوري سامعك كنتي عايزاني في اي."

جويريه بتوتر:"سلطان انا بعد اللي حصل دا قررت قرار."

سلطان بتساول:"و يا ترا اي هو يا جوري."

جويريه:"انا وانت مش هينفع نكمل."

...........................

المجرم (كامله)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن