New day new morning.
A beautiful morning with bird chirping. Sana mom came to wake her up.
Pammi - Sana baccha uth aaj teej hai. Tyohar hai. Taiyar ho ja. Mandir jaana hai beta.
Sana - Haan maa.
Sana wakes up and goes to washroom to take shower and comes out in traditional wear. It was a off from college as it is a festival. Sana came downstairs for having breakfast. Everyone were dining for having breakfast. Sana came and wished everyone.
Sana - Sab ko Radhekrishna.
Everyone - Radhekrishna beta.
S dad - Sana abh kaisi hai aapki tabiyat.
Sana - Aage se bilkul theek hun bauji.
Pammi - Ji aaj teej hai abh jaldi aane ki koshish ki jiye ( to sana dad).
S.dad - theeke.
Dadi - Bahu hum mandir ke liye nikalte hain. Sari taiyariyan hogayi hai na.
Pammi - Ji maa. Bhola se kehkar meine saare saman gaadi mein rakhwa diye hain.
Dadi - Phir toh theeke.
Dadi left to temple with sana and pammi as it was teej.
In singhania mansion.
Same goes in Sid family. They too were preparing for going to temple as it was teej. Sid mom was making preparations for going to temple. Everyone were having breakfast. Sid came and ask his mother.
Sid - Maa Aaj kuch hai kya Ghar mein.
Sia - Haan dada Aaj teej hai.
Sm - Beta Aaj teej hai na. Toh hum mandir jaane ki taiyari kar rahen hai. Tuh bhi chal humare saath.
Sid - Theeke maa.
Sm - Pehle kuch khaale.
Sid - Ji maa.
Dadda ji - Sidharth beta tumhari padhai kaise chal rahi hai.
Sid - Dadda ji bilkul theek chalrahi hai.
With that everyone have breakfast and left for temple.
In temple.
Sana and her family reached temple while shefu and her mom to reached and both family greet each other.
Pammi - Shefali beta tune vrat rakha.
Shefu - Haan maa. Maine vrat rakha hai.
Pammi - Chalo acchi baat hai.
Savita - Haan behen ji. Yeh toh aapne theek kaha.
Sana - Shefu accha hua tuh aagayi warna mein bore hojaati.
Shefu - Arey kaise nahi aati. Meri pehli teej hai. Toh aana hi tha na.
Chal Pooja ke liye chalte hain.Sana - Haan chal.
Everyone went inside and did Pooja. They gave all Pooja belongings to pandit ji. Pandit ji chanted mantra and gave the Prasad to them.
Sana - sunn Aaj shaam ko aarahi hai na. Pooja hai Ghar pe.
Shefu - haan kyun nahi aaungi.
Pammi - Theeke behen ji toh shaam ko milte hain. Aap shefali ke saath aajayiye. Peheli teej hai na.
Savita - Haan behen ji. Hum nikalte hain. Chal shefali.
Shefu - haan maa. Aati hun maa daadi.
Shefu takes blessings of pammi and dadi and left for her house. Sana and her family were about to live but they came across singhania family. Both family greeted each other. Sid mom greeted pammi and Dadi.
Sm - Radhekrishna behenji aur maa ji.
Daadi - Radhekrishna beta. Kaise ho sab log.
Sm - ji hum sab theek hain.
Daadi - aapke bacche sab kaise hain. Kaveri ji nahi aayi.
Bhabi maa - arey hum toh yahin hai. Radhekrishna.
Daadi - Radhekrishna. Bohut accha laga aap logon se milkar.
Sm - jee humein bhi.
Dadi - ji hum nikalte hain. Shaam ko Puja bhi hai Ghar pe.
Sm - jee theeke.
Dadi leave with pammi and sana to their house.
In evening
The Pooja arrangement were going on in both singhania and maheshwari house.
Sm - bas Sid ki shaadi hojaye aur humein humari Bahu bhi miljayegi.
Bhabi maa - baat toh tuh sahi keh rahi hai.
On other side same goes with sana mom.
Pammi - baaz ke baad sana ke shaadi ke liye ladka dhoondhna padega. Yeh toh itna aasan nahi hai
Dadi - Haan Bahu yeh toh hai. Sana ko samajh ne wala aur saath dene waala miljayw. Chalo Pooja shuru karte hain.
Shefu and her maa arrived for Pooja and wished everyone. Shefu touched everyone leg except baaz and sana and got blessings from them.
Pammi - Chaliye sab Pooja shuru kartein hai.
Everyone did aarti one by one in a couple. Sana did arti alone. Then everyone had dinner and shefu left for her house. Sana and her family to o went to their room and called off the night .
Note
Pls vote
YOU ARE READING
Yeh Rishta Kya Kehlata Hai (Sidnaaz)
RomanceThis story has a Rajasthani background. Were Sid and Sana live in rajasthan. There family is strict and orthodox. Wat wil happen after they fall in love. Wil theygo against their family . I know this is the serial title. But story plot is different...