>>06<<

465 19 7
                                    

Law sudah sampai ke kelasnya. Dia duduk di tempat nya. Law lagi menguap.

"Peningnya kepala." Rungut Law. Dia letokkan kepalanya atas meja.

Sumpah malam semalam Law tak ingat apa dah jadi. Setahu Law, dia lepak kat bar malam semalam bersama Luffy dan Kid. Tapi pagi ni, Law bangun-bangun, dia berada dalam biliknya. Mesti Kid ni yang bawanya pulang.

"Yo Law. Pening ke?." Tanya Kid. Dia ambik kerusi di depan meja Law dan duduk berhadapan Law.

"Haah. Malam semalam aku minum banyak sangat." Kata Law.

"Itulah. Aku dah suruh kau berhenti. Kau tak mau. Kan dah sakit sikit nih. Haih. Buat orang risau ja. Kenapa dengan kau?. Selalunya kau tak suka lepak bar waktu malam-malam. Dan kau mana sangat suka sake." Tanya Kid.

Law diam. Dia malas ingin memikirkan. Menyakitkan hati aja memikirkan semua tu.

"Tak ada apa-apa lah. Aku just nak lepak ngan korang sekali sekala. Sejak kebelakangan ni, kita mana ada lepak sama-sama." Ujar Law.

"Oh."

Law pejam mata serapat mungkin. Mau tidur.

"Terima kasih Eustass-ya.. bawa aku pulang semalam." Ucap Law.

"Hah?. Bukan akulah yang bawa kau pulang malam semalam." Kata Kid.

"Hah?. Habis siapa?. Luffy-ya?."

"Bukan. Doflamingo-senseilah. Entah macam mana dia boleh ada kat bar. Siap nak bawa kau pulang lagi. Kau ngan dia..ada apa-apa ke?. Sejak kebelakangan ni, aku tengok kau selalu aja bersama Doflamingo-sensei. Siap Doflamingo-sensei hantarkan ke sekolah." Kata Kid.

Law terkelu di tempat. Ingatan Law samar-samar. Tapi Law sempat merasakan sesuatu. Time dia dia tidak sedarkan diri, rasa hangat aja bibirnya. Terus Law sentuh bibirnya. Tak..takkanlah..

Law merasa mual.

"Ohayou minna!!." Luffy tendang pintu kelas mereka.

"Oi Luffy, kau nak rosakkan pintu ka?!!." Marah Nami.

"Shian pintu." Vivi tayang wajah sedih.

"Shian..shian.." Rebecca mengiyakannya.

Para lelaki blur kejap. Pintu pun nak kesian ke?.

"Pintu kesian lak. Kami ni..tak kesian ke?. Asyik kena halau dari kelas aja." Zoro mewakili para lelaki.

"Diam lu." Nami jeling Zoro.
We
Zoro terus diam.

Luffy abaikan kawan-kawannya yang lain. Dia terus mendapatkan Law dan Kid. Luffy duduk di sebelah kanan Law.

"Korang nak tahu tak, esok.. last Doflamingo-sensei ajari kita. Shanks-sensei akan masuk lusa." Beritahu Luffy.

Terus satu kelas bersorak kegembiraan. Law?. Dia senyum sampai ke telinga. Akhirnya..si penganggu tu takkan ada di sekolah. Law udah bebas. Boleh lah lakukan apa saja yang dia inginkan. Law udah BEBAS!!.

"Akhirnya dia akan pergi lepas ni. Tak ada lah penganggu lagi. Yatta." Law sangat lah gembira. Kalau boleh, dia nak nangis kegembiraan.

"Ekhem!."

Suara deheman seseorang terus membuatkan Law beku di tempatnya. Dia dapat merasakan bahwa ada seseorang berdiri di belakangnya. Nak toleh, tapi takut.

Love Mafia  - MalayWhere stories live. Discover now