208. Sene

181 3 0
                                    

İlk kişinin sığınağa girmesinden sonra tam 208 yıl 6 ay ve 3 gün geçtikten sonra çok büyük bir deprem oldu. Bu depremin diğer depremlerden farkı şuydu. Sığınaklardan birinin duvarlarından birisi oldukça zarar görmüştü. Bu önce büyük bir paniğe neden olmuştu. Çünkü sığınak duvarları, sığınaktakiler için neredeyse kutsal bir hale gelmişti. O duvarlar, onları koruyan tek şeydi. Onların hayatlarında yüz yıllardır olan tek sabit şey. Ve birinin yıkılması çok kişiyi korkutmuştu. Ancak bir kısmı bunu bir işaret olarak gördüler. Sığınaktaki nüfus artmış, içerisi çok kalabalıklaşmıştı. Yıkılan duvarı arkasını kazmaya devam ederek oraya bir oda yaptılar. Sonrasında da oradan açılan bir tünel, başka odalar. İlk başlarda bu sığınağı genişletmek için mükemmel bir yöntem olarak görünmüştü. Ancak sığınağın içindeki havalandırma sistemi sığınağa göre ayarlanmıştı. Yapılan ekler yüzünden havalandırma sistemi yetersiz kalmaya başlamıştı. Bu yüzden yeni kazılan yerlerin ileri taraflarında biraz uzun süre kalanlar fenalaşıp bayılmaya başlıyorlardı. Bu da sığınağı genişletme denemelerine son vermelerine sebep oldu. Ancak yeni kazılan yerler topraktı. Bu sayede küçük de olsa işleyebilecekleri yeni topraklar elde etmişlerdi.

Son ve BaşlangıçHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin