Sonat'ın ağızından;
Çok heyecanlıydım. O kızın o her an bakmak istediğim masmavi gözlerinin derinliği o pespembe yanaklarını tatlılığını düşünüyordum. Daha bebektim ama tutulmuştum işte. Annem bana doğru yaklaştı ve: " Uyanmış mı benim oğlum he, uyyyyyy yerim ben senin o küçük fındık burnunu!", öküzün trene baktığı gibi baktım ona.Annem bazen beni korkutuyordu sağı solu belli olmayan biriydi, bir gün sinirli birgün neşeli. Daha sonra devam etti:"Sevgi teyzenler mi gelecekmiş buraya!"
En güzel haberi vermişti bana. Hemen beni giydirdi. Mavi tişörtüm ve altımda kahverengi bir şort vardı. Oyuncaklarımı yanıma koyduktan sonra o da giyinmeye başladı, krem rengi bir gömlek, altına da beyaz bir etek giydi, siyah saçlarını topuz yaptı, topuzunun önüne pembe bir kurdele takmıştı. Daha sonra mutfağa koşturdu,o yemek yaparken beni oyuncaklarla oynuyorum sanıyordu ama ben Onlarla konuşuyordum. Annemin omuzlarında olanlardan.Annem içeri girdiğinde onlarla konuşmayı kestim. Beni kucağına Alıp beraber mutfağa gittik. Annem mamamı yedirdikten sonra zil çaldı. Heyecanlıydım. Tekrar onun mavi gözlerini göreceğim için...
Kapıdan içeri girdiklerinde annem Sevgi Teyze'ye terlik uzattı. Ben annemin kucağında, o Sevgi Teyzenin kucağında odama doğru yürüdük. Bizi karyolama bıraktılar. Onlar çaylarından yudumlarken biz de konuşuyorduk, bakışlarımızla.
-Nasılsın?
İlk sözü ben söylemiştim.
-İyi.
Kız mavi gözlerini arabama dikmişti, en değer verdiğim arabama. Kırmızı olana.O sırada Sevgi Teyze, Cenk Amca'dan boşanmak istediğini söylüyordu annem de ona öğütlerini ve babamın ben doğmadan önce ölüm hikayesini tekrar, tekrar anlatıyordu. Ben de karşımda oturan güzelliğe sordum:
"Onlar'ı görüyor musun?"
Cevap vermeyince anlamadı diye düşündüm ve devam ettim.
" Annelerin göremediği, ama omuzlarında olanları."
Kız başını salladı arabamdan gözlerini ayırarak.Herşey çabuk oldu. O arabayı kaptı ve ben ona bağırmaya başladım:
"Elisa Akyüz, arabayı hemen bırak ve olay mahalinden uzaklaş!"
Cümlenin sonunda yaptığım espriye gülmüştü ama hala araba onun elindeydi.
"Sonat Kaya, sadece oynayacağım."
"Elisa! VER!!!"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Elisa
Fantasy"Hayatın başlangıcı mı? Benim için öyle olmadı. Sonda başlayıp, sonda bitti. Önemsiz kişi, önemli oldu."