Mijn wekker ging zoals gewoonlijk om zeven uur 's ochtends. Veel te vroeg. Zei mijn moeder altijd. Maar dat was voor mij niet. Ik ben een ochtenddier. Als ik wakker werd was ik gewoon meteen klaar wakker. Ik had vannacht weer gedroomd over een portaal. Het portaal heette VeniëMaar ik weet nu al dat het niet echt is. Maar ik keek toch in de spiegel. Mijn lichtblonde bijna witte haren waren helemaal door de war. Ik besloot ze te stylen met mijn styletang. Ik deed eyeliner op en rode lippenstift. Ik lakte mijn nagels ook in het rood. En ik deed een rood topje met een oranje korte broek eronder. Mijn lievelingskleur is rood. Ik had nog tijd. Het was al half 8 en ik moest om 10 over 8 op school zijn. Ik besloot op whatsapp te kijken. Eerst in de groepsapp. Wel 900 berichten. Ik besloot er een paar te lezen
-Jennifer: Gezien wat ze naar school droeg?
-Megan: Ja! Verschrikkelijk :o!
-Lucas: Over wie hebben we het?
Jennifer: Die nieuwe meid. Maya
-Lucas: Oh die. Ja echt helemaal zwart.
-Rene: Ik ben gothic. Maar zelfs ik doe niet zoveel.
-Jennifer: (Lachsmiley)
Ik sloot de groepsapp. Ik wil niet weten hoe ze iemand belachelijk maken. Ik ben populair. Maar ik maak niemand belachelijk. Ik keek op de klok. Shit! Het was al 8 uur. Ik pakte een boterham en rende naar buiten. Ik deed de deur op slot en pakte mijn witte omafiets. Snel fietste ik naar school.
Toen ik daar aan kwam ging de bel net. Ik zuchtte. Te laat briefje ophalen. Ik zette mijn fiets in de fietsenstalling en liep naar binnen. Ik keek om me heen. Ik zag niemand. Zelfs niet de conciërge. Ik keek naar de muren en zag spiegels. Ik glimlachte. Dit is nou een perfecte school. Ik deed mijn vingers op de spiegel maar ik voelde niks. Ik probeerde het nog een keer maar het lukte niet. Ik keek verward naar de spiegel. 'Heb je een gangpas?' Vroeg iemand. Of ja meer schreeuwde. Ik draaide me om en schudde nee. 'Ik ben te laat en toen zag ik deze..' En ik wees naar de spiegels. Maar ze hingen er niet meer. 'Uhh.. toen werd ik afgeleid.' Ik ga echt niet zeggen dat ik spiegels zag en die nu weg zijn. Ze zouden me officieel voor gek verklaren. Hij gebaarde dat ik mee moest komen. Het was de conciërge zag ik nu pas. Ik liep met hem mee. Ik moest een telaatbriefje ophalen. Toen mocht ik pas naar de klas. Ik zette mijn boeken in mijn kluisje. En liep naar klas 42B. Ik klopte en liep naar binnen. Iedereen keek me aan. Sommige jongens knipoogde. Ik ging zoals gewoonlijk langs Jennifer zitten. 'Waar was je?' Vroeg ze. 'Verslapen.' Loog ik. Ik had geen zin om het hele verhaal te vertellen. En dan ook nog eens de gestoorde van school te worden.
Na een paar uur was de school om. Voor mijn gevoel was het een jaar. Ik lette niet op en blijkbaar hebben we volgende week overhoring. Maar dat boeit me niet veel. Ik ben goed op school dus slecht zal het niet worden.
Toen ik eindelijk thuis kwam ging ik meteen naar boven. En ik bekeek mijn spiegel. Na een paar minuten goed te hebben gekeken zag ik mezelf niet meer. Ik zag een soort dorp of zo. Maar niet die van de wereld. Het leek alsof het een andere wereld was of zo. Ik probeerde de spiegel weer aan te raken. Dit keer raakte ik iets aan. Maar het was geen spiegel. En voor ik het wist werd ik in mijn spiegel getrokken. Ik schreeuwde. Want dit was totaal niet normaal.
Hoi! Zoals je denk ik weet ben ik @HarmonyAisha Ik heb dit account samen met @isatjuh_xx We schrijven samen dit verhaal. We zeggen wel wanneer wie heeft geschreven. Dit heb ik ( Aisha ) dus geschreven. xx.
JE LEEST
Mirror
FantasyWat als je spiegel plots een portaal word? En wat als je daar nooit meer uit komt? Fay's spiegel word plots een portaal. Maar niet zomaar een portaal. Een portaal naar het land Veria. Het land uit haar dromen. Maar wat gebeurt er als ze vast komt t...