Wiosna 2019 roku. Słońce świeci, rośliny budzą się do życia, a ludzie zaczynają odkładać do szaf zimowe kurtki i wyciągać z nich lżejsze swetry i bluzy.
W tym czasie 19-letnia Hyon Hyun-ae pracuje w jednej z restauracji w północnokoreańskim Pjongjangu. W drodze z i do pracy przechodzi zawsze koło placu Kim Il Sunga i za każdym razem przystaje przed nim i dziękuje za to, co zrobił dla jej kraju i dla niej samej. Mieszka ze swoją najlepszą przyjaciółką, również 19-letnią Jeong Rae-joon, której ojciec jest ważnym i wysoko postawionym urzędnikiem państwowym i jednym z najważniejszych dowódców wojskowych na granicy z Koreą Południową.
Ojciec Hyun zmarł jeszcze przed jej narodzinami z nieznanych jej powodów i nie wie nawet, gdzie jest pochowany. Jej matka zmarła natomiast przy porodzie. Dziewczyna od zawsze mieszkała u swojej dalszej rodziny, ale po tym jak poznała i zaprzyjaźniła się z Rae, stwierdziła, że zamieszka z nią i jej ojcem. Ojciec Rae, Jeong Chan-soo traktował ją praktycznie jak własną córkę, ponieważ zawsze chciał mieć dużo dzieci, ale jego żona zmarła przy pierwszym porodzie, a on był tak zrozpaczony, że nie chciał się już z nikim innym żenić.
Hyun, pomimo że mogłaby nie pracować wcale, ponieważ utrzymywałby ją ojciec Rae, była kelnerką i uważała, że skoro już jest dorosła, to praca jest jej obowiązkiem. Żyła w myśl rządowej propagandy.
Jej „tata", jak czasem nazywała ojca przyjaciółki, miał duże i przestronne mieszkanie z widokiem na centrum miasta. Jako iż był dowódcą granicznym, to często znikał z domu na kilka dni albo nawet tygodni i zasadniczo częściej go nie było niż był. Rae nie pracowała, czego Hyun nie uznawała za słuszne, ale przymykała na to oko.
Chan nie był, wbrew pozorom, wzorowym żołnierzem i urzędnikiem. Powoli zaczynał coraz bardziej tracić zaufanie do władzy i zastanawiać się, czy aby na pewno chce całe życie spędzić jako niezłomny wyznawca koreańskiego reżimu.
Pewnego dnia do domu przyniósł zdjęcie. Zdjęcie to niedługo potem na zawsze odmieni życie jego córki i jej przyjaciółki.
Otóż to moja pierwsza „książka" wrzucona na Wattpada, więc jeszcze za bardzo nie umiem pisać. Jak ktokolwiek to w ogóle przeczyta, to napiszcie, czy się podoba czy nie i czy kontynuowanie ma jakiś sens.
Nie znam się na Wattpadzie, nie wiem, czy gdzieś są pokazywane daty dodania rozdziału, więc będę je pisał tu, żeby można się było lepiej odnaleźć, czy coś, nie wiem. Także ten rozdział dodałem 10IV2022.
CZYTASZ
W pogoni za ukochanymi
Teen FictionDwie młode dziewczyny mieszkające w Korei Północnej znajdują zdjęcie przedstawiające zespół BTS i momentalnie się w nim zakochują. Postanawiają uciec do Korei Południowej, żeby się z nimi spotkać. To moje pierwsze opowiadanie, które piszę, także je...