{25th of February 2013}
POV Jasmine Scott
Als ik gapend wakker word denk ik bijna meteen terug aan gistermiddag bij Niall thuis. Samen met zijn vier vrienden woont hij in een groot studentenhuis. We hebben samen de opdracht voor wiskunde afgemaakt en het was erg gezellig. Ik ben daar blijven eten, we hadden pizza besteld en heel veel lol gehad. En nu sta ik met een glimlach op mijn gezicht geplakt voor mijn kledingkast. Terugdenkend aan de geweldige middag. Maar dan heb ik een ander probleempje.. Wat zal ik vandaag eigenlijk aan gaan doen? Na een paar minuutjes weet ik het al. Een strakke lichtroze panterprint broek met daarop een zwarte blazer. Onder de blazer doe ik mijn witte hempje. Als ik daarmee klaar ben pak ik schone undies en snel ik me naar de douche. Op mijn tweede schooldag wil ik echt niet te laat komen. Als ik even later helemaal aangekleed beneden kom staan Lotte en Hannah al helemaal klaar te wachten. Een ontbijtje hadden ze al voor me klaar gezet omdat ze vonden dat ik te langzaam was. Grinnikend loop ik met ze mee naar de keuken. Lotte en Hannah lopen achter me aan en gaan bij mij aan de keukentafel zitten. Lotte en Hannah praten vrolijk over baantjes. We willen alledrie een baantje en gaan die vandaag uit school zoeken. We hoeven vandaag maar tot één uur naar school dus we hebben daarna alle tijd om te zoeken. Hopelijk vind ik iets want extra geld kan ik altijd gebruiken. Als ik mijn ontbijtje op heb lopen Lotte en Hannah met me mee naar buiten. Mijn handtas leg ik achterin, net zoals mijn boekentas. Hannah gaat naast me zitten en Lotte gaat achterin zitten. Lotte en Hannah hebben allebei hun rijbewijs nog niet. Die gaan ze binnenkort wel halen, hun lessen zitten er om bijna helemaal weer op. Als ik de oprit af rij zie ik dat we nog maar tien minuten hebben voordat de eerste bel gaat. Ik besluit om er even snelheid in te zetten. Hannah en Lotte praten ondertussen honderduit over onze klas. Vijf minuten later zijn we op school. Hannah en Lotte stappen als eerste uit en ik volg als laatste. Met z'n drieën lopen we naar binnen toe. Onze kluisjes zitten een beetje verspreid. Wij hebben onze kluisjes in blok B. Dat zijn van links naar rechts zes kluisjes en van boven naar beneden vijf. Ze zijn genummerd en ik heb nummer B26. Hannah B13 en Lotte B15. Ik weet nog niet wie er allemaal bij mij in de buurt zitten maar daar kom ik nog wel achter denk ik. Een paar boeken doe ik in mijn kluisje en dan doe ik mijn kluisje dicht. De sleutel laat ik behendig in mijn tas vallen en ik draai me om. Ik kijk recht in twee bekende ogen, Niall Horan. 'Heey Niall!' Zeg ik verrast en enthousiast. Hij glimlacht. 'Heey Jasmine! Ook blij om jou te zien.' En hij geeft me een knuffel. Een magisch gevoel gaat door me heen. Maar dan komt de rest van onze klas ook onze richting op lopen. Tuurlijk. iedereen van onze klas heeft hier het kluisje. Naast me zit Harry, en zijn kluisje zit weer naast Hannah. Niall zit een kluisje schuin boven me. De rest een grenst ook aan elkaar. Wie welk kluisje precies heeft zie ik niet want de bel gaat. We lopen met de hele groep naar het scheikunde lokaal. Max en Lotte voorop, druk pratend met elkaar. Hannah en Harry volgen en Niall en ik sluiten de hele groep af. Catherina en David lopen voor ons. David heeft zijn arm losjes om Caterina hangen en Catherina hoor ik zachtjes lachen. Ze zijn echt een leuk stel samen. Een paar minuten later komen we aan bij het lokaal. We kunnen in groepjes van vier zitten omdat dit lokaal zo is ingedeeld. Voorin zitten Louis, Eleanor, Liam en Danielle. Daarnaast Perrie, Zayn, Catherina en David. En achterin zitten Lotte, Max, Harry en Hannah. Niall en ik blijven samen over maar de docente zegt dat we bij Lotte, Max, Harry en Hannah aan mogen schuiven. Niall en ik gaan naast elkaar zitten en pakken onze boeken, net zoals iedereen doet.
De rest van de les verloopt langzaam en saai. Ondanks we gezellig gezelschap hebben. De docente praat hard en snel, niemand kan er iets van volgen. Aantekeningen maken lukt ook niet want voordat je een woor hebt opgeschreven komt er een nieuwe zin. Als de bel gaat leggen we zuchtend onze pennen neer. Mijn enige aantekingen zijn: "Beweging. Hoe meet je snelheid." Daar kan ik dus ook niks uitleren. Zuchtend staan we op en verlaten we het lokaal. Hierna hebben we een computerles engels. Catherina loopt naar me toe met Eleanor, Perrie en Danielle achter haar aan. Ze pakt mijm hand vast en trekt me even mee naar een rustig plekje. Ondertussen loopt iedereen naar de volgende les. 'Jasmine..' Ze kijken me allevier glimlachend aan. 'Vind je Niall leuk?' Mijn wangen kleuren rood en ik weet even niet wat ik moet antwoorden. Danielle geeft me spontaan een knuffel. 'Aah leuk! Hij is echt lief en toen jou naam gisteravond viel werd hij rood. Net zoals jij nu!' Danielle glimlacht vrolijk naar me. Net zoals Eleanor, Perrie en Catherina trouwens. Het zijn echt lieve meiden. Blozend loop ik met ze mee. Ik denk dat ik ze wel kan vertrouwen. Dat is het niet maar is het dan zo duidelijk?
JE LEEST
London's University || One Direction
FanfictionMaak kennis met de populaire Jasmine Scott, een 18 jarig meisje. Ze zit op de London's University, daar moest ze van haar ouders heen om te studeren. Als ze naast Niall Horan komt te zitten laat hij Jasmine's hart op hol slaan. Hij is zo schattig in...